Header Ads

ads header

Flash News

Manifesto Pakatan Harapan bukan “Bible”


Aku baru tengok video yg mahathir ucap pasai manifesto tu...dia sebut "manifesto is not a bible"...dia sebut "bible"... bukan "kitab suci"...

Rosak...rosak...mulanya aku ingatkan dia sebut dalam Bahasa Melayu...rupanya dia cakap omputih...tapi kenapa dia rujuk kpd bible dan bukan al Quran???...

Kalau kita ambik mafhum mukhallafah dari apa yg dia ucap...katanya manifesto tu kadang2 boleh ikut, kadang2 tak boleh ikut...maka mafhum mukhallafah nya, kalau bible kena ikut dan patuh laaa agaknya kan???...

Nasihat aku kpd semua yg beragama Islam, berhenti translate perkataan mahathir tu sebagai "manifesto bukan kitab suci" sebab dlm ucapan dia sebut secara khusus "bible"...dan menurut pegangan kita orang Islam, bible tidak lagi dianggap kitab suci kerana ianya sudah diselewengkan...hanya Injil yang Allah turunkan kpd Nabi Isa dulu saja yg sebenar...bukan yg masih ada pada hari ini...

alfaqir ilallah ppk

3 Zulkaedah 1439H

Video asal :
https://youtu.be/Iy-NO2g8YxY


MR : tersirat tu bukan bible... maknanya aku (mahathir) mana percaya bible.. kah kah....


............oo000oo...........
MINDARAKYAT
http://mindarakyat.blogspot.com/

Whatsapp Telegram Facebook Emel kepada MR Twitter RSS
©1439 Hakcipta Tak Terpelihara
Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami.

BANNER IK :

7 ulasan:

  1. Manifesto tidak semestinya benar. Itu memang benar kerana ia buatan manusia. Yang benar adalah kitab2 yang 4.

    Cumanya apakah semua kitab2 itu masih benar atau sudah dicemari oleh tangan dan akal manusia.

    Mokmin sepatutnya tidak percaya bibel itu benar melainkan bibel yang diajar oleh nabi Isa.

    Memang menggelikan hati kalau masih ada mokmin yang percaya bahawa bibel yang ada pada hari ini adalah bibel yang asli (benar).

    BalasPadam
  2. Mufti Perlis:

    "Janji wajib di laksanakan"

    Wajib = buat dapat pahala - tinggalkan dapat dosa.

    BalasPadam
    Balasan
    1. manifesto bukan aku janji.
      ianya akan cuba ditunaikan jika menang. jadi tiada janji yg jelas disitu. siapalah kita nk jatuhkan hukum pada manusia lain?

      Padam
  3. Nabi Isa x bwk bible...nabi Isa bwk kitab Injil...bible ni maksud dia Kitab...sbb tu Quran kata Ya Ahli Qitab

    BalasPadam
  4. Wah sekarang pemimpin pakatan liberal-kafir harbi mengakui mereka sengaja mencipta pelbagai janji bulan dan bintang dalam manifesto pakatan untuk menipu rakyat supaya rakyat yang jahil murakkab dan naif akan mengundi pakatan.

    Apabila pakatan berjaya membentuk KERAjaan pakatan yang dikuasai oleh puak kafir kerana bilangan MP kafir melebihi MP Melayu (liberal?), semua janji pakatan telah dimungkiri oleh KERAjaan pakatan sendiri kecuali UEC dll yang memberi keuntungan kepada puak kafir. Akhirnya pengundi pakatan hanya mampu menelan kahak sendiri sahaja.

    Barua @ tentera kacang merah @ cybertrooper dan pemimpin-pemimpin telah mencipta pelbagai fitnah untuk menfitnah dan memburuk-burukkan parti Islam PAS dan menghasut rakyat membenci PAS tanpa alasan yang rasional. Maka kita tidak terkejut melihat pemimpin-pemimpin pakatan telah menentang dan menolak RUU anti-berita palsu @ fitnah.

    Ini membuktikan:

    (1) KERAjaan pakatan adalah KERAjaan munafik yang dipimpin oleh puak munafik liberal dan puak kafir harbi.

    (2) Pakatan liberal-kafir harbi menggunakan strategi paling kotor untuk memenangi PRU14 iaitu menipu rakyat dengan pelbagai janji palsu dan menfitnah parti lawan iaitu PAS.

    (3) Pengundi pakatan akan menanggung dosa besar setiap kali KERAjaan menindas atau menzalimi agama Islam dan umat Islam.

    Pengajaran untuk semua umat Islam yang telah ditipu oleh pakatan liberal-kafir harbi:

    Dengar cakap enggang makan buah belolok,
    Dengar cakap orang terjun masuk lubuk.

    Maksud : Jika kita mengikut cakap seseorang yang tidak baik maka kita juga akan terlibat dalam perkara yang tidak baik.

    BalasPadam
  5. Rakyar dikencing kerajaan ph yg paling malang org melayu yg sokong ph. Islam ditindas bangsa melayu dipinggirkan.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Tun m dari dulu lg tindas org melayu sebab tak mahu org melayu pandai lepas tu tak sokong kerajaan. Macam najib dia banyak tolong org melayu tapi bila dah senang org melayu lupa diri nak lagi senang pakat sokong ph konon nak lagi senang akhirnya org melayu juga dimusuhi kerajaan ph boneka dap buktu uec beria menteri iktiraf pasal dap nak yg ada kepentingan melayu senyap lepas tu kata kerajaan dulu banyak buat kerosakan. Najib dah didakwa tapi kenapa lambat sangat nak bicara sebab kita taknak kes najib dijadikan alasan kegagalan kerajaan.

      Padam