Header Ads

ads header

Flash News

Agama harus bebas dari politik, kata Mujahid. Mujahid sebar fahaman songsong


Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Mujahid Yusuf mengingatkan semua pihak agar tidak membenarkan agama dipengaruhi sebarang unsur politik.

Tegas Mujahid, ini kerana kedudukan agama sepatutnya diletakkan lebih tinggi daripada semua perkara.

“Agama seharusnya bebas dari unsur politik, termasuklah khutbah di mimbar-mimbar masjid. Agama harus lebih bebas dari semua kerana ia lebih tinggi dari semua,” kata Mujahid dalam sidang media di KLIA, hari ini.

Mengulas lanjut, Mujahid berkata penyampaian teks khutbah seharusnya menjurus ke arah kebaikan dan bukan melabel pihak lain hanya kerana berbeza pandangan politik.

“Ia (teks khutbah seharusnya) lebih menyeru kepada kebaikan, menyeru kepada membina negara ini dan lebih penting jauhkan daripada melabel-labelkan kelompok tertentu hanya kerana berbeza pandang politik apatah lagi menyebarkan fitnah yang tidak betul hanya untuk kepentingan politik.

“Dan itu sememangnya menjadi nasihat saya sejak dari awal pegang jawatan menteri, agar agama tidak di politikkan,” kata naib presiden AMANAH itu.

Bagaimanapun, anggota parlimen Parit Buntar itu berkata pihaknya akan menyemak kenyataan AMANAH Kelantan itu bagi tindakan lanjut.

“Saya baru balik dan saya sepanjang di Mekah saya lebih tertumpu kepada ibadah saya serta jemaah Haji.

“Bagaimanapun, saya akan semak apa isunya nanti bila saya masuk pejabat dan akan ambil langkah susulan jika benar terdapat dakwaan sedemikian,” katanya.

MR : Agama tak boleh bebas dengan politik. Agama membimbing politik ke jalan yang benar sebagai tututan Islam. Balik Mekah ingat makin cerdik menghurai sesuatu perkara tetapi makin kalut....


............oo000oo...........
MINDARAKYAT
http://mindarakyat.blogspot.com/

Whatsapp Telegram Facebook Emel kepada MR Twitter RSS
©1439 Hakcipta Tak Terpelihara
Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami.

IKLAN BERBAYAR :



6 ulasan:

  1. Agama mesti bebas dari politik atau pun dengan kata lain, agama hanya terbatas kepada solat, puasa, nikah, pengkebumian, tahlil n ibadah khusus yang lain. Hal2 mentadbir negara kita serahkan pada liberal, kafir harbi, komunis, syiah, sekular n golongan2 alergik dengan agama. beravoooo.

    BalasPadam
  2. tak mengapa mujahid dah ada jawapan kat akhirat up to you

    BalasPadam
  3. Monyet, kera, ungka, cimpanzi dan berok liberal berkata agama suku, politik suku kerana binatang liberal ini telah sesat lagi meneyesatkan!

    Sesungguhnya politik tanpa agama Islam adalah politik iblis yang tidak bermoral yang berdasarkan 'matlamat menghalalkan cara' walaupun politik iblis yang mempunyai pelbagai label politik seperti sekularisme, liberalisme, pluralisme dll yang berdasarkan ajaran iblis 'matlamat menghalalkan cara' dan hukum rimba di mana orang lemah ditindas oleh orang yang berkuasa dengan memnggunakan undang-undang zalim dan kejam untuk menjaga kepentingan pihak berkuasa!

    Orang-orang yang menyokong kezaliman pemerintah akan menanggung dosa besar dan dihumban ke dalam neraka dan mereka bukan umat Nabi Muhammad S.A.W. jika mereka tidak bertaubat pada Allah.

    Politik berdasarkan Islam adalah politik yang bermoral tinggi, berintegriti, adil, saksama, telus, jujur dll untuk menjamin keamanan, keselamatan, keadilan sosial dan kesejahteraan manusia dan alam berdasarkan Al-Qur'an, Sunnah, Qias dan Ijmak.

    BalasPadam
  4. Semasa kepala bapak munafik liberal masih hidup dan berkuasa, bolehlah dia berlagak bodoh sombong berkata agama suku, politik suku semata-mata untuk menyesatkan umat Islam.

    Kepala bapak munafik liberal lupa tentang neraka itu diwujudkan untuk orang-orang yang ingkar terhadap perintah Allah dan Rasulnya. Dia juga lupa tentang siksa kubur. Dia fikir dia boleh berhujah untuk menipu malaikat Munkar dan Nakir untuk melepaskan dirinya tetapi ternyata dia gagal! Dia lupa tentang siksaan dalam kubur untuk manusia yang menderhaka pada Allah dan RasulNya.

    Dia fikir abang besar biaDAP boleh melindunginya dalam kubur. Wah abang besar mahu lawan malaikat Munkar dan Nakir kah? Dia fikir abang besar boleh rasuah malaikat Munkar dan Nakir dengan wang neraka? Dia dan abang besar ditipu oleh kesesatan diri mereka sendiri.

    Mana semua ostad pandap? Mengapa mereka diam membisu seperti syaitan bisu @ pasu bunga? Atau sedang tidur nyenyak atau koma kerana terlalu kenyang makan dedak cap roket?

    Maka kita tidak terkejut melihat keldai pengangkut kitab keluar dari parti Islam untuk bernaung di bawah abang besar parti kafir harbi biaDAP yang telah menghina Islam.

    BalasPadam
  5. Kalau begitu apa bezanya kamu dengan orang kafir ?

    BalasPadam