Header Ads

ads header

Flash News

Pimpinan Amanah jadi Pasu Bunga dalam Pakatan Harapan


Dilihat aktif menyatakan pandangannya secara saborono terutama membabitkan PAS - di Facebook tanpa mempedulikan statusnya sebagai timbalan menteri, hari ini beberapa pemimpin parti terbabit tampil mengkritik Hanipa Maidin.

Timbalan Presiden PAS Datuk Tuan Ibrahim Tuan Man misalnya berpendapat timbalan menteri di Jabatan Perdana Menteri itu perlu meluangkan lebih banyak masa di parlimen berbanding di luar.

Kata anggota parlimen (MP) Kubang Krian dengan cara itu Hanipa dapat mengetahui apa yang dibahaskan di Dewan Rakyat sekali gus memahami konteks sesuatu isu yang diulas wakil rakyat PAS.

"Saya tengok komentar Hanipa tu macam dia tak tahu apa yang dibahas sepanjang sesi terbabit," katanya kepada media di lobi parlimen hari ini.

Terdahulu Hanipa hari ini berpendapat ada sesetengah MP kelihatan "aktif dan segar" apabila berbahas mengenai isu aurat namun keadaan itu tidak kelihatan apabila menyentuh masalah rasuah dan salah guna kuasa.

"Semalam di parlimen, ada beberapa MP membangkitkan isu penutupan aurat ketika Menteri Pengangkutan dan Menteri Sumber Manusia (Anthony Loke) sedang menggulung. Saya ada di dewan pada masa itu.

"Pengalaman saya di dalam dewan dan melihat setengah anggota parlimen (beragama) Islam berbahas, saya lihat apabila isu seperti itu timbul, relatifnya para wakil rakyat parti itu agak aktif dan segar untuk berbahas dibandingkan isu-isu lain seperti isu rasuah, isu salah guna kuasa, isu pembaziran dan isu-isu lain yang jejaskan kehidupan rakyat," katanya tanpa menyebut parti yang dimaksudkan.

Semua sedia berbahas

Isu berkenaan dibangkitkan Anggota Parlimen PAS Rantau Panjang, Siti Zailah Mohd Yusoff ketika perbahasan titah diraja pada 25 Julai lalu.

Ketika itu, Siti Zailah antara lain berkata ada wanita beragama Islam yang bekerja sebagai pramugari terpaksa membuka tudung demi mencari rezeki.

Untuk rekod Hanipa yang juga MP Sepang memang aktif memberikan pandangannya - biasanya bersifat bersahaja - di Facebook sejak lama dulu.

Sementara itu MP Pengkalan Chepa Ahmad Marzuk Shaary berkata ada kalangan wakil rakyat Pakatan Harapan memiliki pendidikan tinggi, malah sehingga ke peringkat doktor falsafah.

Justeru katanya mereka wajar memberikan pemahaman mengenai Islam kepada kerajaan.

"Jangan jadi (macam) pasu bunga dalam PH (HARAPAN), tetapi mereka mesti jelaskan," katanya.

MP Tumpat Che Abdullah Mat Nawi pula berkata seseorang menteri atau timbalan menteri perlu berada di parlimen untuk menjawab sesuatu isu.

"Menteri (atau timbalan menteri) tak perlu jawab di Facebook secara sinis (sebaliknya) di parlimen dan kita bersedia membahaskannya di parlimen.

"Ia bukan sekadar isu aurat, malah apa sahaja tajuk, MP PAS sedia berbahas," katanya.


MR : Pimpinan Amanah nak beli hati DAP dan pengundi Cina, mereka sanggup buat apa sahaja termasuk jual penderian agama selama ini....


............oo000oo...........
MINDARAKYAT
http://mindarakyat.blogspot.com/

Whatsapp Telegram Facebook Emel kepada MR Twitter RSS
©1439 Hakcipta Tak Terpelihara
Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami.

IKLAN BERBAYAR :


8 ulasan:

  1. Kerjasama antara parti Islam PAS dan UMNO adalah berita yang menakutkan pakatan liberal-kafir harbi kerana umat Islam yang bersatu padu boleh menumbangkan KERAjaan pakatan yang bersikap rasis dan prejudis terhadap Islam dan umat Islam.

    Selama ini pakatan berjaya memenangi PRU14 dengan memecah-belahkan umat Islam melalui pelbagai janji palsu pakatan dan fitnah yang ditabur untuk menghasut orang ramai membenci parti Islam dan perjuangan Islam.

    Perpaduan umat Islam bererti kekalahan pakatan liberal-kafir harbi dalam PRU15.

    BalasPadam
  2. Tak nampak harapan utk Pan jaga agama..

    BalasPadam
  3. Isu rasuah dan salahguna kuasa sudah ada agensi yang memantau, menyiasat dan mendakwa iaitu sprm dan pulis.

    Lagipun isu sedemikian adalah isu yang mana pandangan universal ke atas isu sedemikian tidak banyak berbeza. Rata rata bersetuju dan tiada perselisihan.

    Kalau nak bahas pun bukanlah gejala tapi SOP atau samada agensi2 berkenaan buat kerja atau tidak, buat mende betul atau tidak dan saksama atau tidak.

    Berbeza dengan isu ketagihan, pemakanan, disiplin, moral dan seks yang mana pandangan adalah berbeza2. Banyak yang tak sama.

    Ini menjurus kepada pertembungan timur versus barat, antara yang beragama versus tiada agama dan antara yang kuat pegangan versus longgar pegangan.

    Pertembungan adalah tidak sihat. Ia tidak harus dibiarkan berterusan. Ia perlu dirawat bukan di KKM tapi dalam dewan YB.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Setakat mana sangat kuasa agensi pencegah rasuah jika rasuah melibat parti politik yang berkuasa seperti KERAjaan pakatan dll? Siapa berani menentang pemimpin-pemimpin KERAjaan pakatan dll?

      Padam
    2. Isu tiada/tak cukup kuasa inilah yang perlu dibahaskan dalam dewan dan bukan isu korupsi individu atau parti. Paling berkesan ialah dengan meletakkan SPRM bawah kuasa parlimen agar ia betul2 bebas dan berkuasa. Cumanya apakah itu sudah direalisasikan dan kalau belum, bawalah hal ini kepada pengetahuan dewan supaya tindakan susulan dapat diambil.

      Padam
  4. Kepala bapak liberal yang menjadi parti liberal PANdir adalah sesat lagi menyesatkan kerana dulu dia pernah menghina Tuhan dan sekarang dia berani pula menghina ajaran Islam seperti hukum menutup aurat walaupun Perlembagaan Persekutuan perkara 3(1) telah jelas menyatakan Islam (bukan kristian, buddha, hindu atau liberalisme dll) adalah agama bagi persekutuan.

    Manusia sombong akan merasai dirinya hebat konon sehinggakan dia berani menghina Tuhan dan ajaran Islam dan umat Islam yang berusaha menegakkan agama Islam dan membela hak umat Islam.

    Inilah contoh manusia liberal yang celaka lagi bangsat yang berani mengingkari perintah Allah dan RasulNya kerana si-liberal bangsat ini sanggup berkerjasama dengan abang besar parti kafir harbi DA-Pig dan kepala bapak evangelis Zionis menentang dan menghina ajaran Islam dan menafikan hak umat Islam.

    Musuh Allah ini masih lagi berlagak bodoh sombong terhadap Allah walaupun dia mengidap pelbagai penyakit yang berbahaya mungkin kerana dia mungkin berfikir orang lain sahaja yang mati. Mungkin Allah telah menjadikan si penderhaka ini sebagai ujian kepada manusia.

    Mana semua ularmak dan ostad-ostad dalam parti liberal PANdir? Nampaknya mereka lebih suka mendiamkan diri seperti syaitan bisu setiap kali pemimpin-pemimpin PANdir dan pemimp[in-pemimpin DA-Pig menghina Islam dan menafikan hak umat Islam. Maka semua ularmak dan ostad-ostad PANdir hanya layak menjadi pasu bunga sahaja !

    Fir'aun dan pengikut-pengikutnya juga juga pernah berlagak bodoh sombong dan mengingkari perintah Allah dan RasulNya dan Allah telah menjadikan Fir'aun tersebut sebagai ujian bagi manusia yang beriman tetapi akhirnya Fir'aun tersebut mati dengan penuh kehinaan.

    Adakah si penderhaka ini hanya mahu bertaubat apabila malaikat maut datang menziarahinya untuk kali yang terkahir? Adakah si penderhaka ini hanya mahu bertaubat abila rohnya sudah sampai ke kerongkong di waktau sakaratulmaut?

    Bolehkan abang besar DA-Pig melindungi si penderhaka ini dari Malaikat Maut? Bahkan abang besar DA-Pig juga akan mati apabila tiba masanya !

    BalasPadam
  5. Kita umat Islam yang cintakan Allah dan RasulNya menolak pakatan liberal-kafir harbi kerana pakatan munafik ini telah menghina agama Islam, menindas umat Islam, menafikan hak umat Islam, memecat umat Islam dan memberikan jawatan umat Islam kepada puak kafir, mencipta dan menyebarkan fitnah terhadap parti Islam PAS dll dan memungkiri pelbagai janji dalam manifesto pakatan sendiri dan selalu buat u-turn untuk menipu rakyat.

    Islam dan umat Islam akan selamat jika pakatan munafik liberal-kafir harbi dikalahkan dalam PRK, PRN dan PRU15. Menyokong dan mengundi pakatan liberal-kafir harbi bererti mengkhianati Islam dan umat Islam.

    Marilah kita semua menyokong dan mengundi parti Islam PAS pimpinan ulama Islam dalam PRK, PRN dan PRU15 untuk membela agama Islam dan hak umat Islam yang sedang diancam oleh puak liberal dan kafir harbi yang amat memusuhi Islam.

    BalasPadam
  6. Nak dijadikan As sebab untuk dapat stroke 3.0.

    BalasPadam