Header Ads

ads header

Flash News

Komen Isu Dr Mujahid ditulis sebagai mengkritik Dr Zakir Naik


Baik. Sebelum ni ada siarkan tulisan dari FMT yang mana Dr Mujahid ditulis sebagai mengkritik Dr Zakir Naik. Kemudian ada pihak yang pro PH & anti FMT (saya pun bukannnya favor pun FMT ni) yang cuba back-up Dr Mujahid untuk memberikan beliau imej yang lebih baik.

Jadi di sini disertakan satu tulisan yang lebih lembut & lebih adil kiranya dari orang yang telah menonton sendiri ucapan Dr Mujahid tersebut.

Boleh nilaikan sendiri:

Sebenarnya sesiapa yang mendengar dengan teliti ucapan YB Dr Mujahid melalui live tadi, beliau cuma sebut bahawa kaedah dakwah dalam Islam mesti bersifat penerangan tentang Islam itu sendiri dan bukannya dengan cara mencaci agama lain. Betul dah tu.

Cuma silap Dr Mujahid adalah apabila beliau mengambil contoh kaedah dakwah Dr Zakir Naik apabila dia mengulas isu "menghina agama lain". Ini satu perbandingan yang tersasar. Sesiapa pun yang mempunyai asas disiplin ilmu "comparative religion" akan faham bahawa Dr Zakir hanya membuat perbandingan apabila menjelaskan perbezaan / persamaan antara agama Islam dan agama penyoal.

Contohnya jika penyoal beragama Kristian mempersoalkan kenabian Nabi Muhammad, beliau akan memberi bukti dari agama Kristian sendiri berkenaan kerasulan baginda. Jika penyoal beragama Hindu mempersoalkan konsep hukuman dalam Islam, maka beliau akan membandingkan pula prinsip hukuman dalam agama Hindu. Cara menjawab dengan memberi contoh yang dekat kepada diri si penyoal adalah lebih mudah difahami oleh pihak yang bertanya. Jika dia benar2 mahu bertanya.

Dr Mujahid ni tak pernah tengok ke perbincangan antara agama di Speakers Corner, London?

Abdul Rahim Hilmi Zakariya


MR : Ramai manusia tak rasa dia silap dan selalu rasa orang lain atau parti lain aje yang silap....


............oo000oo...........
MINDARAKYAT
http://mindarakyat.blogspot.com/

Whatsapp Telegram Facebook Emel kepada MR Twitter RSS
©1439 Hakcipta Tak Terpelihara
Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami.

IKLAN BERBAYAR :

7 ulasan:

  1. Ibarat memasuki ambang PRU 14, PH akan 'berdakwah'. PH akan tonjolkan keburukan lawan. PH akan tonjolkan kebaikan sendiri.

    PH akan berikan 1001 sebab kenapa lawan perlu ditolak dan PH akan berikan 1001 sebab kenapa beralih pada PH

    Sama ada semua yang diakui dan di janjikan
    itu akan jadi realiti, itu belakang kira.

    Itulah cara 'dakwah' kotemporari tapi ada beza antara pendekatan dakwah Dr Zakir dan 'dakwah' Dr PAN.

    BalasPadam
  2. Dakwah Dr Zakir berpandukan akal yang sihat dan lurus, pure sains dan matematik dan JURNAL universe edisi terkini yang mana faktanya adalah kekal lagi tidak berubah-berubah.

    Dakwah PH berpandukan akal yang lesu dan tidak lurus, sains dan matematik yang diherot dan dimanipulasi.

    Last but not least, 'dakwah' Dr PAN berpandukan jurnal kampung BUKU HOPE yang dikarang faktanya oleh manusia: sesuatu yang berubah-ubah dan tidak kekal.

    BalasPadam
  3. Aku sangat benci pada si mu-jahat yang mendakwa dirinya Muslim tetapi sikap, perbuatan, mentaliti dan lidah biawaknya jelas menentang dan menghina ajaran Islam seperti Hudud dll, menfitnah dan memburuk-burukkan pendakwah Islam, menyalah-gunakan istilah-istilah dalam Islam untuk membela murtad, kesesatan agama kafir, LGBT, atheis, liberalisme dll dan menafikan hak umat Islam untuk mengamalkan ajaran Islam di negara di mana umat Islam adalah rakyat majoriti.

    Kepala bapak liberal ini sanggup bersekongkol dengan puak munafik liberal dan puak kafir harbi biaDAP untuk membela dan memperjuangkan kemungkaran dan kesesatan seperti murtad, kesesatan agama kafir, LGBT, atheis, liberalisme dll dan menentang dan menghina Islam dan menafikan hak umat Islam di negara ini dan membela pemimpin pertubuhan pengganas Tamil Eelam (LTTE) yang telah menghina Islam dan umat Islam di negara ini.

    Bahkan kepala bapak liberal ini berkerjasama dengan musuh Islam untuk menghapuskan dakwah Islam dengan menyekat zakat Fi Sabilillah kepada badan dakwah Islam untuk melemahkan dan memusnahkan badan dakwah Islam dan dakwah Islam.

    Sebaliknya , kepala bapak liberal ini berdiam diri setiap kali puak kafir harbi biaDAP menghina Islam dan menafikan hak umat Islam. Berdiam diri bererti merestui tindakan biaDAP. Inilah contoh khadam parti kafir harbi biaDAP yang menjadi musang berbulu ayam dan cuba memusnahkan Islam dari dalam.

    Setiap kali tindakan anti-Islam si mu-jahat ini dikritik dan dikutuk oleh orang ramai, maka dia akan bercakap putar belit penuh auta untuk mengelirukan orang ramai dan melepaskan dirinya dari kritikan orang ramai.

    Semua sikap buruk ini membuktikan si mu-jahat ini adalah kepala bapak munafik.

    BalasPadam
  4. dalam banyak banyak menteri agama dimalaysia yg palik haprak inilah oarangnya macam mana dia boleh jadi begini wal hal pengetahuan agamanya tidak lah begitu terok sekali harap ada sesiapa yg rapat dngnya nasihati beliau

    BalasPadam
  5. menteri sial celaka merosakkan islam

    BalasPadam
  6. Pendakwah bebas, Prof Dr Ridhuan Tee Abdullah ingatkan Mujahid supaya tidak jadi ‘mujahat’. Dr Zakir Naik mengislamkan ramai orang, menteri bagaimana?

    https://www.ismaweb.net/2018/09/25/ridhuan-tee-ingatkan-mujahid-supaya-tidak-jadi-mujahat/

    BalasPadam
  7. ini menteli ha.... haiya manyak maik dingan lgbt sama itu tamil eeelam tp manyak nyahat sama itu Dr Zakir

    BalasPadam