Header Ads

ads header

Flash News

Umno tubuh jawatankuasa teliti kerjasama dengan Pas


KOTA BHARU - Umno akan menubuhkan jawatankuasa kerja bagi meneliti aspek kerjasama mengikut acuan politik Kelantan di negeri berkenaan.

Presidennya, Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi berkata jawatankuasa kerja itu akan dipengerusikan oleh Pengerusi Badan Perhubungan Umno Kelantan Datuk Ahmad Jazlan Yaakub.

"Di peringkat nasional, kerjasama (antara Pas dan Umno) telah terjalin secara rasmi sebagai pembangkang tetapi untuk Kelantan ini, (Pas) adalah sebuah kerajaan negeri.

"Maka mungkin ada beberapa pengubahsuaian yang perlu dilakukan (berdasarkan acuan politik Kelantan). (Kerjasama) ini bukan hanya untuk jangka pendek tetapi untuk jangka panjang," katanya selepas mengadakan pertemuan khas dengan Biro Politik Empat Peringkat Umno Kelantan di Bangunan Umno Kelantan di sini, hari ini.

Ahmad Zahid berkata kerjasama jangka panjang ini amat diperlukan kerana lebih 60 tahun kedua-dua parti berteraskan Melayu-Islam itu telah 'berperang' sesama sendiri.

"Ini waktu terbaik anggota Umno dan Pas dapat memahami hati nurani masing-masing dan saling bekerjsama sebagaimana yang pernah kita lakukan di tiga pilihan raya kecil (PRK) di Selangor baru-baru ini," katanya.

Ditanya adakah kerjasama itu dilakukan kerana Umno dilihat semakin terdesak untuk kembali menjadi kerajaan, Ahmad Zahid berkata langkah itu diambil kerana ia merupakan realiti politik semasa yang berlaku dalam negara ketika ini.

"Tidak ada siapa kecuali ALLAH Taala yang boleh menyekat bentuk kerjasama parti-parti pembangkang di dalam satu gagasan kerana kita tahu banyak isu-isu rakyat yang tidak dapat diselesaikan dan manifesto tidak dapat diterjemahkan pelaksanaannya (oleh Kerajaan Persekutuan pimpinan Pakatan Harapan).

"Tentunya rakyat (akan) mencari Umno dan Pas untuk menyelesaikan permasalahan (yang dihadapi mereka)," katanya. - Bernama

............oo000oo...........
MINDARAKYAT
http://mindarakyat.blogspot.com/

Whatsapp Telegram Facebook Emel kepada MR Twitter RSS
©1439 Hakcipta Tak Terpelihara
Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami.

IKLAN BERBAYAR :

8 ulasan:

  1. Rakyat ? Rakyat Malaysia adalah orang Melayu sahaja. Orang Cina berlagak sombong bila menang. Panggil Melayu pengemis dan pemalas. Bila Melayu bangkit kita perlu tubuhkan akta patriot. Semua orang Cina perlu tukar nama dan gugurkan nama cina mereka macam negara Indonesia. Biar padan muka mereka kerana cuba memperlekehkan kedudukan orang Melayu dan bahasa Melayu.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Bila Melayu menang PRU 15 , Kita perlu hapuskan semua sekolah cina. Tukarkan kepada sekolah kebangsaan. Kita juga perlu hapuskan tulisan cina dalam papan tanda. Kita perlu hukum mereka kerana kurang ajar dan biadap terhadap kaum Melayu.

      Padam
  2. Jika tidak PRU15 , maka orang Melayu akan sokong rampasan kuasa melalui Tentera Di Raja.

    BalasPadam
  3. Harap menjadi pengajaran kpd UMNO sebab terlampau ikut kehendak bangsa pendatang hanya nak kekal kuasa. Lihatlah skrg.

    BalasPadam
  4. Cuba saudara fikirkan mengapakah jikalau ada Menteri Melayu yang menghina orang cina sebagai contoh ada Menteri Melayu dahulu memanggil orang cina pendatang , maka ramailah kecaman datang daripada orang Melayu sendiri memperbetulkannya. Tetapi kita tidak nampak orang cina mempertahankan orang Melayu. Apabila Lim Guan Eng memanggil Melayu pemalas dan pengemis tidak ada satu suara pu yang datang daripada orang cina mahupun orang Melayu yang duduk dikalangan mereka sendiri. Inilah jahatnya cina di Malaysia. Mereka hanya mementingkan diri sendiri tanpa merasa tanggungjawab untuk mengkritik pemimpin mereka. Berbeza dengan orang Melayu yang sedia mempertahankan orang cina jikalau mereka dihina atau ditindas.

    Maka saya seru orang Melayu dengan perpaduan Melayu bila menang PRU nanti atau berlakunya rampasan kuasa , maka kita perlu tubuhkan akta Patriot.

    BalasPadam
  5. Kita orang Melayu terlampau baik terhadap orang cina. Baik biar berpada-pada saudara.Baik biar ada batasan agama. Jangan terlalu ghairah untuk menyenangkan hati mereka dengan mengikut segala apa yang mereka tuntut. Biar atas nama keadilan atau atas nama kemanusiaan. Hakikatnya mereka tidak pernah melihat orang Melayu dengan kaca mata belas kasihan. Mereka akan memberi hanya supaya Melayu tunduk atau ikut agama mereka. Inilah terjadi kepada ramai orang Melayu dalam PKR dan AMANAH. Mereka terlalu tertarik dengan janji mereka sehinggakan segala nilai Islam dan budaya Melayu dibuang. Raja di hina. Budaya Melayu dicemuh. Islam di liberalkannya. Akhirnya jadi munafik dan pengkhianat.


    Perpaduan Melayu inilah yang dinanti-nantikan. Ingatlah bahawa UMNO masih relevan. Buktinya ialah PRU 14 sendiri. Kalau ikut parti sahaja UMNO menang majoriti. Yang kalah teruk adalah MCA dan MIC. Dan BN tumbang di Sabah akibat salah percaturan dengan Shafiee Apdal.

    Oleh itu , Melayu kena bangkit. Bangkit lawan cina. Gambaran 100 hari Pakatan Cina telah menunjukkan betapa mereka kuat menipu dan berbohong. Pembohongan demi pembohongan berlaku dan bermacam jenis penghinaan dilemparkan terhadap orang Melayu dan Institusi di Raja dan juga betapa mereka mencemarkan kesucian agama Islam.

    Adalah menjadi kewajipan kita agar sentiasa berganding bahu bersatu untuk memerangi Pakatan cina ini. Kita akan tingkatkan usaha agar kita mendapat seratus peratus undi Melayu. Dengan mandat undi Melayu kita akan kekangkan kedudukan orang cina di Malaysia. Kita akan hapuskan sekolah cina dan tukarkan kepada sekolah kebangsaan. Kita tidak akan mengiktirafkan anak-anak yang lahir dari keluarga cina kecuali supaya keluarga cina membuat permohonan untuk menjadi rakyat Malaysia. Kita akan mansuhkan papan tanda cina dan hapuskan perniagaan mereka jikalau mereka tidak mahu ikut. Kita akan berlaku tegas terhadap mereka. Ini kerana dasar mereka yang tidak mengenang budi dan tidak menghormati langsung kaum Melayu yang banyak berkorban untuk kesenangan mereka.

    BalasPadam
  6. Kita juga akan mengharamkan permainan mercun sewaktu Tahun Baru Cina.

    BalasPadam
  7. Di manakah orang Cina tatkala Tun Taik dan Lim Guan Eng menggelar orang Melayu pemalas dan pengemis ?
    Di manakah pemimpin mereka ? Bisu, diam. Mengiyakan kata-kata si Tua Kutuk dan si Babi itu.

    Begitulah bencinya orang cina terhadap Melayu. Kemudian dilabelkan orang Melayu rasis padahal diri mereka sendiri rasis. Apabila kaum mereka di serang , ramai orang Melayu mempertahankan mereka. Bila orang Melayu diserang , mereka diam membisu seolah-olah membiarkan serangan itu. Ingat kata pepatah "kalau kamu nampak ular dengan orang cina, mana sayu yang kamu mesti bunuh dahulu ? " Faham faham ajelah jawapannya.

    BalasPadam