Header Ads

ads header

Flash News

Bala Ekonomi Apa Pulak Nak Mendatang Niii


Laporan dari bank dunia ni memberi tahu bahawa Msia sudah merosot dari segi perkembangan ekonomi utk tahun 2018 dan 2019. Apakah kerajaan PH nak gunakan alasan...... *sebab BN la semua ni berlaku* lagi.

Sudah2 la nak salah kan org. Nampak sangat menteri2 Msia ni dah kehilangan punca apa nak buat. Tony Pua yg suatu ketika dulu bersuara lantang bab ekonomi ni.....dah macam tikus mondok pulak sekarang. Berdecit pun tak kedengaran lagi

Sejak mengambik alih pemerintahan negara....apa yg menteri PH buat ialah mencari kesalahan2 pemimpin lama utk di bicara kan.....Ok....memang itu wajar sebab mereka menyalahgunakan jawatan mereka dahulu. Namun pada masa yg sama.....berfikir la bagaimana utk majukan negara....tarik pelaburan dari luar , buat sesuatu agar lebih ramai prlabur luar ingin melabur di Msia ni. Ini tidak.....baru pegang jawatan seminggu dua....dok canang seantero dunia....Malaysia ni banyak hutang dan akan bangkrup. Hellooo.......sapa nak melabur kat negara yg hampir bangkrup. Ada akai ke tak

Dan dalam beberapa siri lawatan PM ke luar negara ni pun....belum ada kedengaran lagi PM membawa balik pelaburan utk negara. Yg dengarnya....sibuk nak buat Kereta Ke 3 negara guna kan Khazanah. Helloo......ingat nak buat projek kereta Nasional ke 3 tu....guna air liur aje ke.

Kerajaan baru ni sudah masuk bulan ke 5.....tak nampak lagi apa2 juga kebaikan kepada rakyat yg mereka bawa. Rakyat masih dalam keadaan sama sahaja seperti semasa pemerintahan parti lama dahulu....mungkin ada yg lebih teruk lagi terutama bagi mereka2 yg di berhenti kan kerja oleh kerajaan baru nii.

Sama2 la kita berdoa agar Allah permudah kan urusan ekonomi negara ni utk kesejahteraan rakyat. Andai kerajaan PH mmg tak mampu utk memerintah........rakyat terpaksa menanggung sengsara ni utk masa 4 tahun lagi.

Sabo aje leeee


Tcr Ummi
Seri Manjung
7 Okt 2018



............oo000oo...........
MINDARAKYAT
http://mindarakyat.blogspot.com/

Whatsapp Telegram Facebook Emel kepada MR Twitter RSS
©1439 Hakcipta Tak Terpelihara
Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami.

IKLAN BERBAYAR :

1 ulasan:

  1. era GST, pengguna susah hati, gomen senang hati

    era SST/PH, pengguna merengus, gomen kontang fulus

    bukan orang cakap tapi menteri fulus yang cakap

    BalasPadam