Header Ads

ads header

Flash News

Operasi cegah maksiat tetap diteruskan


KOTA BHARU: Penguatkuasa agama di Kelantan tetap meneruskan tanggungjawab menangani kegiatan tidak bermoral dengan mengadakan pemeriksaan secara tidak berkala.

Pengerusi Jawatankuasa Pembangunan Islam, Dakwah, Penerangan dan Hubungan Seranta negeri, Dato’ Mohd Nassurudin Daud berkata, pemeriksaan itu dilakukan sama ada terdapat laporan atau tidak berkaitan kegiatan tersebut.

“Kita tidak akan biarkan kegiatan tidak bermoral itu terus berlaku bimbang datangnya bala kerana angkara tangan-tangan manusia itu sendiri.

“Sebelum ini ada kenyataan yang menyebut kerajaan tidak boleh bertindak ke atas premis peribadi bagi membendung kegiatan tidak bermoral, itu tidak betul,” katanya pada persidangan Dun Kelantan di sini, hari ini.

Soalan mengenai perkara itu dibangkit Dato’ Mohamad Awang (PAS-Gual Periuk).

Mohd Nassurudin juga berkata, kerajaan perlu bertindak bagi menutup lorong yang boleh menbawa kepada kerosakan.

Kata beliau seseorang tidak cakap itu hak peribadi dan hanya dosa individu dengan Allah.

Baru-baru ini Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Dato’ Dr Mujahid Yusof Rawa dilapor berkata, apa yang dilakukan seseorang di sebalik pintu tertutup bukan urusan kerajaan. - HARAKAHDAILY 29/10/2018


MR : Tunaikan apa yang Allah perintah, jangan peduli cakap-cakap manusia....


............oo000oo...........
MINDARAKYAT
http://mindarakyat.blogspot.com/

Whatsapp Telegram Facebook Emel kepada MR Twitter RSS
©1439 Hakcipta Tak Terpelihara
Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami.

Tiada ulasan