Header Ads

ads header

Flash News

Orang China NAGA ekonomi Malaysia


ICERD adalah salah satu konvensyen antarabangsa Hak Asasi manusia yang telah berkuatkuasa dari tahun 1969 lagi.

Malaysia dikatakan tidak pernah menandatanganinya, apalagi meratifikasinya.

Walaupun tdak pernah menandatangani dan meratifikasinya,akan tetapi sekarang ini kerajaan Pakatan harapan hendak meratifikasikan ICERD ini untuk naga ekonomi Malaysia menelan habis hak isteimewa orang Melayu.

Mengikut ICERD, negara yang meratifikasinya hendaklah menghapuskan segala bentuk diskriminasi bangsa/kaum (racial diskrimination).

Negara Malaysia tidak boleh langsung ada undang-undang yang mendiskriminasi mana-mana kaum dan bangsa seperti MARA, UITM, FELDA FELKRA.

Sedangkan selama ini malaysia walaupun dikatakan tak pernah meratifikasikan ICERD yang bercanggah dengan perlembagaan negara sebanarnya telah berbuat lebih dari pada itu, disamping mengamalkan hak istimewa orang Melayu yang akan dihapuskan tidak lama lagi.

Pertama, tanah milik kerajaan Malaysia sudah 60 peratus jadi milik orang china (paling istimewa berbanding orang Melayu) dan 90 peratus ekonomi adalah milik orang china.

Hanya 10 peratus sahaja ekonomi jadi milik orang Melayu.Orang china masih tidak puashati jugak, disamping beberapa orang pemimpin melayu yang kayaraya yang akan diheret kedalam penjara.

Bermakna, sudah sekian lama naga ekonomi malaysia menelan ekonomi orang Melayu sehingga orang melayu begitu terpinggir di negara sendiri.

Suatu masa dahulu, Tun Dr Mahathir pernah berkata, kedudukan Malaysia, nasi sudah jadi bubur.

Cuba bayangkan nasi yang sudah jadi bubur.Sudah tentu sangat mustahil untuk jadi nasi semula.

Oleh itu, kata kata untuk selamatkan negara Malaysia hanya gula gula dibibir untuk pujuk orang melayu puashati dengan malaysia baru, sedangkan itu hanya omomg kosong sahaja.

Dan tiada usaha kearah untuk menyelamatkan malaysia atas dasar Islam agama persekutuan.

Yang saya nampak mereka nak selamat dirinya dari diheret kedalam penjara kerana mengumpul harta kerajaan sejumlah USD 44 bilion.(jurnal antara pemimpin yang terkaya didunia)

Di samping melantik penguam negara, ketua hakim negara dan menteri dijabatan perdana menteri yang akan meratifikasikan ICERD yang dibentang dalam parlimen penggal kedua ini.





............oo000oo...........
MINDARAKYAT
http://mindarakyat.blogspot.com/

Whatsapp Telegram Facebook Emel kepada MR Twitter RSS
©1439 Hakcipta Tak Terpelihara
Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami.

Tiada ulasan