Header Ads

ads header

Flash News

Zaman ketuanan Melayu telah berakhir



Menteri Belia dan Sukan, Syed Saddiq Syed Abdul Rahman menegaskan zaman ketuanan Melayu telah berakhir dan Malaysia bergerak ke arah fasa baharu yang memperjuangkan kesaksamaan.

Syed Saddiq yang juga Ketua Angkatan Bersatu Anak Muda (Armada) Bersatu berkata, perkara tersebut turut menjadi agenda yang akan diperjuangkan parti itu.

"Ini bukan lagi zaman ketuanan Melayu tetapi kita sudah masuk fasa baharu di mana kita bincangkan tentang kesaksamaan semua, bukan kesamarataan, tetapi kesaksamaan.
MR : Bila perjuangan yang tidak memahami bagaimana agama dan bangsa itu sebati membentuk jati diri....


............oo000oo...........
MINDARAKYAT
http://mindarakyat.blogspot.com/

Whatsapp Telegram Facebook Emel kepada MR Twitter RSS
©1439 Hakcipta Tak Terpelihara
Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami.

2 ulasan:

  1. Ini lagi satu DOL tak belajar sejarah.Dudok sabilik dengan nenek yg ibarat kacang lupa kan kulit.Kenapa ramai bangsa melayu yang menyokong tak faham.

    BalasPadam
  2. Kita merasa sangat kasihan melihat pemimpin-pemimpin politik liberal yang jahil tentang Perlembagaan Persekutuan dan Kontrak Sosial cuba berlagak bodoh sombong dengan mendakwa konon zaman ketuanan Melayu telah berakhir dan kononnya Msia sedang bergerak ke arah memperjuangkan kesaksamaan.

    Bukankah ini bermaksud 'Malaysian Malaysia' yang diperjuangkan oleh parti kafir harbi dan kuncu-kuncu liberalnya selama ini sedangkan dilaksanakan sekarang?

    Jika zaman ketuanan Melayu telah berakhir, bukankah ini bererti pemimpin-pemimpin Melayu dalam pakatan syiah-liberal-kafir harbi adalah pemimpin-pemimpin boneka yang mengikut telujuk puak kafir?

    Sepatutnya pemimpin-pemimpin liberal ini melihat apakah definisi Islam tentang keadilan dan kesamarataan sebelum bercakap tentang keadilan dan kesamarataan.

    Apakah gelaran yang sesuai untuk orang-orang yang mengkhianati umat Islam dan kaum sendiri?

    BalasPadam