Header Ads

ads header

Flash News

Demo anti-Icerd gimik nakal kata Anwar


Presiden PKR Anwar Ibrahim berkata perhimpunan bagi membantah Konvensyen Antarabangsa Mengenai Penghapusan Segala Bentuk Diskriminasi Kaum (ICERD) tidak perlu diteruskan kerana kerajaan telah memuktamadkan untuk tidak meratifikasinya.

"Sebelum ini, kita pernah berhimpun menolak ISA (Akta Keselamatan Dalam Negeri), berhimpun untuk meminta pilihan raya yang bersih serta berhimpun untuk menolak kezaliman.

"Kalau nak berhimpun pun, biarlah di atas sebab yang munasabah sebab ini (perhimpunan) merupakan satu gimik politik nakal pihak pembangkang walaupun keputusan kerajaan telah menolak perkara berkenaan," katanya seperti dipetik Bernama.

Sebelum ini NGO dikenali sebagai Ummah yang disokong oleh Umno dan PAS, pada asalnya merancang untuk mengadakan perhimpunan itu pada 8 Disember bagi membantah Icerd.

Bagaimanapun, selepas kerajaan mengumumkan Icerd tidak akan dimeterai, kumpulan itu berkata ia akan meneruskan perhimpunan itu bagi menyatakan kesyukuran mereka.

Icerd menjadi isu yang hangat di Malaysia apabila parti politik pembangkang terutama PAS dan Umno serta NGO Melayu Islam menentangnya kerana didakwa bercanggah perlembagaan persekutuan, yang memperuntukkan keistimewaan kepada kaum Melayu dan bumiputera.

MR :  Dulu PAS bersama budak-budak engkau dan DAP setiap Sabtu tu apa cerita abang Nung?.Demo untuk Islam nakal demo untuk Abang Nung nak jadi PM tak nakal??


Untuk dapatkan berita daripada kami secara terus,
sila subscribe via telegram
https://t.me/mindarakyat


-: Iklan Teks (hanya RM20 sebulan) :-
 Sistem Mudah Untuk Anda Menjana Pendapatan Online Secara Sambilan
 Anda Perut BUNCIT, Usus Kotor, Berat Badan Berlebihan? KLIK SINI UNTUK DETOKS TUBUH ANDA
 MENCARI SESIAPA yang berminat niaga di shopee peluang raih pendapatan rm lumayan setiap hari lawati bit.ly/2A86ypP





............oo000oo...........
MINDARAKYAT
http://mindarakyat.blogspot.com/
mindarakyat@gmail.com

Whatsapp Telegram Facebook Emel kepada MR Twitter RSS
©1439 Hakcipta Tak Terpelihara
Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami.

3 ulasan:

  1. Berkata dulang....

    BalasPadam
  2. Puak munafik liberal suka menghina semua usaha ulama Islam , pemimpin Melayu Islam dan umat Islam membela hak agama Islam dan hak umat Islam termasuk hak kaum Melayu kerana puak munafik liberal adalah penjilat puak kafir harbi yang amat memusuhi Islam dan umat Islam.

    Bahkan puak munafik liberal sanggup menjual ibubapa mereka sendiri semata-mata untuk mendapatkan wang, harta dan jawatan di dunia yang sementara ini.

    Jika mereka percaya pada Allah dan RasulNya, mereka tidak akan menjadi khadam puak kafir harbi.

    Malangnya mereka menyembah pemimpin-pemimpin kafir harbi.

    BalasPadam
  3. Dulu memang layak jadi PM tiada orang lain sekarang dia sendiri membunoh karacter sendiri. Sayang seribu kali sayang.

    BalasPadam