Header Ads

ads header

Flash News

Prospek Malaysia Baru: Mengubah Perlembagaan tanpa Menukar Perlembagaan


Salam para Patriots.

Saya membawa isu ini kepada rakan-rakan sekalian atas dasar rasa prihatin lagi bimbang akan perkembangan terbaru yang sedang berlaku dalam negara, yang mungkin rakan-rakan terlepas pandang.

Jika rakan-rakan sedar, pagi tadi berlangsung sebuah public forum seperti yang ditunjukkan di dalam poster. Saya tak dapat pergi. Tahu pun baru hari ni. Cumanya public forum ni mengingatkan saya pada forum 3hb September lepas dengan tajuk yang agak kontroversi juga.

Propects for Malaysia Baru: Constitutional Change Without Changing the Constitution

Atau dalam mudahnya (lebih kurang) - Prospek Malaysia Baru: Mengubah Perlembagaan tanpa Menukar Perlembagaan

Pertamanya mengenai public forum pagi tadi, saya yakin ia menyentuh perkara yang sama dibawa KOMAS pada konvesyen UPR di Geneva tempoh hari. KOMAS menggariskan badan agama Islam sebagai punca diskriminasi berlaku selain dari Perkara 153. (*rujuk gambar)

Forum Prospek Malaysia Baru yang berlaku pada September lepas pula berkisar tentang bagaimana mengubah perlembagaan tanpa menukar perlembagaan.

Ini yang rakan-rakan semua perlu sangat-sangat faham.

PERKARA 153 dengan PERLAKSANAANNYA adalah 2 perkara berbeza.

Hari ini pelbagai pihak yang pro-ICERD cuba 'tone down' akan bahaya dan ancaman ICERD ni. Hampir setiap hari di media-media, ada saja pihak yang cuba memainkan isu ICERD ni seperti tiada apa-apa yang perlu dirisaukan.

Tidak rakan-rakan. Sama sekali tidak.

Ya Perkara 153 kalau nak ubah perlu 2/3 majoriti dan perkenan Majlis Raja-Raja serta YDPA. Tetapi tidak untuk Perlaksanaan kepada semangat Perkara 153 ini.

Akta-akta seperti UiTM dan MRSM contohnya boleh digubal tanpa menyentuh perkara asas dalam 153 pun. Hanya perlukan 'simple majority' dan kelulusan tanpa perkenan MRR dan YDPA pun.

Dalam pekeliling kepada semua ahli DAP yang kamk bongkari tempoh hari, mereka telah merujuk kepada Deklarasi Setapak sebagai hujah untuk menyokong ratifikasi ICERD. Apa ada dalam Deklarasi Setapak ni rakan-rakan? Menghilangkan perbezaan Bumiputera dan Bukan Bumiputera.

Rakan-rakan Bumiputera di Sabah dan Sarawak, take note, this will effect you as well.

Cara PAP mengubah perlembagaan tanpa menukar perlembagaan cukup licik. Di sana mereka mengkelaskan Melayu kepada etnik-etnik kecil seperti Minang, Boyan, Bugis dan sebagainya. Bila tidak ditakrif sebagai Melayu, maka perlaksanaan yang termaktub di dalam perlembagaam juga makin mengecil, yang lama-kelamaan hilang di arus perdana.

Tiada lagi agenda memperkasa bangsa.

And guess what, yang beri lecture pasal Prospek Malaysia Baru ni memang Profesor dari NUS (National University of Singapore).

Bangunlah dari tidur anda. Tinggalkan sekejap Gegar Vaganza tu.

Mudharat yang besar sedang menanti di hadapan jika kita masih lagi lena dan tidak bersuara.

Bantulah kami untuk sebarkan dan didik saudara-mara kita, anak-anak kita, adik-adik tentang apa yang sedang berlaku. Ini lebih besar dari isu Zamani layak ke final Gegar Vaganza.

Bersuaralah.

Nyatakan bantahan anda terhadap penjajahan alaf baru ini.

Ikhlas,
Jamalee Bashah

#BantahICERD
#LawanICERD
#MalayanUnionAlafBaru


MR :  Orang Islam kadang kala bodoh politiknya kerana hasad dan dengaki sesama sendiri


Iklan Teks (hanya RM20 sebulan):
 Sistem Mudah Untuk Anda Menjana Pendapatan Online Secara Sambilan
 Anda Perut BUNCIT, Usus Kotor, Berat Badan Berlebihan? KLIK SINI UNTUK DETOKS TUBUH ANDA
 BERMINAT MENCARI pendapatan tambahan dan ingin menggunakan simkad terbaru?Boleh layari onlinekerjaya.com/9867 untuk maklumat lanjut

............oo000oo...........
MINDARAKYAT
http://mindarakyat.blogspot.com/
mindarakyat@gmail.com

Whatsapp Telegram Facebook Emel kepada MR Twitter RSS
©1439 Hakcipta Tak Terpelihara
Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami.

11 ulasan:

  1. Sebilangan munafik Melayu bersekongkol dengan penjajah untuk menyerahkan Tanah Melayu kepada penjajah.

    Di zaman 'kemerdekaan' pula, sebilangan munafik Melayu bersekongkol dengan musuh Islam untuk menerima pakai ICERD untuk menghapuskan hak agama Islam dan hak umat Islam termasuk kaum Melayu.

    Marilah kita semua bersatu padu menentang ICERD dan parti munafik liberal dan parti kafir harbi biaDAP.

    BalasPadam
    Balasan
    1. .
      Bertambah ironis bila nak pinjam duit, kena tunduk hormat pada sang maharaja matahari terbit: iaitu mantan penjajah. Penjajahan ekonomi baru.

      Padam
  2. DAP berkuasa sekarang kerana ada pemimpin pengkhianat melayu daripada Parti PBPM yg masih tiada ideologi yg jelas , Parti Liberal PKR , dan Parti Amanah yg tiada hala tuju dan mengikut telunjuk DAP.
    Pemimpin pemimpin melayu ni mendapat kepercayaan rakyat pada PRU lepas kerana pandai menabur Fitnah. Dan sekarang terbukti bahawa semua janji Manifesto ada lah satu kebohongan semata.
    Sekarang marilah sama sama pastikan yg kerajaan PH ini adalah kerajaan sepenggal. PRU 15 nanti kerajaan PH akan jadi sejarah.

    BalasPadam
  3. sambil menikmati secangkir kopi sedapnyeee

    BalasPadam
  4. Perlembagaan negara itu digubal dgn persetujuan raja2, sultan dgn tuan2 asal tanah melayu dlm persetujuan utk mencapai kemerdekaan. Perdana Menteri ke, menteri ke kena dpt persetujuan dgn sultan, raja dan org2 melayu. Mereka tk blh memandai2 nak ubah, nak hapus ke, nak hancur ke, atau nak pusing buat perlembagaan baru secara berpakat sesama menteri itu adalah salah. Menteri bodo dgn pm bodo selama 22 tahun tu jangan buat memandai2.

    BalasPadam
  5. Dapatkan Penghasilan Tambahan Dengan Bermain Poker Online di www,SmsQQ,com

    Keunggulan dari smsqq adalah
    *Permainan 100% Fair Player vs Player - Terbukti!!!
    *Proses Depo dan WD hanya 1-3 Menit Jika Bank Tidak Gangguan
    *Minimal Deposit Hanya Rp 10.000
    *Bonus Setiap Hari Dibagikan
    *Bonus Turn Over 0,3% + 0,2%
    *Bonus referral 10% + 10%
    *Dilayani Customer Service yang Ramah dan Sopan 24 Jam NONSTOP
    *Berkerja sama dengan 4 bank lokal antara lain : ( BCA-MANDIRI-BNI-BRI )

    Jenis Permainan yang Disediakan ada 8 jenis :
    Poker - BandarQ - DominoQQ - Capsa Susun - AduQ - Sakong - Bandar Poker - Bandar 66

    Untuk Info Lebih Lanjut Dapat menghubungi Kami Di :
    BBM: 2AD05265
    WA: +855968010699
    Skype: smsqqcom@gmail.com

    BalasPadam
  6. Cara PAP mengubah perlembagaan tanpa menukar perlembagaan cukup licik.

    BalasPadam
  7. Kami Melayani Pemesanan dan Pemasangan Mesin Fingerprint, Software Absensi, dan Aplikasi Mobile Monitoring, untuk Wilayah Kota/Kabupaten di Provinsi Lampung

    BalasPadam
  8. Bakal calon Wakil Walikota Bandarlampung Yonasyah berpendapat bahwa transportasi menjadi kunci utama dalam memajukan suatu wilayah, termasuk juga...

    BalasPadam
  9. Menikmati istirahat di akhir pekan memang paling enak dilakukan di rumah. Kumpul bersama keluarga akan jadi momen berharga meskipun dilakukan dengan...

    BalasPadam