Header Ads

ads header

Flash News

Waytha Moorthy lunyai kena hentam dalam dewan



KUALA LUMPUR 19 Nov. – ‘Terlajak perahu boleh diundur, terlajak kata buruk padahnya.’

Itulah pepatah paling sesuai bagi menggambarkan situasi yang dihadapi Menteri di Jabatan Perdana, Senator P. Waytha Moorthy ketika ini.

Biarpun video temu bual beliau memburuk-burukkan Malaysia dirakam 10 tahun lalu, perkara itu menjadi bukti bahawa Waytha Moorthy pernah berbuat fitnah yang memalukan negara ini.

Ekoran insiden itu, sesi Dewan Rakyat hari ini kecoh apabila barisan pembangkang menggelar Waytha Moorthy sebagai rasis.

Kekecohan tercetus sewaktu Waytha Moorthy menggulung Belanjawan 2019 yang turut menyentuh tentang isu Konvensyen Antarabangsa Mengenai Penghapusan Segala Bentuk Diskriminasi Kaum (ICERD).

Dalam sesi tersebut, Yang Dipertua Dewan Rakyat, Datuk Mohamad Ariff Md. Yusoff terpaksa menutup sistem pembesar suara untuk meredakan keadaan, namun Waytha Moorthy terus diasak sampai terduduk.
Lebih-lebih lagi apabila Ahli Parlimen Tanjung Karang (BN-UMNO), Tan Sri Noh Omar bangkit memohon penjelasan menteri itu tentang videonya yang tersebar dalam media sosial ketika ini.

“Saya nak tentang pandangan peribadi. Kenapa di luar negara Yang Berhormat cakap lain, dalam dewan Yang Berhormat cakap lain,” soal Noh Omar.

Soalan itu seterusnya membuatkan Waytha Moorthy tetap menegaskan kerajaan terdahulu sememangnya melakukan diskriminasi terutamanya terhadap kaum India.

“Kerajaan Barisan Nasional (BN) pada masa itu mengamalkan diskriminasi dan saya mempunyai bukti,” jawabnya ringkas namun terus menerima kecaman bertalu-talu.

Sesi itu turut menyaksikan Ahli Parlimen Kubang Kerian (Pas), Datuk Tuan Ibrahim Tuan Man bangun sekali gus mengusulkan Tun Dr. Mahathir Mohamad untuk menjawab soalan berkaitan ICERD.

"Yang Dipertua, saya fikir jawapan yang diberikan oleh menteri merupakan polemik dalam dewan. Saya fikir beliau tidak layak untuk menjawab dan Perdana Menteri harus menjawab soalan yang dikemukakan," katanya. – UO

Sumber: http://www.abuleman.com/2018/11/waytha-moorthy-lunyai-kena-rogol-dalam-dewan.html





Iklan Teks (hanya RM20 sebulan):
 Sistem Mudah Untuk Anda Menjana Pendapatan Online Secara Sambilan
 Anda Perut BUNCIT, Usus Kotor, Berat Badan Berlebihan? KLIK SINI UNTUK DETOKS TUBUH ANDA
 BERMINAT MENCARI pendapatan tambahan dan ingin menggunakan simkad terbaru?Boleh layari onlinekerjaya.com/9867 untuk maklumat lanjut

............oo000oo...........
MINDARAKYAT
http://mindarakyat.blogspot.com/
mindarakyat@gmail.com

Whatsapp Telegram Facebook Emel kepada MR Twitter RSS
©1439 Hakcipta Tak Terpelihara
Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami.

3 ulasan:

  1. .
    Ada banyak mekanism pertahanan namun semenjak dua menjak ini peretahanan ala kolingga menguasai sistem pertahanan

    Contoh klise ialah alasan. Alasan sering digunakan dalam sistem kolingga. Contohnya: "kalau saya dilantik dalam kabinet dapur makanya saya layak dan tidak bersalah"

    Kini sistem kolingga sudah membantu dua Ybs. 1. Kes bangalo bawah harga semasa dan 2. Video lampau yang terlampau-lampau.

    Pengaruh yang kuat ini memungkinkan slogan ini di canai: "Kita kolinggakan 1 Melaise!"

    BalasPadam
  2. Si kafir harbi yang telah menfitnah dan memburuk-burukkan agama Islam dan umat Islam termasuk kaum Melayu telah dihentam secara lisan oleh pemimpin-pemimpin Melayu Islam yang cintakan Islam dalam parlimen.

    Malangnya pemimpin-pemimpin Melayu dalam pakatun bersikap seperti pasu bunga kerena mereka lebih mementingkan diri mereka sendiri dan parti liberal mereka dari agama Islam dan umat Islam sendiri.

    Sepatutnya si kafir harbi ini melaksanakan ICERD untuk menghapuskan pelbagai kasta dalam agamanya yang telah menyebabkan puak kasta tinggi bebas menindas bahkan membunuh puak kasta remdah. Mulut puaka si kafir harbi ini bercakap pong pang 'kesamarataan' pong pang sambil menfitnah Islam dan umat Islam tetapi agamanya sendiri mengamalkan kasta.

    Amat memalukan !

    BalasPadam
  3. Mudah2an ada orang tetak leher keling ni nanti

    BalasPadam