Header Ads

ads header

Flash News

Henti menyerang sesama sendiri - Kit Siang


KUALA LUMPUR: Penasihat DAP Lim Kit Siang menyeru semua pemimpin Pakatan Harapan supaya tidak membuat sebarang kritikan mahupun serangan terhadap pemimpin lain dalam gabungan itu tanpa berbincang terlebih dahulu dengan parti masing-masing.

Katanya, amalan tersebut boleh membawa kepada persepsi negatif dan akibat yang buruk kepada Pakatan Harapan.

Justeru, Ahli Parlimen Iskandar Puteri itu mencadangkan supaya perbuatan itu dihentikan dan diwujudkan satu prosedur operasi standard (SOP) bagi menyuarakan kritikan ataupun ketidakpuashatian sesama mereka.

"Walaupun tiada siapa yang mahu sekatan ke atas kebebasan bersuara, yang merupakan salah satu prasyarat untuk Malaysia menjadi sebuah masyarakat demokratik, adalah juga penting untuk memastikan perpaduan serta matlamat Pakatan Harapan tidak dicemari atau dimusnahkan oleh ucapan dan ungkapan yang tidak terkawal," katanya dalam satu kenyataan menerusi blognya, hari ini.
Tambahnya, sekiranya SOP yang dicadangkan itu tidak berkesan, Majlis Presiden Pakatan Harapan perlu mencari mekanisme yang lebih baik supaya matlamat gabungan untuk membina sebuah Malaysia Baharu tidak terjejas.

Terdahulu, Ketua Dasar dan Strategi Parti Pribumi Bersatu Malaysia (Bersatu), Datuk Rais Hussin Mohamed Ariff memberi amaran bahawa perjanjian dalam PH boleh terjejas jika pertikaman lidah antara pemimpin dalam pakatan masih berterusan.

Menerusi kenyataan di Twitternya, beliau berkata sudah tiba masanya untuk pemimpin PH mengenepikan ego masing-masing dan memberi tumpuan kepada keperluan rakyat.

"Sudah tiba masanya untuk semua ahli politik PH memasuki 'zon bebas ego' dan memberi tumpuan kepada apa yang diperlukan oleh rakyat berbanding diri sendiri atau kumpulan tertentu," katanya.

MR :  Cakar mengcakar satu sama lain


Untuk dapatkan berita daripada kami secara terus,
sila subscribe via telegram
https://t.me/mindarakyat


-: Iklan Teks (hanya RM20 sebulan) :-
 Anda Perut BUNCIT, Usus Kotor, Berat Badan Berlebihan? KLIK SINI UNTUK DETOKS TUBUH ANDA
 MENCARI SESIAPA yang berminat niaga di shopee peluang raih pendapatan rm lumayan setiap hari lawati bit.ly/2A86ypP
 Dapatkan MADU LEBAH ASLI Disini...Makanan Sunnah Terbaik. Beli Madu Online >>>>KLIK SINI<<<< Penghantaran PERCUMA Ke Seluruh Negara!





............oo000oo...........
MINDARAKYAT
http://mindarakyat.blogspot.com/
mindarakyat@gmail.com

Whatsapp Telegram Facebook Emel kepada MR Twitter RSS
©1439 Hakcipta Tak Terpelihara
Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami.

2 ulasan:

  1. Dia cakap ok tapi suroh orang lain stop comment. Yang sangat pelik kenapa ada orang Melayu boleh dengar cakap dia.

    BalasPadam
    Balasan
    1. sebab melayu tu melayu bodoh sombong.

      Padam