Header Ads

ads header

Flash News

Kuil Hindu Haram Depan Flat Sudah Diarah Roboh Setelah di Viral


Setelah kecoh ditularkan netizen, Majlis Bandaraya Iskandar Puteri (MBIP) hari ini jelas bahawa mereka sudah ambil tindakan ke atas pembinaan kuil Hindu yang dibina secara haram.

Pihak berkuasa tempatan berkenaan malahan menyatakan mereka sebenarnya sudah tinjau premis ibadah itu akhir tahun lalu yang terletak di hadapan rumah pangsa Taman Ungku Tun Aminah, Skudai dekat Johor Bahru, Johor.

Datuk Bandar Iskandar Puteri, Datuk Adib Azhari Daud berkata, pihaknya telah menerima aduan daripada orang ramai berkenaan kuil haram berkenaan pada 23 Disember tahun lalu sebelum membuat lawatan ke tapak terbabit.

“Notis Roboh mengikut peruntukan Seksyen 72 Akta 133 sudah dikeluarkan pada hari yang sama iaitu untuk kerja meruntuhkan binaan tanpa kelulusan tersebut berserta arahan henti kerja secara serta merta.

“Hasil perbincangan dibuat, pemilik kuil terbabit turut bersetuju untuk meruntuhkan sendiri binaan berkenaan sebelum 13 Januari ini,” kata Adib dipetik media tempatan sebagai mengulas isu tular tersebut.

Baru-baru ini pembinaan kuil Hindu berkenaan yang terletak di tengah-tengah blok kediaman rumah pangsa itu menjadi tular diperkatakan dalam kalangan pengguna media sosial. – Agensi/Mynewshub.TV

MR :  Itu kuasa rakyat... rakyat jangan biarkan kerajaan PH naik kepala


Untuk dapatkan berita daripada kami secara terus,
sila subscribe via telegram
https://t.me/mindarakyat


-: Iklan Teks (hanya RM20 sebulan) :-
 Anda Perut BUNCIT, Usus Kotor, Berat Badan Berlebihan? KLIK SINI UNTUK DETOKS TUBUH ANDA
 MENCARI SESIAPA yang berminat niaga di shopee peluang raih pendapatan rm lumayan setiap hari lawati bit.ly/2A86ypP
 Dapatkan MADU LEBAH ASLI Disini...Makanan Sunnah Terbaik. Beli Madu Online >>>>KLIK SINI<<<< Penghantaran PERCUMA Ke Seluruh Negara!





............oo000oo...........
MINDARAKYAT
http://mindarakyat.blogspot.com/
mindarakyat@gmail.com

Whatsapp Telegram Facebook Emel kepada MR Twitter RSS
©1439 Hakcipta Tak Terpelihara
Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami.

3 ulasan:

  1. Roboh tetap roboh case aruah Adip jangan dilenyapkan.

    BalasPadam
  2. alhamdulillah. jangan benarkan satu pun kuil baru dibina

    BalasPadam
  3. Kuil Hindu ni merata tempat ada diseluruh negara. Kebanyakannya dibina di atas tanah reserve kerajaan samada tanah reserve JKR, JPS, Kementerian - kementerian. Walaupun ada aduan kepada pihak berkuasa, kebanyakannya tiada apa apa tindakan diambil kerana kuil gunakan kuasa politik ,untuk tidak diambil tindakan.
    Sekarang sudah tiba masanya orang islam mengambil tindakan dengan berbagai cara samada beramai ramai membuat laporan kepada pihak berkuasa atau laporan polis terhadap kuil kuil haram yang ada di serata Negara.

    BalasPadam