Header Ads

ads header

Flash News

Anwar dapat faedah jika berlaku undi tak percaya kepada PM


Pengalaman PAS sebagai parti tertua di dalam negara banyak mengajar parti itu dalam mengenal kawan mahupun lawan dalam dunia politik.

Ketua Dewan Pemuda PAS, Ustaz Muhammad Khalil Abdul Hadi berkata, sikap berpura-pura, tikam belakang dan berbuat apa saja asalkan tercapai cita-cita di kalangan lawan cukup masak diketahui PAS.

Justeru, mengulas mengenai penafian Ketua Setiausaha PH akan adanya undi tidak percaya terhadap Perdana Menteri pada sidang Dewan Rakyat akan datang dan menyatakan Majlis Presiden PH kekal menyokong Tun Dr Mahathir Mohamad, Ustaz Khalil berkata, Datuk Saifuddin Abdullah patut memberitahu rakyat bilakah kali terakhir Majlis Presiden PH bersidang.

Selain itu, katanya, Saifuddin patut menyatakan sokongan tidak berbelah bahagi kepada Dr Mahathir sebagai Perdana Menteri dan Pengerusi PH.

“Jika dua atau tiga bulan lepas ia tidak masuk akal kerana di dalam politik, esok macam-macam boleh jadi. Seperti kata Menteri Kewangan minggu lepas, Da Ma Cai yang menaja rombongan pegawai kanan PDRM ke Turki, sekarang sudah pusingan-U pula,” katanya dalam satu kenyataan hari ini.

Ustaz Khalil turut membidas teori tidak masuk akal Presiden PKR, Datuk Seri Anwar Ibrahim bahawa Presiden PAS, Datuk Seri Abdul Hadi Awang yang mahukan usul gerakan undi tidak percaya ke atas Dr Mahathir pada sidang Dewan Rakyat tidak lama lagi.

Beliau menegaskan, PAS langsung tidak mendapat apa-apa faedah jika berbuat demikian mahupun menyokong usul sedemikian.

Sepatutnya, beliau berkata, wajar dikaji siapa yang untung jika berbuat demikian serta siapa yang benar-benar marah bila PAS bangkitkan kisah ini. Sekali lagi sejarah tidak pernah menipu.

“PAS tidak mendapat apa-apa faedah jika berlaku undi tidak percaya, yang paling mendapat faedah ialah Anwar. Jika kita lihat reaksi pertama beliau ketika mula kecoh isu ini, beliau memang marah dan tidak sangka tindakan beliau di belakang tabir dihidu PAS.

“Semua orang tahu Anwar idamkan jawatan Perdana Menteri, begitu juga semua orang tahu bagaimana DAP tidak percaya kepada Dr Mahathir.

“Ketika cubaan Anwar pada 2008, ia terhalang apabila Speaker Dewan menolak usul tersebut namun dengan Nga Kor Meng dari DAP menjadi Speaker Dewan Rakyat kali ini, usul tersebut akan mendapat laluan mudah jika diangkat,” katanya.


Untuk dapatkan berita daripada kami secara terus,
sila subscribe via telegram
https://t.me/mindarakyat dan untuk forum sila ke https://t.me/mindarakyatt


-: Iklan Teks (hanya RM20 sebulan) :-
 Anda Perut BUNCIT, Usus Kotor, Berat Badan Berlebihan? KLIK SINI UNTUK DETOKS TUBUH ANDA
 Dapatkan MADU LEBAH ASLI Disini...Makanan Sunnah Terbaik. Beli Madu Online >>>>KLIK SINI<<<< Penghantaran PERCUMA Ke Seluruh Negara!
 🔥🔥💥Cara mudah buat bisnes tanpa promosi sakan pada pelanggan, tapi pelanggan sendiri yang cari kita. Buat online je..💥🔥🔥
 Dapatkan Vitamin C Harian Anda Disini >>>Klik Sini<<< Sebotol ada 100 tablet Harga RM60 sahaja.Penghantaran PERCUMA ke Seluruh Malaysia






............oo000oo...........
MINDARAKYAT
http://mindarakyat.blogspot.com/
mindarakyat@gmail.com

Whatsapp Telegram Facebook Emel kepada MR Twitter RSS
©1439 Hakcipta Tak Terpelihara
Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami.

1 ulasan:

  1. Anwar akn dapat faedah.Napa buat2 marah pulok.Banyak sangat berlakon teh

    BalasPadam