Header Ads

ads header

Flash News

Ini Gambar Itik ke Arnab? Jawapan anda Bakal Dedahkan Rahsia Diri Anda



Tengok gambar ini selama 1 saat.Kalau suami hampa nampak arnab, isteri -isteri kena rajin-rajin cek whatapps golongan arnab ni selalu. Takut terdapat madu yang tak diorder. Kalau ada yang nampak 2 2 ekor , memang hampa barang rare !

TENGOK GAMBAR INI SELAMA 1 SAAT, APA YANG ANDA NAMPAK? SIMPAN JAWAPAN ITU DALAM HATI ANDA.

Gambar ini merupakan ilusi optik yang pertama digunakan dalam sebuah majalah Jerman pada tahun 1892 dibawah tajuk “Kaninchen und Ente” – “ Arnab dan Itik”.


Pakar psikologi telah menggunakan gambar ini lebih dari 100 tahun. Ia mendedahkan bagaimana cara otak anda berfungsi, apa yang anda nampak bila tengok gambar tersebut; arnab atau itik?

Jawapan seseorang menunjukkan bagaimana perasaan mereka pada saat itu dan ianya juga dipengaruhi oleh masa pada tahun tertentu. Ini dibuktikan melalui kajian yang dilakukan kepada kanak – kanak pada musim bunga dan mereka mengatakan gambar tersebut menunjukkan imej arnab apabila dilakukan pada bulan oktober dan mereka mengatakan melihat imej itik.

Tengok gambar ini selama 1 saat.Kalau suami hampa nampak arnab, isteri -isteri kena rajin-rajin cek whatapps golongan arnab ni selalu. Takut terdapat madu yang tak diorder. Kalau ada yang nampak 2 2 ekor , memang hampa barang rare !
TENGOK GAMBAR INI SELAMA 1 SAAT, APA YANG ANDA NAMPAK? SIMPAN JAWAPAN ITU DALAM HATI ANDA.
Gambar ini merupakan ilusi optik yang pertama digunakan dalam sebuah majalah Jerman pada tahun 1892 dibawah tajuk “Kaninchen und Ente” – “ Arnab dan Itik”.

Pakar psikologi telah menggunakan gambar ini lebih dari 100 tahun. Ia mendedahkan bagaimana cara otak anda berfungsi, apa yang anda nampak bila tengok gambar tersebut; arnab atau itik?
Jawapan seseorang menunjukkan bagaimana perasaan mereka pada saat itu dan ianya juga dipengaruhi oleh masa pada tahun tertentu. Ini dibuktikan melalui kajian yang dilakukan kepada kanak – kanak pada musim bunga dan mereka mengatakan gambar tersebut menunjukkan imej arnab apabila dilakukan pada bulan oktober dan mereka mengatakan melihat imej itik.
Jika anda nampak ITIK , anda seorang yang
  • Sopan-santun dan penyayang
  • Kadangkala punya sikap pelik (lucu)
  • Jujur dalam banyak perkara
  • Anda faham perkara yang tersirat dalam sesuatu perkara
  • Anda tak mudah bergaduh dengan pasangan , kerana anda faham ddengan dalam setiap perbualan , setiap mesej yang anda baca dan hadam, anda faham maksunya walaupun ditulis/dicakap dalam cara yang buruk.
  • Anda pandai cari cara keluar dari masalah.
  • Anda berfikir di luar kotak
  • Andalah penyelesai masalah dalam geng member awak.
  • Setiap perbuatan anda kemungkinan besar ada sebab tersirat di belakangnya
  • Anda pendiam , kerana anda tahu , tak perlu buka mulut banyak untuk menzahirkan sesuatu niat
  • Anda introvert
  • Kemungkinan besar andalah yang paling bijak dalam geng/keluarga awak
  • Anda pandai merungkai simpulan tali kasut yang susah.
  • Anda belajar kos engineering
  • Anda single dan tak kisah pun dengan status anda kerana anda tahu, couple yang terzahir tak semestinya bahagia.
Jika anda nampak ARNAB , anda mungkin
  • Berjiwa muda dan segar
  • Boleh terima dengan persekitaran baru
  • Tidak sukakan peraturan dan gemar bergerak sendiri
  • Mempunyai sikap simpati yang tinggi
  • Sukakan perhatian pada diri anda
  • Banyak kawan, tapi tak semuanya anggap anda kawan sebenar, kemungkinan besar mereka ada grup whatapps lain tanpa anda di dalamnya
  • Syok sendiri, tapi kawan kat belakang semua mengutuk
  • Extrovert
  • Tak mudah ambil hati
  • Amat berlebih-lebih baik dengan member, tapi dengan ahli keluarga sendiri layan macam hampeh
  • Kemungkinan besar anda paling bodoh dalam keluarga awak, tapi bergaya memang tak kalah.
  • Suka pakai baju warna terang
  • Kebarangkalian untuk bercinta lebih darii seorang itu tinggi. Golongan ni bukan tak setia, tapi dia suka cuba benda baru. Ada sebablah logo playboy tu kepala arnab.
Kalau anda nampak dua-dua, menurut kajian, anda amat GENIUS !
  • Anda dapat nampak peluang dalam sengsara , dan mudah cari jalan keluar untuk masalah tanpa susah payah.
  • Kepala anda kreatif, dia mampu proses dan bandingkan maklumat dengan cepat.
  • Anda mudah berubah hati, jenis golongan ni, cat rumah silap-silap sekerat warna lain-sekerat warna lain
  • Kebanyakan golongan ini susah nak lekat berumah tangga. Setiap calon baginya ada kelemahan. juga ada kebaikan.
  • Sesuai jadi ketua projek, tapi tak sesuai jadi menteri, nanti habis kepala kita dia kencing.
  • Golongan ni pandai congak sifir dan banyak yang kidal
  • Buruk lukisannya, tapi kalau jual lukisan tu kat muzium, mau harga juta juta!
  • Kebanyakkan tak makan gaji, bisnesman belaka ni .
  • Tak suka makan di kedai yang sama setiap hari , jadi kalau nak makan KFC pun sebulan sekali je pergi, bila tukar menu.
Apa apa pun, ini semua hanya kajian psikologi, boleh jadi betul , tapi tak mungkin betul 100% Janganlah bergaduh laki bini semata-mata kerana suami jawab arnab. Tak mungkin manusia dapat dikategorikan semudah ini selagi manusia ada akal , yang terletak di prefrontal cortex.
Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya, Terima Kasih.

Apa apa pun, ini semua hanya kajian psikologi, boleh jadi betul , tapi tak mungkin betul 100% Janganlah bergaduh laki bini semata-mata kerana suami jawab arnab. Tak mungkin manusia dapat dikategorikan semudah ini selagi manusia ada akal , yang terletak di prefrontal cortex.

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya, Terima Kasih.



Untuk dapatkan berita daripada kami secara terus,
sila subscribe via telegram
https://t.me/mindarakyat dan untuk forum sila ke https://t.me/mindarakyatt


-: Iklan Teks (hanya RM20 sebulan) :-
 Anda Perut BUNCIT, Usus Kotor, Berat Badan Berlebihan? KLIK SINI UNTUK DETOKS TUBUH ANDA
 Dapatkan MADU LEBAH ASLI Disini...Makanan Sunnah Terbaik. Beli Madu Online >>>>KLIK SINI<<<< Penghantaran PERCUMA Ke Seluruh Negara!
 ๐Ÿ”ฅ๐Ÿ”ฅ๐Ÿ’ฅCara mudah buat bisnes tanpa promosi sakan pada pelanggan, tapi pelanggan sendiri yang cari kita. Buat online je..๐Ÿ’ฅ๐Ÿ”ฅ๐Ÿ”ฅ
 Dapatkan Vitamin C Harian Anda Disini >>>Klik Sini<<< Sebotol ada 100 tablet Harga RM60 sahaja.Penghantaran PERCUMA ke Seluruh Malaysia






............oo000oo...........
MINDARAKYAT
http://mindarakyat.blogspot.com/
mindarakyat@gmail.com

Whatsapp Telegram Facebook Emel kepada MR Twitter RSS
©1439 Hakcipta Tak Terpelihara
Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami.

Tiada ulasan