Header Ads

ads header

Flash News

Kalau Nak Kata 90 Juta Masuk Ke Akaun Peribadi Pemimpin Pas, Lets Play Some Math


Kena faham Cash Threshold Report bawah AMLA sblm guna modal tuduhan bahawa duit 90 juta masuk akaun peribadi. Through this procedure, Bank Negara pun akan dapat tengok money trail sekiranya transaksi itu berlaku. Transaksi sekitar 50000 secara automatic akan triggered dan laporan akan dibuat ke bank negara sebagai transaksi yang mencurigakan.

Let say, untuk melakukan pemecahan value of transaction, 1800 transaksi (50000 setiap transaksi) perlu dilakukan dengan jarak masa setiap transaksi 2 minggu.

Sekiranya transaksi ini dibayar kepada 10 akaun penerima yang berbeza secara berdisiplin setiap dua minggu, ia akan mengambil masa 360 minggu untuk selesai iaitu sekitar 30 tahun untuk selesai.

Andai kata dipecahkan kepada 20 akaun penerima sekalipun ia akan mengambil masa 15 tahun. Andai kata ia mahu dilakukan dalam sekitar 6 tahun, ia memerlukan 50 pemimpin PAS untuk terlibat dalam proses tersebut which is sangat tak masuk akal untuk melibatkan begitu banyak pemimpin bagi transaksi yang kononnya rahsia.

Ini pun masih satu perancangan yang sangat mudah dicium oleh bank negara kerana apabila ada consecutive transaction tanpa gagal dengan amount sedemikian rupa dalam beberapa bulan, pihak bank akan membuat penyiasatan kerana ia melibatkan akaun peribadi. Kena faham ini akaun peribadi bukannya akaun semasa.

Kita bercakap tentang transaksi 50000 setiap 2 minggu atau 100 000 sebulan, yang mana pegawai bank tak begitu bodoh duduk diam apabila melihat transaksi berjumlah 100000 masuk ke akaun peribadi setiap bulan tanpa gagal sambil makan kacang Ngan Yin.

Perlu diingat sekiranya amaun per transaksi itu diturunkan untuk mengelakkan dikesan, ia akan menarik masa lebih panjang. Andai diturunkan daripada 50000 kepada 25000 per transaksi, masa akan ditarik 2 kali ganda iaitu 12 tahun kepada 50 akaun. Itu pun belum tentu transaksi itu tak akan dapat dicium Bank Negara.

Adakah pihak penuduh ini ingin mengatakan sistem perbankan kita terlalu lemah? Adakah juga mereka ingin mengatakan Tan Sri Zeti Aziz dulu tidak mampu mengesan transaksi sebegini?

Lets think about it.

http://amlcft.bnm.gov.my/AMLCFT05b.html



MR :  Mereka ini jahat termasuk yang duduk dalam IKRAM sebar maklumat fitnah


Untuk dapatkan berita daripada kami secara terus,
sila subscribe via telegram
https://t.me/mindarakyat dan untuk forum sila ke https://t.me/mindarakyatt


-: Iklan Teks (hanya RM20 sebulan) :-
 Anda Perut BUNCIT, Usus Kotor, Berat Badan Berlebihan? KLIK SINI UNTUK DETOKS TUBUH ANDA
 Dapatkan MADU LEBAH ASLI Disini...Makanan Sunnah Terbaik. Beli Madu Online >>>>KLIK SINI<<<< Penghantaran PERCUMA Ke Seluruh Negara!
 🔥🔥💥Cara mudah buat bisnes tanpa promosi sakan pada pelanggan, tapi pelanggan sendiri yang cari kita. Buat online je..💥🔥🔥
 Dapatkan Vitamin C Harian Anda Disini >>>Klik Sini<<< Sebotol ada 100 tablet Harga RM60 sahaja.Penghantaran PERCUMA ke Seluruh Malaysia






............oo000oo...........
MINDARAKYAT
http://mindarakyat.blogspot.com/
mindarakyat@gmail.com

Whatsapp Telegram Facebook Emel kepada MR Twitter RSS
©1439 Hakcipta Tak Terpelihara
Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami.

3 ulasan:

  1. Buat dosa finah seperti mkn nasi.Seronok,gembira dan giat reka fitnah.sehasta demi sehasta dan semakin tua umur,semakin jurang kpd amalan pahala.Dosa juga dikejar menerusi fitnah.Moga Allah beri keampunan dan hidayah

    BalasPadam
  2. rm2.6bilyun masuk akaun najib ada bnm siasat? takkan umno nak siasat duit yg dia beri pada pas! rm2.5 juta pun hadi tak tau tp SR tau - siap ada bank slip dan printscreen.

    husam kata lebih dr rm90juta. beliau cuma sahkan nama bank sj.

    BalasPadam
  3. Siapa Husam?tukang fitnah?Sibuk jaja fitnah,anak sendiripun takdan nak urus. Anak Husam ditangkap bersama pil kuda, anak mat sabu ditangkap bersama ganja didisko....

    BalasPadam