Header Ads

ads header

Flash News

Kalaulah benar Tun M tak mungkir janji


SEMEMANGNYA melucukan apabila pemimpin-pemimpin PKR dan DAP ‘mengamuk ‘ dan menganggap Tun Dr.Mahathir Mohamad memungkiri janji apabila menerima kemasukan enam bekas ahli Parlimen UMNO ke dalam Parti Pribumi Bersatu Malaysia (Bersatu).

Mereka tidak dapat menerima tindakan Perdana Menteri itu kerana menganggap kesemua ahli Parlimen berkenaan adalah ‘sampah’ UMNO.

Persoalannya, kenapakah baru sekarang bercakap soal tidak menepati janji? Apakah soal berjanji hanya berkaitan menerima atau tidak, bekas pemimpin UMNO ke dalam komponen Pakatan Harapan sahaja?

Kenapa tidak menjerit-jerit meminta Perdana Menteri mengotakan segala janji yang dibuat kepada rakyat ketika Pilihan Raya Umum Ke-14 lalu? Apakah soal menerima bekas ahli Parlimen UMNO jauh lebih penting daripada kehidupan rakyat yang terjejas akibat janji-janji Pakatan Harapan dalam pilihan raya umum lalu?

Tambahan pula kalau difikirkan sejak bila pula Dr.Mahathir sentiasa menunaikan janjinya terutamanya dalam bab-bab gerakan politik?

Kalau Dr.Mahathir berpegang kepada janji atau kata-katanya sudah pasti beliau tidak akan berkawan dengan DAP biar apapun berlaku kerana pernah menganggap DAP parti cauvinis?

Kalau Dr.Mahathir berpegang kepada janji dan kata-katanya sudah pastilah beliau tidak akan keluar UMNO dan menubuhkan Bersatu kerana beliau pernah berkata, UMNO adalah satu-satunya parti harapan orang Melayu.

Kalau Dr.Mahathir berpegang janji dan kata-katanya sudah pasti beliau tidak akan bertolak ansur dalam integriti termasuklah berkaitan isu kelulusan ‘palsu’.

Banyak lagi contoh-contoh lain yang seharusnya dikaji oleh pemimpin-pemimpin PKR dan DAP sebelum mereka ‘menangis bagaikan anak kecil’ apabila ahli politik berusia 94 tahun itu dituduh memungkiri janji.

Mereka sepatutnya tidak perlu kecewa dengan tindakan Dr.Mahathir kerana dalam politik segala-galanya berkemungkinan.

Kalau DAP dan Presiden PKR Datuk Seri Anwar Ibrahim yang pernah menjadi ‘musuh nombor satu’ akhirnya diterima sebagai sekutu, apalah hendak dihairankan apabila Dr.Mahathir menerima pemimpin daripada UMNO – parti yang pernah meletakkan beliau sebagai Perdana Menteri selama 22 tahun.

Kenapa pemimpin PKR (kecuali Datuk Seri Mohammed Azmin Ali) dan DAP marah sangat? Bukankah tindakan bekas ahli Parlimen UMNO itu akan mengukuhkan kedudukan PH di Dewan Rakyat?

Atau mereka sudah dapat merasakan ada manuver politik yang mahu dilakukan oleh Dr.Mahathir berikutan ada desas-desus beliau mungkin tidak menyerahkan jawatan Perdana Menteri kepada Anwar seperti mana dijanjikan.

Perlu diingat pemimpin Pakatan Harapan pernah berkata, perjanjian peralihan kuasa itu sudah termeterai dalam satu dokumen yang ditandatangani kesemua pemimpin utama parti-parti dalam Pakatan Harapan.

Soalnya berapa orangkah yang menandatanganinya, kalau setakat tidak sampai 10 orang, lupakan sahaja janji tersebut akan ditunaikan.

Ia kerana kalaulah manifesto Pakatan Harapan akhirnya dianggap oleh Dr.Mahathir bukan kitab suci yang wajib dipatuhi, apalah sangat perjanjian politik yang dibuat ketika masing-masing ghairah mahu berkuasa.Bukankah kita sedang menuju ‘Malaysia palsu’?




Untuk dapatkan berita daripada kami secara terus,
sila subscribe via telegram
https://t.me/mindarakyat


-: Iklan Teks (hanya RM20 sebulan) :-
 Anda Perut BUNCIT, Usus Kotor, Berat Badan Berlebihan? KLIK SINI UNTUK DETOKS TUBUH ANDA
 Dapatkan MADU LEBAH ASLI Disini...Makanan Sunnah Terbaik. Beli Madu Online >>>>KLIK SINI<<<< Penghantaran PERCUMA Ke Seluruh Negara!
 🔥🔥💥Cara mudah buat bisnes tanpa promosi sakan pada pelanggan, tapi pelanggan sendiri yang cari kita. Buat online je..💥🔥🔥
 Dapatkan Vitamin C Harian Anda Disini >>>Klik Sini<<< Sebotol ada 100 tablet Harga RM60 sahaja.Penghantaran PERCUMA ke Seluruh Malaysia





............oo000oo...........
MINDARAKYAT
http://mindarakyat.blogspot.com/
mindarakyat@gmail.com

Whatsapp Telegram Facebook Emel kepada MR Twitter RSS
©1439 Hakcipta Tak Terpelihara
Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami.

2 ulasan:

  1. baghu hampa Ttauw! padan dgn muka hampa..

    BalasPadam
  2. PH macam baru kenal Mahathir yng dahulunya kutuk beliau dan skrg dikatakan sudah bertaubat .

    BalasPadam