Header Ads

ads header

Flash News

Permainan politik dalam isu kematian Adib


Xde kena-mengena dlm hal politik: apa yg bekas-bekas polis cakap tangkapan dah diambil *tapi*berlainan dgn kenyataan dibawah:---

KENYATAAN SAKSI DITOLAK ..! NAMPAK TAK KENAPA PEGUAM NEGARA WUJUDKAN INKUES DAN BUKAN PINDA PERTUDUHAN ?

Bila saya saya membuat laporan polis terhadap PM, MDN dan Peguam Negara kerana disyaki melindungi Pembunuh Adib, mereka sumbat saya dalam lokap.

Hari ini sudah terjawab kenapa Peguam Negara beria-ia tidak mahu meluluskan permohonan pihak Polis supaya tuduhan dibawah seksyen 307 Kanun Keseksaan keatas 4 individu kerana melakukan kesalahan “cubaan membunuh” di tukar kepada pendakwaan dibawah 302 Kanun Keseksaan kerana melakukan kesalahan 1“membunuh”.  Sebaliknya, inkues diwujudkan untuk mengetahui punca kematian Adib.  Sedangkan pihak polis telahpun mengambil kira keterangan saksi dan laporan bedahsiasat Areah Adib sebelum melakukan pendakwaan dibawah seksyen 307 keatas 4 individu “istimewa” ini. 

Mahkamah Tinggi Shah Alam hari ini   membenarkan permohonan Kerajaan Pakatan Harapan untuk mengetepikan perintah coroner Rofiah Mohamad pada 18 Januari lalu yang meminta keterangan 7 saksi (6 doktor dan Pegawai Penyiasat) bagi mengenal pasti punca kematian anggota bomba, Muhammad Adib Mohd Kassim.  Menurut YA Hakim Datuk Ab Karim Ab Rahman, kenyataan saksi tidak boleh digunakan dalam inkues kerana peraturannya berbeza dengan peraturan perbicaraan jenayah. Baru saya faham sekarang kenapa Tommy Thomas tidak luluskan pindaan pertuduhan dari seksyen 307 kk ke Seksyen 302 kk dan sebaliknya mewujudkan inkues.

Nampaknya, maklumat awal yang kita terima, bahawa ada pihak yang meminta Kerajaan “menukar” punca kematian Arwah Adib daripada cedera parah akibat dipukul 4 individu “istimewa” berdasarkan bedah siasat dan keterangan saksi, kepada mati akibat kemalangan apabila keterangan saksi sudah dtolak bukan lagi khabar angin ke..?  Mungkinkah mimpi ngeri ini akan berlaku ?  Ikuti drama seterusnya......

Kemana pergi nya perjuang Reformasi:

Anwar ibrahim......
Rafizi Ramli...........
Nurul ezzah...........

Mungkin mereka tlh di kuborkan olih Madey, Guan Eng dan Kit Siang


eEDARKAN WTSAPP INI AGAR                                                
TUAN PUAN TIDAK TURUT SAMA SUBAHAT DLM PEMBUNUHAN INI.....




Untuk dapatkan berita daripada kami secara terus,
sila subscribe via telegram
https://t.me/mindarakyat


-: Iklan Teks (hanya RM20 sebulan) :-
 Anda Perut BUNCIT, Usus Kotor, Berat Badan Berlebihan? KLIK SINI UNTUK DETOKS TUBUH ANDA
 Dapatkan MADU LEBAH ASLI Disini...Makanan Sunnah Terbaik. Beli Madu Online >>>>KLIK SINI<<<< Penghantaran PERCUMA Ke Seluruh Negara!
 🔥🔥💥Cara mudah buat bisnes tanpa promosi sakan pada pelanggan, tapi pelanggan sendiri yang cari kita. Buat online je..💥🔥🔥





............oo000oo...........
MINDARAKYAT
http://mindarakyat.blogspot.com/
mindarakyat@gmail.com

Whatsapp Telegram Facebook Emel kepada MR Twitter RSS
©1439 Hakcipta Tak Terpelihara
Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami.

Tiada ulasan