Header Ads

ads header

Flash News

Usah jadi syaitan bisu


Pemimpin dan ahli Parlimen beragama Islam didesak supaya memandang serius tindakan biadab pihak tertentu, yang semakin terbuka dan lantang menghina Islam serta Rasulullah ﷺ di media sosial.

Ketua Biro Islamiyat Ikatan Muslimin Malaysia (Isma), Ustaz Omar Kassim berkata, umat Islam juga perlu bangkit dan membuat sebanyak mungkin laporan polis serta bantahan terhadap individu yang bertindak demikian.

Beliau bimbang jika tiada sebarang tindakan tegas dan bantahan dibuat, lebih ramai pihak dan individu yang bertindak melampau menyentuh sentimen agama sehingga mencetuskan ketegangan antara kaum.

“Pihak kerajaan dan ahli Parlimen beragama Islam, khususnya dalam kerajaan tolonglah jangan jadi ‘syaitan bisu’. Bantahan ini akan memberikan kesan, seperti kes tayangan ‘Sex in The City’ di Pulau Pinang, yang akhirnya ia dibatalkan oleh kerajaan Pulau Pinang.

“Ada pihak berterima kasih dengan kerajaan negeri, padahal mereka akan diam sahaja jika tiada bantahan. Yang sepatutnya menerima pujian hingga menyebabkan pembatalan adalah badan dan individu umat Islam yang membantah,” katanya kepada Ismaweb.net, hari ini.

Beliau berkata demikian mengulas mengenai tindakan biadab seorang pemilik akaun Facebook bernama Foo Sin Wei, susulan kenyataannya yang menghina Nabi Muhammad ﷺ, sehingga mengundang kecaman dan kemarahan netizen, baru-baru ini.

Antara status yang dimuat naik individu terbabit turut menyifatkan Baginda Rasulullah ﷺ memanipulasi kanak-kanak, dengan imej yang menggambar Nabi Muhammad ﷺ dan isteri Baginda, Siti Aisyah.

Sementara itu, memetik laporan Bernama hari ini, Menteri Dalam Negeri, Tan Sri Muhyiddin Yassin berkata, amaran dan peringatan supaya tidak menghina agama dan raja di media sosial sudah lama dikeluarkan.

Menyifatkan perbuatan itu bukan suatu perkara kecil, beliau berkata, polis akan bertindak jika menerima laporan.

“Seelok-eloknya pengguna media sosial perlu elak sebarang tindakan menghina agama dan raja,” katanya ketika diminta mengulas isu itu selepas sambutan ulang tahun ke-47 Jabatan Sukarelawan Malaysia (RELA) di Kementerian Dalam Negeri di sini.

Hari ini, 11 pertubuhan bukan kerajaan (NGO) membuat laporan polis di Kuala Lumpur meminta pihak berkuasa menyiasat seorang pemilik akaun Facebook (FB) yang didakwa menghina Nabi Muhammad ﷺ dan isteri baginda Saidatina Aishah.

Polis sebelum ini menahan seorang lelaki berusia 68 tahun di Mentakab, Temerloh bagi membantu siasatan kes berkenaan ekoran satu laporan polis yang dibuat di Batu Pahat.



Untuk dapatkan berita daripada kami secara terus,
sila subscribe via telegram
https://t.me/mindarakyat


-: Iklan Teks (hanya RM20 sebulan) :-
 Anda Perut BUNCIT, Usus Kotor, Berat Badan Berlebihan? KLIK SINI UNTUK DETOKS TUBUH ANDA
 Dapatkan MADU LEBAH ASLI Disini...Makanan Sunnah Terbaik. Beli Madu Online >>>>KLIK SINI<<<< Penghantaran PERCUMA Ke Seluruh Negara!
 🔥🔥💥Cara mudah buat bisnes tanpa promosi sakan pada pelanggan, tapi pelanggan sendiri yang cari kita. Buat online je..💥🔥🔥
 Dapatkan Vitamin C Harian Anda Disini >>>Klik Sini<<< Sebotol ada 100 tablet Harga RM60 sahaja.Penghantaran PERCUMA ke Seluruh Malaysia





............oo000oo...........
MINDARAKYAT
http://mindarakyat.blogspot.com/
mindarakyat@gmail.com

Whatsapp Telegram Facebook Emel kepada MR Twitter RSS
©1439 Hakcipta Tak Terpelihara
Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami.

Tiada ulasan