Header Ads

ads header

Flash News

Keputusan SPM 2018 diumum 14 Mac


PUTRAJAYA: Keputusan peperiksaan Sijil Pelajaran Malaysia (SPM) 2018 akan diumumkan 14 Mac ini.

Kementerian Pendidikan, dalam satu kenyataan hari ini, berkata calon boleh mendapatkan keputusan peperiksaan mereka di sekolah masing-masing selepas jam 10 pagi.

“Calon persendirian akan dimaklumkan melalui pos atau mereka boleh menghubungi Jabatan Pendidikan Negeri tempat mereka mendaftar untuk menduduki peperiksaan.

“Calon juga boleh menggunakan perkhidmatan semakan keputusan SPM 2018 melalui mySMS 15888, yang akan diaktifkan bermula jam 10 pagi pada 14 Mac dan akan ditamatkan pada jam 6 petang 20 Mac,” katanya.

Tambah kenyataan itu, tahun lalu seramai 421,706 calon mendaftar untuk menduduki SPM di 3,308 pusat peperiksaan di seluruh negara.

Katanya, daripada jumlah itu, 362,754 calon sekolah kerajaan, bantuan kerajaan dan sekolah agama bantuan kerajaan; calon sekolah di bawah agensi kerajaan selain Kementerian Pendidikan (9,427 calon);

Selain itu, 8,160 adalah calon Sekolah Menengah Agama Negeri, Sekolah Menengah Agama Rakyat (2,059); calon sekolah swasta berdaftar dengan Kementerian Pendidikan (14,001) dan calon persendirian (25,305).

“Keputusan juga boleh disemak melalui laman sesawang Lembaga Peperiksaan (LP) di pautan sppat.moe.gov.my/semakan.

“Bagi calon SPM 2018 yang ingin mengambil SPM ulangan 2019 atau sebagai calon persendirian untuk 2019, pendaftaran dibuka bermula 14 Mac hingga 31 Mac ini. Pendaftaran boleh dibuat dengan melayari laman sesawang sppat.moe.gov.my,” katanya.



Untuk dapatkan berita daripada kami secara terus,
sila subscribe via telegram
https://t.me/mindarakyat dan untuk forum sila ke https://t.me/mindarakyatt


-: Iklan Teks (hanya RM20 sebulan) :-
 Anda Perut BUNCIT, Usus Kotor, Berat Badan Berlebihan? KLIK SINI UNTUK DETOKS TUBUH ANDA
 Dapatkan MADU LEBAH ASLI Disini...Makanan Sunnah Terbaik. Beli Madu Online >>>>KLIK SINI<<<< Penghantaran PERCUMA Ke Seluruh Negara!
 🔥🔥💥Cara mudah buat bisnes tanpa promosi sakan pada pelanggan, tapi pelanggan sendiri yang cari kita. Buat online je..💥🔥🔥
 Dapatkan Vitamin C Harian Anda Disini >>>Klik Sini<<< Sebotol ada 100 tablet Harga RM60 sahaja.Penghantaran PERCUMA ke Seluruh Malaysia






............oo000oo...........
MINDARAKYAT
http://mindarakyat.blogspot.com/
mindarakyat@gmail.com

Whatsapp Telegram Facebook Emel kepada MR Twitter RSS
©1439 Hakcipta Tak Terpelihara
Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami.

Tiada ulasan