Header Ads

ads header

Flash News

Saya dah serah dokumen cek RM1.4 juta kepada SPRM - Rameli


Rameli Musa yang dikaitkan dengan pembayaran cek RM1.4 juta kepada Editor Sarawak Report hari ini menyerahkan satu dokumen bagi membantu siasatan Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) berkaitan isu itu.

Ketika ditemui pemberita selepas memberi keterangan selama kira-kira lima jam di ibu pejabat SPRM di Putrajaya hari ini, pengerusi Keretapi Tanah Melayu Bhd (KTMB) itu berkata beliau berpuas hati dengan proses merakam kenyataannya yang menjurus kepada isu cek RM1.4 juta.

"Saya juga serahkan satu dokumen berkaitan untuk tindakan lanjut,” katanya sebelum bergerak meninggalkan perkarangan bangunan itu.

Rameli yang dikaitkan dengan pembayaran cek RM1.4 juta kepada Editor Sarawak Report Clare Rewcastle-Brown bagi penyelesaian luar mahkamah kes saman Presiden PAS Datuk Seri Abdul Hadi Awang itu tiba di ibu pejabat SPRM itu pada 9.55 pagi dengan menaiki kereta Toyota Vellfire berwarna hitam.

Rameli berkata beliau tidak pasti sama ada akan dipanggil lagi bagi memberi keterangan berhubung kes itu.

Sementara itu, bekas exco kerajaan negeri Selangor Zaidy Abdul Talib dan seorang petugas di ibu pejabat PAS Mohd Khoirul Anwar Mat Zuki yang turut dipanggil memberi keterangan berhubung dakwaan pemimpin PAS menerima dana RM90 juta daripada 1MDB yang diberi Umno, enggan memberikan kenyataan kepada pihak media.



Mereka berdua yang dilihat memasuki bangunan SPRM bersama pada kira-kira 10 pagi, dikatakan meninggalkan perkarangan bangunan itu ketika media sedang menemui Rameli.

Beberapa individu telah dipanggil SPRM berhubung kes dana RM90 juta itu antaranya Setiausaha Agung PAS Takiyuddin Hassan dan Anggota Jawatankuasa PAS Pusat Nik Abduh Nik Abdul Aziz.

- Bernama


MR :  Kita tunggu episod seterusnya... siapa yang kena


Untuk dapatkan berita daripada kami secara terus,
sila subscribe via telegram
https://t.me/mindarakyat dan untuk forum sila ke https://t.me/mindarakyatt


-: Iklan Teks (hanya RM20 sebulan) :-
 Anda Perut BUNCIT, Usus Kotor, Berat Badan Berlebihan? KLIK SINI UNTUK DETOKS TUBUH ANDA
 Dapatkan MADU LEBAH ASLI Disini...Makanan Sunnah Terbaik. Beli Madu Online >>>>KLIK SINI<<<< Penghantaran PERCUMA Ke Seluruh Negara!
 🔥🔥💥Cara mudah buat bisnes tanpa promosi sakan pada pelanggan, tapi pelanggan sendiri yang cari kita. Buat online je..💥🔥🔥
 Dapatkan Vitamin C Harian Anda Disini >>>Klik Sini<<< Sebotol ada 100 tablet Harga RM60 sahaja.Penghantaran PERCUMA ke Seluruh Malaysia






............oo000oo...........
MINDARAKYAT
http://mindarakyat.blogspot.com/
mindarakyat@gmail.com

Whatsapp Telegram Facebook Emel kepada MR Twitter RSS
©1439 Hakcipta Tak Terpelihara
Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami.

Tiada ulasan