Header Ads

ads header

Flash News

Talibarut D4P akui Lulus Tanah 999 Tahun Kepada 40,000 Keluarga Di Kampung Baru


IPOH – Datuk Seri Nizar Jamaluddin dengan bangga mengakui ketika menjadi Menteri Besar Perak selama 11 bulan pada 2008, telah bertanggungjawab meluluskan tanah hak milik kekal kepada 40,000 keluarga di Kampung Baru seluruh negeri Perak.

Seperti yang dipetik daripada satu video yang sedang viral ketika ini, calon kerusi DUN Sungai Rapat mewakili PKR itu berkata, tawaran tanah hak milik kekal itu dibuat melibatkan 114 Kampung Baru itu.

Dengan kelulusan itu, setiap keluarga mendapat hak pajakan tanah bagi tempoh 999 tahun.

“Di Perak ada 114 kampung baharu, kampung baharu ini penduduknya adalah Cina, semasa saya di pejabat Menteri Besar saya menawarkan mereka tanah hak milik kekal kepada kampung baharu.

“Hak milik kekal kepada penghuni-penghuni kampung baharu melibatkan 40,000 keluarga. Ini polisi kita,” katanya dalam video itu ketika berceramah di Taman Botani, di sini Rabu lalu.

Dalam video yang sama, Nizar juga memberitahu telah memberikan 1,000 hektar tanah kepada sembilan Sekolah Menengah Jenis Kebangsaan Cina di sekitar Perak.

“Ada sembilan sekolah rendah Cina..Kita sudah kasi 1,000 hektar tanah itu jam (masa pembangkang memegang kerajaan negeri),” katanya.

Video yang dimuatnaik oleh Gerak Perak di laman sosial Facebook itu setakat ini telah dilihat lebih 48,000 kali dan 300 kongsian.

Ia juga telah menerima pelbagai reaksi oleh netizen yang melihat video yang dimuat naik 22 jam lalu.

Seorang pengguna Facebook dengan nama Razi Nuh berkata, dia tidak menyangka Nizar sanggup berbuat demikian demi kuasa.

“Aku hanya boleh geleng-geleng kepala, tak sangka sampai macam ini nak meraih undi demi kuasa.

“Sedarlah wahai Nizar..politik pun politik juga, jangan semua nak digadai demi kertas undi yang tidak seberapa,” ujarnya.

Seorang lagi pengguna, Muklis Mohsin pula mendakwa tindakan terbabit merupakan antara faktor rakyat Perak menolak kerajaan negeri ketika itu.

“Hanya orang Perak sahaja tahu kenapa Nizar dan kerajaan masa itu kita singkir. Memang elok PAS singkirkan dia.

“Jangan tanya orang Perak tak pernah bagi peluang orang lain perintah, sebab inilah (Nizar) salah satunya,” katanya.

MR :  Bukan khianat rakyat Perak tapi khianat Jamaah Islam


Untuk dapatkan berita daripada kami secara terus,
sila subscribe via telegram
https://t.me/mindarakyat dan untuk forum sila ke https://t.me/mindarakyatt


-: Iklan Teks (hanya RM20 sebulan) :-
 Anda Perut BUNCIT, Usus Kotor, Berat Badan Berlebihan? KLIK SINI UNTUK DETOKS TUBUH ANDA
 Dapatkan MADU LEBAH ASLI Disini...Makanan Sunnah Terbaik. Beli Madu Online >>>>KLIK SINI<<<< Penghantaran PERCUMA Ke Seluruh Negara!
 🔥🔥💥Cara mudah buat bisnes tanpa promosi sakan pada pelanggan, tapi pelanggan sendiri yang cari kita. Buat online je..💥🔥🔥
 Dapatkan Vitamin C Harian Anda Disini >>>Klik Sini<<< Sebotol ada 100 tablet Harga RM60 sahaja.Penghantaran PERCUMA ke Seluruh Malaysia






............oo000oo...........
MINDARAKYAT
http://mindarakyat.blogspot.com/
mindarakyat@gmail.com

Whatsapp Telegram Facebook Emel kepada MR Twitter RSS
©1439 Hakcipta Tak Terpelihara
Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami.

1 ulasan:

  1. Peneroka taknak diberi hak milik kekal ke? Aekaranh cuma pajakan 99 tahun.. Peneroka bayar tanah tu, potong bulanan sedikit demi sedikit..

    BalasPadam