Header Ads

ads header

Flash News

UMMAH sokong kerjasama PAS-UMNO demi negara


Gerakan Pembela Ummah (UMMAH) menyokong penuh usaha PAS dan UMNO bekerjasama kerana boleh mengembalikan semula dominasi kuasa politik di tangan orang Melayu, dan menjadi satu sejarah buat negara.

Pengerusi UMMAH, Haji Aminuddin Yahaya yang juga Presiden Ikatan Muslimin Malaysia (Isma) berkata, pihaknya melihat kerajaan sekarang ini sudah hilang kawalan, dan dominasi DAP sangat ketara, termasuk mencatur kebanyakan polisi, sehingga menteri beragama Islam tidak lagi mampu menjaga hak orang Melayu dan agama Islam.

Justeru, UMMAH menyeru PAS dan UMNO supaya mengadakan kerjasama yang jelas, telus dan bertunjangkan kepada Islam untuk keharmonian rakyat dan negara.

“UMMAH juga menyeru menerusi kerjasama ini segera dapat memartabatkan kembali kuasa politik di tangan majoriti Melayu, sekali gus dapat melindungi agama Islam. Sejak kemerdekaan Tanah Melayu, British berjaya memecahkan orang Melayu-Islam kepada dua kelompok utama.

“Strategi pecah dan perintah ini berjaya melemahkan Melayu-Islam dari segi kuasa politik dan aspek lain seperti ekonomi, sosial, pendidikan dan sebagainya. Kemuncak kesan pepecahan ini telah dizahirkan pada keputusan PRU14 di mana ada pihak berkepentingan mengambil kesempatan sehingga mengganggu kestabilan dan keharmonian kaum di negara kita.

“Menyedari ancaman ini, UMMAH telah menegaskan betapa pentingnya kesatuan ummah. Ummah telah menggesa diadakan dialog ke arah persefahaman Melayu-Islam. Ini kerana perpaduan ummah adalah asas keharmonian negara bagi mendukung prinsip Perlembagaan Persekutuan,” katanya dalam satu kenyataan.

Pada masa sama, Haji Aminuddin berkata, kesediaan pemimpin berjiwa besar untuk melupakan perbezaan masing-masing demi kepentingan ummah perlu disokong oleh rakyat.

“Oleh itu UMMAH mewakili rakyat akan memainkan peranan memastikan kerjasama (PAS-UMNO) ini mencapai matlamat yang dicita-citakan oleh semua rakyat,” katanya.

Terdahulu, UMNO dan PAS mengumumkan secara rasmi mereka akan bekerjasama sebagai pembangkang dengan agenda utama ke arah penyatuan ummah tanpa meminggirkan kaum lain di negara ini.


MR :  Yang ada asas Islam semua setuju, yang ada hubungan dengan kapir tak setuju


Untuk dapatkan berita daripada kami secara terus,
sila subscribe via telegram
https://t.me/mindarakyat dan untuk forum sila ke https://t.me/mindarakyatt


-: Iklan Teks (hanya RM20 sebulan) :-
 Anda Perut BUNCIT, Usus Kotor, Berat Badan Berlebihan? KLIK SINI UNTUK DETOKS TUBUH ANDA
 Dapatkan MADU LEBAH ASLI Disini...Makanan Sunnah Terbaik. Beli Madu Online >>>>KLIK SINI<<<< Penghantaran PERCUMA Ke Seluruh Negara!
 🔥🔥💥Cara mudah buat bisnes tanpa promosi sakan pada pelanggan, tapi pelanggan sendiri yang cari kita. Buat online je..💥🔥🔥
 Dapatkan Vitamin C Harian Anda Disini >>>Klik Sini<<< Sebotol ada 100 tablet Harga RM60 sahaja.Penghantaran PERCUMA ke Seluruh Malaysia






............oo000oo...........
MINDARAKYAT
http://mindarakyat.blogspot.com/
mindarakyat@gmail.com

Whatsapp Telegram Facebook Emel kepada MR Twitter RSS
©1439 Hakcipta Tak Terpelihara
Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami.

Tiada ulasan