Header Ads

ads header

Flash News

Bukankah LGBT sebahagian daripada Malaysia baharu?: Isma


“Kalau hidangan sudah bercampur najis, bagaimana hendak asingkan sewaktu ingin makan?”

Itulah yang boleh digambarkan oleh Amir Ikatan Muslimin Malaysia (Isma), Ustaz Abdullah Zaik Abd Rahman terhadap kenyataan Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Seri Mujahid Yusof Rawa semalam.

Mujahid menerusi satu kenyataan berkata, kerajaan yang diterajui Pakatan Harapan (PH) bertegas dengan pendirian tidak menerima amalan kumpulan lesbian, gay, biseksual dan transgender (LGBT) di negara ini.

Kenyataan beliau itu susulan perhimpunan yang diadakan bersempena Hari Wanita Sedunia berhampiran sebuah pusat beli-belah di Jalan Tuankua Abdul Rahman, Kuala Lumpur, semalam.

Melihat kenyataan Mujahid itu sebagai janggal, Abdullah Zaik berkata, menteri yang kononnya ditugaskan menjaga agama itu harus faham bahawa keterbukaan kumpulan LGBT datang bersama PH, dan sebahagian daripada ‘Malaysia Baru’.

“Apa kekuatan yang ada pada kenyataan Mujahid bahawa LGBT tidak diterima di negara ini? Kenyataan beliau tidak menjadikan ia tidak bersalah.

“Dia sepatutnya faham daripada awal bahawa istilah inklusif dan keterbukaan mengikut prinsip liberal adalah bolos daripada nilai dan agama, yakni mengiktiraf segala dosa serta maksiat,” katanya kepada Ismaweb.net, hari ini.

Difahamkan, beberapa badan bukan kerajaan (NGO), termasuk Women’s Aid Organization (WAO), Sisters In Islam (SIS) serta penyokong LGBT telah menyertai perhimpunan itu.

Antara perkara dituntut kumpulan terbabit pada perhimpunan itu ialah menghapuskan diskriminasi jantina, menghentikan keganasan terhadap wanita dan kesaksamaan gender.

Lebih mengejutkan, apabila perhimpunan yang tidak mendapat kebenaran pihak polis itu juga secara terbuka melaungkan ‘Hidup LGBT’ sepanjang perarakan. _ ISMA WEB

MR :  Pandai berlakon terkejut


Untuk dapatkan berita daripada kami secara terus,
sila subscribe via telegram
https://t.me/mindarakyat dan untuk forum sila ke https://t.me/mindarakyatt


-: Iklan Teks (hanya RM20 sebulan) :-
 Anda Perut BUNCIT, Usus Kotor, Berat Badan Berlebihan? KLIK SINI UNTUK DETOKS TUBUH ANDA
 Dapatkan MADU LEBAH ASLI Disini...Makanan Sunnah Terbaik. Beli Madu Online >>>>KLIK SINI<<<< Penghantaran PERCUMA Ke Seluruh Negara!
 🔥🔥💥Cara mudah buat bisnes tanpa promosi sakan pada pelanggan, tapi pelanggan sendiri yang cari kita. Buat online je..💥🔥🔥
 Dapatkan Vitamin C Harian Anda Disini >>>Klik Sini<<< Sebotol ada 100 tablet Harga RM60 sahaja.Penghantaran PERCUMA ke Seluruh Malaysia






............oo000oo...........
MINDARAKYAT
http://mindarakyat.blogspot.com/
mindarakyat@gmail.com

Whatsapp Telegram Facebook Emel kepada MR Twitter RSS
©1439 Hakcipta Tak Terpelihara
Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami.

Tiada ulasan