Header Ads

ads header

Flash News

Video juruterbang puji Pakistan bangkit kemarahan di India


NEW DELHI - INDIA. Video memaparkan Komander Sayap Abhinandan Varthaman memuji pihak yang menangkapnya telah membangkitkan kemarahan di India.

Media mendakwa Varthaman dipaksa membuat video berkenaan sebelum dibebaskan semalam.

Varthaman ditawan tentera Pakistan selepas jetnya ditembak jatuh pada Rabu, ketika merentasi Garisan Kawalan (LoC) sempadan de facto yang memisahkan Kashmir yang ditadbir kedua-dua negara.

Dalam video yang diedit oleh tentera Pakistan sebelum dibebaskan, beliau memuji profesionalisme tentera Pakistan dan mengkritik media India kerana mewujudkan histeria perang.

“Anggota tentera menyelamatkan saya dari kumpulan orang ramai. Tentera Pakistan sangat profesional dan saya kagum dengannya,” katanya.

Media India membidas video itu sebagai “tidak senonoh” dan mengatakan ia melanggar norma-norma antarabangsa untuk tawanan perang.

“Tidak ada perdamaian tanpa martabat dan Pakistan hanya lupa pelajaran asas dalam pelanggaran konvensyen Geneva,” tulis editor kumpulan India Today, Rajdeep Sardesai, hari ini.

Penangkapan juruterbang itu menjadi punca permusuhan utama sejak pengeboman bunuh diri di Kashmir bulan lalu yang membunuh 40 anggota separa tentera India. - Agensi


MR :  Ini beza negara yang Islam menjadi rakyatnya


Untuk dapatkan berita daripada kami secara terus,
sila subscribe via telegram
https://t.me/mindarakyat dan untuk forum sila ke https://t.me/mindarakyatt


-: Iklan Teks (hanya RM20 sebulan) :-
 Anda Perut BUNCIT, Usus Kotor, Berat Badan Berlebihan? KLIK SINI UNTUK DETOKS TUBUH ANDA
 Dapatkan MADU LEBAH ASLI Disini...Makanan Sunnah Terbaik. Beli Madu Online >>>>KLIK SINI<<<< Penghantaran PERCUMA Ke Seluruh Negara!
 🔥🔥💥Cara mudah buat bisnes tanpa promosi sakan pada pelanggan, tapi pelanggan sendiri yang cari kita. Buat online je..💥🔥🔥
 Dapatkan Vitamin C Harian Anda Disini >>>Klik Sini<<< Sebotol ada 100 tablet Harga RM60 sahaja.Penghantaran PERCUMA ke Seluruh Malaysia






............oo000oo...........
MINDARAKYAT
http://mindarakyat.blogspot.com/
mindarakyat@gmail.com

Whatsapp Telegram Facebook Emel kepada MR Twitter RSS
©1439 Hakcipta Tak Terpelihara
Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami.

Tiada ulasan