Header Ads

ads header

Flash News

Wakil Mahathir pun penduduk tak penduli.. Mereka halang keluar


GEORGE TOWN: Sekumpulan penduduk Projek Perumahan Rakyat (PPR) Taman Manggis yang diarahkan mengosongkan unit sewaan mereka baru-baru ini cuba menghalang setiausaha politik kepada Perdana Menteri, Dr Mahathir Mohamad, daripada meninggalkan lokasi pertemuan mereka malam ini.

Setiausaha politik perdana menteri, Abu Bakar Yahya, terpaksa menunggu di dalam keretanya hampir 20 minit selepas kumpulan penduduk menghalang laluan kenderaannya keluar dari bangunan Komtar di sini, di mana mereka berkumpul sejak semalam.

Bagaimanapun, kehadiran beberapa orang pegawai dan anggota polis ke lokasi itu berjaya meredakan keadaan kecoh itu bagi membolehkan Abu Bakar meneruskan perjalanannya.

Ketua Pemuda PPBM Pulau Pinang, Shameer Sulaiman yang turut dikepung oleh sekumpulan penduduk yang tidak berpuas hati dengan penjelasannya juga terpaksa meninggalkan ruang legar bangunan itu dengan bantuan polis.

Sebelum itu, Abu Bakar tiba di bangunan Komtar kira-kira pukul 7.00 malam untuk bertemu penduduk yang terlibat bagi mendengar sendiri isu yang dihadapi mereka.

Bercakap kepada pemberita selepas itu, Abu Bakar berkata, beliau membuat pertemuan itu atas arahan Dr Mahathir yang mahukan beliau mendapat gambaran sebenar berhubung isu dihadapi penduduk terbabit serta penduduk di Tanah Wakaf Abdul Cauder, Jalan Mengkuang, di Butterworth.

Beliau juga mendapatkan maklum balas daripada Jabatan Perumahan Negeri dan menurutnya, jabatan itu memang bersedia membantu penduduk mengikut undang-undang dan peraturan yang sedia ada.

“Saya akan menyediakan laporan yang akan diberikan kepada Tun (Mahathir),” katanya, dan seterusnya meminta rakyat tidak mudah menerima perkara yang tidak sahih yang disebarkan pihak tidak bertanggung jawab.

Sebelum ini Ketua Menteri Pulau Pinang, Chow Kon Yeow berkata, kumpulan penduduk yang diarah mengosongkan unit kediaman di PPR Taman Manggis itu kerana mereka melanggar beberapa syarat mendiami kawasan berkenaan.

Antara pelanggaran syarat itu ialah mendiami perumahan itu melebihi 5 tahun dan ada dalam kalangan mereka yang tinggal di PPR itu sehingga 11 tahun.

Katanya tindakan mengeluarkan notis pengosongan itu terpaksa diambil kerana ingin memberi peluang kepada pihak yang lebih layak untuk mendapatkan kemudahan tersebut.

MR :  Tak kira siapa, yang perlu kamu fikir mana mereka nak tinggal.. Ini bukan keputusan akan datang takkan bodoh nak faham?


Untuk dapatkan berita daripada kami secara terus,
sila subscribe via telegram
https://t.me/mindarakyat dan untuk forum sila ke https://t.me/mindarakyatt


-: Iklan Teks (hanya RM20 sebulan) :-
 Anda Perut BUNCIT, Usus Kotor, Berat Badan Berlebihan? KLIK SINI UNTUK DETOKS TUBUH ANDA
 Dapatkan MADU LEBAH ASLI Disini...Makanan Sunnah Terbaik. Beli Madu Online >>>>KLIK SINI<<<< Penghantaran PERCUMA Ke Seluruh Negara!
 🔥🔥💥Cara mudah buat bisnes tanpa promosi sakan pada pelanggan, tapi pelanggan sendiri yang cari kita. Buat online je..💥🔥🔥
 Dapatkan Vitamin C Harian Anda Disini >>>Klik Sini<<< Sebotol ada 100 tablet Harga RM60 sahaja.Penghantaran PERCUMA ke Seluruh Malaysia






............oo000oo...........
MINDARAKYAT
http://mindarakyat.blogspot.com/
mindarakyat@gmail.com

Whatsapp Telegram Facebook Emel kepada MR Twitter RSS
©1439 Hakcipta Tak Terpelihara
Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami.

Tiada ulasan