Header Ads

ads header

Flash News

Kit Siang Tak nampak bangkai gajah


Lim Kit Siang menyatakan, anggota-anggota PDRM merupakan agensi kerajaan yang paling kuat makan rasuah berdasarkan kajian entah siapa pada tahun 1997. Oleh kerana itu, Kerajaan Pakatan harus bertindak tegas terhadap rasuah yang berleluasa dalam PDRM bagi tahun kedua pemerintahan Pakatan Harapan.

“Let the first year of the Pakatan Harapan government in Putrajaya be the year of the kleptocrats while the second year be the year against sharks in the war against corruption,” katanya dalam satu kenyataan.

Anaknya, Lim Guan Eng serta konco-konconya yang sebahagian besarnya adalah pemimpin-pemimpin utama DAP, terlibat dalam skandal rasuah terowong dasar laut Pulau Pinang dan salahguna kuasa melibatkan tanah di Pulau Pinang. SPRM dalam beberapa kenyataan, memang wujud kes rasuah. Pendedahan bersiri yang dibuat oleh Malaysia Today yang mencetuskan ketakutan terbesar Lim Guan Eng pula, memperlihatkan pengakuan orang yang terlibat tentang rasuah melibatkan Lim Guan Eng.

Rujuk:
https://www.bharian.com.my/…/sprm-buka-6-kertas-siasatan-pr…

Lim Guan Eng dan seorang rakan baik isterinya, Betty Chew telah dihadapkan ke mahkamah atas tuduhan rasuah dan salahguna kuasa bagi kes pembelian banglo tak berkolam renang dan tanah PPR yang kemudiannya telah ditukar status. Kes tersebut berjalan di mahkamah tetapi apabila Tommy Thomas, peguam Chin Peng merangkap peguam peribadi Lim Guan Eng dilantik menjadi Peguam Negara atas desakan DAP, kes yang sedang dibicarakan itu telah digugurkan serta-merta.

Begitu juga dengan kes-kes melibatkan kilang haram yang mengorbankan seorang lelaki di Bukit Mertajam yang memperlihatkan Phee Boon Poh, seorang lagi konco utama Lim Guan Eng yang juga seorang Exco Pulau Pinang, dibebaskan oleh mahkamah hasil kerja 'cemerlang' Tommy Thomas.

Sekarang, Lim Kit Siang hendak bercakap tentang memerangi rasuah dalam PDRM? Anaknya sendiri bapak punya besar kepala perasuah dan penerima rasuah, kenapa tak dihukum? Kenapa sibuk sangat dengan PDRM?

Rujuk:
https://www.malaymail.com/…/pakatan-should-catch-co…/1756479
FB
Api Dalam Mata


MR :  Pusing dan kecing itu normal bagi PH


Untuk dapatkan berita daripada kami secara terus,
sila subscribe via telegram
https://t.me/mindarakyat dan untuk forum sila ke https://t.me/mindarakyatt


-: Iklan Teks (hanya RM20 sebulan) :-
 Dapatkan MADU LEBAH ASLI Disini...Makanan Sunnah Terbaik. Beli Madu Online >>>>KLIK SINI<<<< Penghantaran PERCUMA Ke Seluruh Negara!
 Anda Peminat Kopi? Dapatkan Kopi Ginseng Tongkat Ali Disini >>KLIK SINI<< Sedap Pekat Melekat KAW KAW. PENGHANTARAN PERCUMA.
 Sakit BerTAHUN-TAHUN, Akhirnya SEMBUH apabila dia terjumpa SESUATU yang ...... >>KLIK SINI<< untuk info lanjut.
 Kelas Kek, Roti, Bun, Puff, Danish Dgn Video Chef. Belajar dari rumah. Klik Sini >>>






............oo000oo...........
MINDARAKYAT
http://mindarakyat.blogspot.com/
mindarakyat@gmail.com

Whatsapp Telegram Facebook Emel kepada MR Twitter RSS
©1439 Hakcipta Tak Terpelihara
Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami.

Tiada ulasan