Header Ads

ads header

Flash News

Remaja akui tembak monyet untuk suka-suka, kata polis


LUMUT, 23 Mei — Hanya untuk tujuan suka-suka dikenal pasti sebagai motif seorang remaja lelaki tergamak menembak mati seekor monyet di Sitiawan, dekat sini beberapa hari lepas dan rakaman perbuatan kejam itu tular di media sosial.

Ketua Polis Perak Datuk Razarudin Husain berkata motif perbuatan itu diakui sendiri oleh remaja berumur 18 tahun tersebut dan mengakui monyet ditangkap di kebun kerana merosakkan hasil tanaman.

“Remaja lelaki berkenaan mengaku mengambil pistol bapanya yang sedang tidur di dalam pondok di kebun pisang bapanya pada hari kejadian,” katanya dalam satu sidang media di Ibu Pejabat Polis Daerah Manjung di sini, hari ini.

Katanya remaja tersebut ditahan bersama ayahnya seorang peniaga yang juga pemilik pistol berkenaan di rumah mereka di Taman Kenangan, Sitiawan pada pukul 9.20 malam tadi dan kedua-duanya direman mulai hari ini hingga 26 Mei untuk siasatan lanjut mengikut Seksyen 39 Akta Senjata 1960 dan Seksyen 428 Kanun Keseksaan.

Razarudin berkata pihak polis turut merampas sepucuk pistol warna hitam jenis Glock 42 Auto, sarung pistol, 12 peluru dan lesen pemilikan senjata api ayah remaja itu.

Dalam kejadian antara pukul 10 pagi hingga 11 pagi pada 18 Mei lalu, remaja lelaki itu menembak seekor monyet liar dengan satu das tembakan sebelum membuang sangkar dan bangkai haiwan tersebut di sebuah sungai di Bota.

Razarudin berkata ayah suspek memaklumkan pelaku dalam video yang tular itu seakan anaknya dan polis akan ke lokasi kejadian untuk meneruskan siasatan lanjut.

“Setakat ini, hasil siasatan awal mendapati itu kejadian pertama oleh suspek dan kita juga belum dapat memastikan jika remaja itu mempunyai masalah mental, namun siasatan lanjut akan dijalankan.

“Kita menasihati pemegang lesen senjata api supaya lebih berhati-hati dalam memastikan keselamatan senjata dan meletakkannya di tempat lebih selamat supaya tidak boleh diambil oleh anak dan kes ini bapa suspek mengakui tidak tahu senjata api itu diambil oleh anaknya,” katanya.

Razarudin berkata kejadian seumpama itu juga tidak seharusnya berlaku kerana bukan sahaja membabitkan kesalahan menggunakan senjata api, malah ia adalah satu penganiayaan terhadap haiwan,” katanya.

Video berdurasi 19 saat itu memaparkan remaja terbabit menembak seekor monyet gara-gara tidak memanggilnya ‘Baby sayang’ sehingga mengundang kecaman netizen yang mengutuk kejadian itu. — Bernama

MR :  Suka-suka 'kerat' kotel budak tu... baru dia tahu


Untuk dapatkan berita daripada kami secara terus,
sila subscribe via telegram
https://t.me/mindarakyat dan untuk forum sila ke https://t.me/mindarakyatt


-: Iklan Teks (hanya RM20 sebulan) :-
 Dapatkan MADU LEBAH ASLI Disini...Makanan Sunnah Terbaik. Beli Madu Online >>>>KLIK SINI<<<< Penghantaran PERCUMA Ke Seluruh Negara!
 Anda Peminat Kopi? Dapatkan Kopi Ginseng Tongkat Ali Disini >>KLIK SINI<< Sedap Pekat Melekat KAW KAW. PENGHANTARAN PERCUMA.
 Sakit BerTAHUN-TAHUN, Akhirnya SEMBUH apabila dia terjumpa SESUATU yang ...... >>KLIK SINI<< untuk info lanjut.
 Kelas Kek, Roti, Bun, Puff, Danish Dgn Video Chef. Belajar dari rumah. Klik Sini >>>






............oo000oo...........
MINDARAKYAT
http://mindarakyat.blogspot.com/
mindarakyat@gmail.com

Whatsapp Telegram Facebook Emel kepada MR Twitter RSS
©1439 Hakcipta Tak Terpelihara
Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami.

Tiada ulasan