Header Ads

ads header

Flash News

‘Sekolah agama kena cari dana, sekolah Cina dapat percuma’


Sekolah agama kena cari dana, sekolah swasta Cina dapat duit percuma, demikian tegas Ahli Jawatankuasa Pusat BERJASA, Hazwan Mohamad yang menyifatkan kerajaan hari ini jelas didominasi parti tamak haloba, DAP.

Kenyataan beliau merujuk penganjuran Majlis Iftar Perdana anjuran besama Institusi-Institusi Pendidikan Islam Swasta Malaysia di Putrajaya pada 24 Mei ini.

Menerusi poster program itu, majlis yang dijangka dihadiri Menteri Pendidikan, Maszlee Malik mengenakan bayaran kepada mana-mana pihak yang berminat untuk menyertai bermula dari harga RM300 sehingga RM1,000.

Difahamkan, bayaran itu adalah untuk sumbangan bagi pembangunan Sekolah Rendah Ibn Kathir di Gombak, Selangor.

Tidak membantah program berbuka puasa itu, Hazwan berkata, perbandingan nyata apabila sekolah swasta Cina tidak pula berdepan kesukaran mencari dana sendiri, sebaliknya dengan mudah memperoleh daripada kerajaan, terutama Kementerian Kewangan.

“Sekolah agama perlu berhempas pulas mencari dana untuk tanggung anak-anak tahfiz, sedang sekolah dan kolej swasta Cina dapat peruntukan jutaan ringgit.

“Tengok gambar menteri menangis depan tangga sekolah uzur, kau akan terbayang Teo Nie Ching, DAP bersalam serah cek,” sindirnya merujuk Majlis Penyampaian Peruntukan 2019 kepada Kolej Universiti New Era dan Sekolah Menengah Persendirian Cina pada Januari lalu.

Penyerahan peruntukan kepada dua institusi swasta Cina berkenaan pernah menjadi pertikaian banyak pihak, apabila Kolej New Era tidak termasuk dalam senarai penerima dalam Belanjawan 2019.

Mengulas lanjut, Hazwan yang juga Presiden Professional Muslim Community berkata, sekolah swasta atau kolej swasta Cina tidak sepatutnya diberi dana kerajaan, kerana wang pembayar cukai bukan untuk institusi berkenaan.

“… apatah lagi sekolah berupa untuk satu kaum sahaja yang mana diketahui gagal mengikut standard kebangsaan.

“Sekolah agama bagaimanapun termaktub dalam Perlembagaan di mana kerajaan boleh menggunakan wang untuk disalurkan pada sekolah-sekolah agama Islam,” katanya. - ISMA WEB



Untuk dapatkan berita daripada kami secara terus,
sila subscribe via telegram
https://t.me/mindarakyat dan untuk forum sila ke https://t.me/mindarakyatt


-: Iklan Teks (hanya RM20 sebulan) :-
 Anda Perut BUNCIT, Usus Kotor, Berat Badan Berlebihan? KLIK SINI UNTUK DETOKS TUBUH ANDA
 Dapatkan MADU LEBAH ASLI Disini...Makanan Sunnah Terbaik. Beli Madu Online >>>>KLIK SINI<<<< Penghantaran PERCUMA Ke Seluruh Negara!
 Anda Menghadapi Kolesterol TINGGI!!?? Dapatkan PENCAIR KOLESTEROL DISINI>>>>KLIK SINI<<<<
 Kelas Kek, Roti, Bun, Puff, Danish Dgn Video Chef. Belajar dari rumah. Klik Sini >>>






............oo000oo...........
MINDARAKYAT
http://mindarakyat.blogspot.com/
mindarakyat@gmail.com

Whatsapp Telegram Facebook Emel kepada MR Twitter RSS
©1439 Hakcipta Tak Terpelihara
Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami.

3 ulasan:

  1. Parti kafir harbi DA-Pig adalah kepala bapak rasis yang sangat zalim dan sentiasa berusaha untuk menghapuskan hak agama Islam, dan hak umat Islam dengan apa cara sekali pun.

    Sesungguhnya orang Melayu yang menyokong dan mengundi DA-Pig atau menjadi barua DA-Pig adalah pengkhianat bangsa dan agama. Mereka adalah kepala bapak munafik yang memusnahkan Islam dan umat Islam dari dalam.

    BalasPadam
  2. Parti kafir harbi DA-Pig adalah musuh Islam yang sangat jelas dan nyata. Orang Melayu tertipu kerana abang besar DA-Pig pandai main wayang opera china dan segelintir Melayu pemakan dedak cap roket pula menipu kaum Melayu konon abang besar DA-Pig setaraf khalifah.

    Memang orang Melayu yang menjadi barua DA-Pig buta hati kerana sel-sel otak dipenuhi dedak cap roket.

    BalasPadam
  3. DAP dan khadamnya mengkhianati kaum Melayu dan raja-raja Melayu.

    http://theunspinners.blogspot.com/2019/05/menteri-rasis-di-beri-mandat.html?m=1

    BalasPadam