Header Ads

ads header

Flash News

Duit 1MDB atau tidak, biar mahkamah tentukan, kata PAS


PETALING JAYA: PAS berpendirian mahkamah perlu menentukan sama ada duit yang dituntut Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) daripada 41 individu dan entiti merupakan milik 1MDB atau sebaliknya.

Timbalan Presidennya, Tuan Ibrahim Tuan Man berkata, ini kerana SPRM bukan badan kehakiman, tetapi hanyalah badan penyiasat.

“Jadi jika nak sahkan betul atau tidak (wang yang dituntut itu milik 1MDB), kena bawa ke mahkamah.

“Macam mana individu dan entiti itu nak tahu wang diterima daripada 1MDB atau tidak,” katanya kepada FMT.

Terdahulu SPRM memfailkan permohonan pelucutanhak sivil terhadap 41 individu dan entiti bagi mendapatkan kembali lebih RM265 juta wang yang dikatakan milik 1MDB, yang dipindahkan ke akaun bank bekas perdana menteri Najib Razak dan setelah itu diberikan kepada penerima terbabit.

Ketua Pesuruhjaya SPRM Latheefa Koya berkata, sejumlah RM212 juta diberikan kepada beberapa Umno negeri dan bahagian.

Permohonan itu difailkan di bawah Seksyen 56 Akta Akta Pengubahan Wang Haram, Pencegahan Pembiayaan Keganasan dan Hasil daripada Aktiviti Haram.

Dalam pada itu, Tuan Ibrahim berkata, entiti seperti syarikat Rayhar Travels Sdn Bhd, yang turut dinamakan dalam senarai terbabit, tidak bertanggungjawab untuk tahu dari mana duit itu datang.

Katanya, ini kerana syarikat itu hanya sebuah agensi pelancongan yang menguruskan umat Islam yang mahu menunaikan ibadah umrah dan haji.

Rayhar dilaporkan berkata, syarikat itu menerima bayaran daripada seorang individu yang menaja penduduk dari Pekan Pahang, untuk mengerjakan umrah pada tahun 2013.

Berdasarkan senarai pelucutanhak sivil SPRM, Raysar Travels menerima bayaran sebanyak RM121,205 daripada Najib.

Untuk dapatkan berita daripada kami secara terus,
sila subscribe via telegram
https://t.me/mindarakyat dan untuk forum sila ke https://t.me/mindarakyatt


-: Iklan Teks (hanya RM20 sebulan) :-
 Dapatkan MADU LEBAH ASLI Disini...Makanan Sunnah Terbaik. Beli Madu Online >>>>KLIK SINI<<<< Penghantaran PERCUMA Ke Seluruh Negara!
 Anda Peminat Kopi? Dapatkan Kopi Ginseng Tongkat Ali Disini >>KLIK SINI<< Sedap Pekat Melekat KAW KAW. PENGHANTARAN PERCUMA.
 Sakit BerTAHUN-TAHUN, Akhirnya SEMBUH apabila dia terjumpa SESUATU yang ...... >>KLIK SINI<< untuk info lanjut.
 Kelas Kek, Roti, Bun, Puff, Danish Dgn Video Chef. Belajar dari rumah. Klik Sini >>>






............oo000oo...........
MINDARAKYAT
http://mindarakyat.blogspot.com/
mindarakyat@gmail.com

Whatsapp Telegram Facebook Emel kepada MR Twitter RSS
©1439 Hakcipta Tak Terpelihara
Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami.

1 ulasan:

  1. Ini luar biasa saat saya mengira semua telah selesai dengan saya Ibu Iskandar datang untuk menyelamatkan saya. Saya sangat berhutang sejauh orang-orang yang saya pinjam uang dari geng melawan saya dan kemudian membuat saya ditangkap sebagai akibat dari hutang saya. ditahan selama berbulan-bulan maka masa rahmat diberikan kepada saya saat saya dipulangkan dan dibebaskan untuk pergi dan mencari uang untuk membayar semua hutang yang saya terima sehingga saya diberitahu bahwa ada beberapa kreditur sah online sehingga saya harus mencari Karena melalui blog saya berualang kali tertipu tapi ketika saya menemukan Ibu Iskandar CEO ISKANDAR LESTARI LOAN FIRM, Tuhan mengarahkAan saya ke iklannya melalui blog karena daya tarik saya terhadapnya adalah benar-benar mukjizat mungkin karena Tuhan telah melihat bahwa saya memiliki banyak menderita karena itulah dia mengarahkan saya kepadanya. Jadi saya menerapkannya dengan antusias setelah beberapa jam pinjaman saya disetujui oleh Dewan dan dalam dua hari saya dikreditkan dengana jumlah pasti yang saya berikaan untuk semua ini tanpa jaminan tambahan Kredit Tanpa Agunan (KTA) sama seperti saya berbicara dengan Anda sekarang saya telah dapat menghapus semua hutang saya dan sekarang saya memiliki supermarket sendiri, saya tidak memerlukan bantuan orang lain sebelum saya memberi makan atau mengambil keuangan apa pun keputusan saya tidak punya urusan dengan Polisi lagi saya sekarang adalah wanita merdeka. Anda ingin mengalami kemandirian finansial seperti saya silahkan hubungi Ibu melalui BBM-nya: {D8980E0B} atau melalui email perusahaan: (iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com) Anda tidak dapat memperdebatkan fakta bahwa di dunia kesulitan ini Anda memerlukan seseorang untuk membantu Anda mengatasi gejolak keuangan dalam hidup Anda dengan satu atau lain cara, jadi saya memberi Anda mandat untuk mencoba dan menghubungi Ibu Iskandar di alamat di atas sehingga bisa mengatasi kemerosotan keuangan dalam hidup Anda. Anda bisa menghubungi saya melalui email berikut: (anggaannisa1979@gmail.com)) selalu bersikap positif dengan Ibu Iskandar dia akan melihat Anda melalui semua tantangan finansial Anda dan kemudian memberi Anda sebuah tampilan baru finansial.

    Detail Kontak Penuh:

    Perusahaan: ISKANDAR LESTARI LOAN FIRM (ISKANDAR LENDERS)
    Email: {iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com}

    Alamat Facebook: {www.facebook.com/iskandar.lesteri.7}
    Website: {iskandarlestari.wordpress.com}

    TESTIMONI OLEH
    Penerima Manfaat: Angga Annisa
    Email: {anggaannisa1979@gmail.com}
    Twitter: [@AnggaAnnisa1]

    BalasPadam