Header Ads

ads header

Flash News

QAZAF


1) Saya mengandaikan video itu palsu. Maka fitnah video itu sangat kejam dan sangat menyakiti YB Azmin Ali, anak-anak, isteri serta keluarganya. Bahkan mencemarkan maruah semua yang rapat dengannya.

2) Maka Tuhan memerintahkan pelaku Qazaf (orang yang menuduh) tampil membawakan empat saksi yang adil membuktikan tuduhan itu, jika tidak, pelaku Qazaf mesti disebat dengan 80 sebatan dan persaksiannya ditolak selama-lamanya.

3) Apabila anda membuat komen, sambil menuduh YB Azmin Ali melakukan perbuatan terkutuk itu, bermakna anda juga melakukan Qazaf, kerana anda menuduh tanpa membawakan empat saksi.

4) Anda tidak boleh lepas tangan bahawa anda hanya mengambil berita dari pengakuan Haziq dan sebagainya. Anda sendiri kena bawa empat saksi, atau anda mesti juga disebat.

5) Qazaf (menuduh orang melakukan zina atau liwat) adalah berdosa besar. Ia adalah kesalahan hudud. Pelaku  qazaf yang tidak bertaubat adalah fasiq dan gugur kelayakan (jika lelaki) sebagai wali nikah kepada ahli keluarganya.

6) Jadi pengamal propaganda media sosial sekalian, hati-hatilah. Kerana kepanasan isu ini mungkin membuatkan anda galak membuat komen bukan-bukan. Sehingga lupa akan hukum dan peraturan. Kelak menyesal tak berkesudahan.

Sekian
Dr Tanaka Mustafa





Untuk dapatkan berita daripada kami secara terus,
sila subscribe via telegram
https://t.me/mindarakyat dan untuk forum sila ke https://t.me/mindarakyatt


-: Iklan Teks (hanya RM20 sebulan) :-
 Dapatkan MADU LEBAH ASLI Disini...Makanan Sunnah Terbaik. Beli Madu Online >>>>KLIK SINI<<<< Penghantaran PERCUMA Ke Seluruh Negara!
 Anda Peminat Kopi? Dapatkan Kopi Ginseng Tongkat Ali Disini >>KLIK SINI<< Sedap Pekat Melekat KAW KAW. PENGHANTARAN PERCUMA.
 Sakit BerTAHUN-TAHUN, Akhirnya SEMBUH apabila dia terjumpa SESUATU yang ...... >>KLIK SINI<< untuk info lanjut.
 Kelas Kek, Roti, Bun, Puff, Danish Dgn Video Chef. Belajar dari rumah. Klik Sini >>>






............oo000oo...........
MINDARAKYAT
http://mindarakyat.blogspot.com/
mindarakyat@gmail.com

Whatsapp Telegram Facebook Emel kepada MR Twitter RSS
©1439 Hakcipta Tak Terpelihara
Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami.

Tiada ulasan