Header Ads

ads header

Flash News

Kemelut PH Perak : Dedah kes rasuah Exco Melayu, tutup kes rogol Exco Cina DAP


Isu pemimpin PH Perak makin panas. Selepas Kes Rogol Exco DAP kini kes rasuah Exco PKR pula dilapor sendiri oleh AJK PKR.Mereka sedang perang sesama sendiri dan saling 'divert' isu sesama PH.

IPOH-  Menyedari kes rogol Exco Jawatankuasa Perumahan, Kerajaan Tempatan YB ADUN Tronoh, Paul Yong Choo Kiong yang kini menjadi kes antara dua negara Malaysia- Indonesia maka seorang ahli PKR membuat laporan polis berhubung dakwaan Exco Kemudahan Awam, Infrastruktur, Pertanian dan Perladangan Encik Abdul Yunus Bin Jamhari

Ahli Jawatankuasa PKR Parit Buntar, Beh Yong Kean berkata, ia dilakukan bagi mendapatkan komisyen daripada dua buah syarikat pertanian.

Menurutnya, perkara itu berlaku selepas Abdul Yunus Bin Jamhari bersetuju untuk menyokong permohonan pemilikan tanah pertanian seluas lebih 36 hektar kepada dua buah syarikat iaitu Hup Hoong Aquaculture Sdn Bhd dan Kelana Semarak Sdn Bhd.

“Tujuan membocorkan kertas minit mesyuarat itu ialah untuk memulakan rundingan dan meminta komisyen bagi menyokong permohonan berkenaan tanah pertanian tersebut.

“Perbuatan ini melanggar Akta Rahsia dan ia merupakan tindakan jenayah,” katanya selepas ditemui pemberita setelah membuat laporan polis di Balai Polis Sentral di sini hari ini.



Yong Kean yang juga Ahli Majlis Daerah Kerian berkata, perkara itu dikesan tahun lalu dan beliau sedia memberikan bukti dan saksi kepada pihak polis.

Menurutnya, sebagai ahli exco,  Abdul Yunus Bin Jamhari tidak seharusnya membocorkan rahsia kerajaan dan menggunakan kedudukan untuk meminta rasuah.

“Saya berharap pihak polis menyiasat secara adil tanpa melihat kedudukannya dalam kerajaan negeri,” katanya.

Sementara itu, Ketua Polis Daerah Ipoh, Asisten Komisioner Mohd. Ali Tamby mengesahkan menerima laporan tersebut.

Bagaimanapun sepatutnya jika terdapat elemen meminta rasuah Beh Yong Kean perlu melaporkan kepada SPRM bukan kepada pihak polis. Pembocoran dokumen boleh dilakukan oleh pelbagai pihak.

Exco Perak nafi
Sementara itu pegawai Khas kepada Exco Kemudahan Awam, Infrastruktur, Pertanian dan Perladangan menafikan exco berkenaan membocorkan kertas minit mesyuarat exco kerajaan negeri.


Ahmad Adenan Said berkata, dakwaan tersebut merupakan fitnah dan bersifat andaian.

Menurutnya, beliau percaya dakwaan itu bertujuan untuk menjatuhkan Abdul Yunus ekoran masalah peribadi.

“Dakwaan itu mahu menjatuhkan Abdul Yunus kerana tidak meluluskan permohonanan tanah yang telah dibuat oleh pihak yang membuat dakwaan tersebut,” katanya dalam kenyataan di sini hari ini.

Menurutnya, perkara itu berlaku selepas ahli exco berkenaan bersetuju untuk menyokong permohonan pemilikan tanah pertanian seluas lebih 36 hektar kepada dua buah syarikat berkenaan.

Ahmad Adenan percaya laporan polis yang oleh Yong Kean dibuat ada kaitan dengan masalah peribadi dengan Abdul Yunus.

Komen-komen netizen dalam facebook melihat ini satu usaha untuk mengalih isu panas kes rogol pemimpin DAP di Perak sekarang.

“Bolehkah isu kes rasuah ini mengalih tumpuan kes rogol Adun Tronoh terhadap pembantu warga Indonesia yang kini menjadi kes antarabangsa. Minta rasuah dari syarikat tetapi dedah dokumen kepada pihak luar. Tak masuk akal”. kata seorang pengguna facebook

Sumber http://sabahkini2.com





Untuk dapatkan berita daripada kami secara terus,
sila subscribe via telegram
https://t.me/mindarakyat dan untuk forum sila ke https://t.me/mindarakyatt


-: Iklan Teks (hanya RM20 sebulan) :-
 Dapatkan MADU LEBAH ASLI Disini...Makanan Sunnah Terbaik. Beli Madu Online >>>>KLIK SINI<<<< Penghantaran PERCUMA Ke Seluruh Negara!
 Anda Peminat Kopi? Dapatkan Kopi Ginseng Tongkat Ali Disini >>KLIK SINI<< Sedap Pekat Melekat KAW KAW. PENGHANTARAN PERCUMA.
 Sakit BerTAHUN-TAHUN, Akhirnya SEMBUH apabila dia terjumpa SESUATU yang ...... >>KLIK SINI<< untuk info lanjut.
 Kelas Kek, Roti, Bun, Puff, Danish Dgn Video Chef. Belajar dari rumah. Klik Sini >>>






............oo000oo...........
MINDARAKYAT
http://mindarakyat.blogspot.com/
mindarakyat@gmail.com

Whatsapp Telegram Facebook Emel kepada MR Twitter RSS
©1439 Hakcipta Tak Terpelihara
Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami.

7 ulasan:

  1. Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Ini lagi sbb2 kenapa kita, bangsa ORANG ASAL Islam/Melayu perlu HAPUSkan DAP bangkai ANJING ni segera dr. TANAH MELAYU-NEGARA ISLAM, pusaka nenek moyang BUMIPUTERA berzaman kita, dan mengHALANG habis2an si anwar PENYAMAQ HOMO PARIA ni dr. jadi PM dan TIMBALAN PM dia dr. si SAMPAH guan eng BANGKAI ANJING DAP Anjing PENGGANAS/PENJAJAH/PENIPU/PERASUAH/PEROMPAK/PENYANGAK sampah homo jijik Zionis ISrael - tgk. si TIMBALAN MENTERI PENDIDIKAN Cina bangkai ANJING DAP PENGGANAS ni sewenangnya nak mengubah PENDIDIKAN ISLAM di SEKOLAH2, sementara di PP, habis PROJEK2 membina/membaiki MASJID2/SURAU bawah YAB DS Najib terCINTA kita, diHENTIKan dgn. amat ZALIM dan RAKUS oleh si PENJAJAH/PENGGANAS DAP ANJING ni!!! MAMPOS lu DAP PEROMPAK/PERASUAH!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Lihat di -

      1. http://theunspinners.blogspot.com/2019/07/jarahlah-dan-jajahlah-bangsa-melayu.html

      Jarahlah Dan Jajahlah Bangsa Melayu Sebab Bangsa Melayu Akan Terus DIAM Dan Layu!!!

      Oleh SnapShot

      The Unspinner blogspot com
      7/05/2019; dan di

      2. https://www.malaysia-today.net/2019/07/07/dap-chinese-want-malays-to-move-away-from-islam-and-in-the-belief-of-allah/

      DAP Chinese want Malays to move away from Islam and in the belief of Allah

      By Raja Petra Kamarudin

      Malaysia Today net
      Last updated Jul 7, 2019

      Padam
    2. Dan lihat punya RAKUS dan KURANG AJAQ lagi si bangkai2 ANJING anwar PARIA HOMO/PKR dan TUAN DAP bangkai ANJING homo JIJIK ZIONIS ISrael depa ni! Tgk. 'NGO' PENGGANAS IRF yg. diTAJA si CIA (NED)/SOROS-MOSSAD, nak mengHAPUSkan pula KUASA dan HAK EKSEKUTIF DYMM YDPA sbg. KETUA AGAMA ISLAM dan UNDG2 PERLEMBAGAAN 3(1) - dgn. mahu mengHAPUSkan UNDG2 SYARIAH sewenangnya!! Lihat di -

      1. http://theunspinners.blogspot.com/2019/07/gagal-dengan-icerd-dan-statut-rom-dap.html

      Gagal Dengan ICERD Dan Statut Rom, DAP Gunakan IRF Pula Untuk Hapuskan Undang-Undang Syariah!!!

      Oleh SnapShot

      The Unspinners Blogspot com
      7/12/2019;

      2. http://english.astroawani.com/malaysia-news/penang-institute-decline-comment-alleged-funding-george-soros-121443

      Penang Institute decline to comment on alleged funding from George Soros

      Source: Bernama (berita terus dr. BERNAMA ni dah diLESAPkan dr. GOOGLE ZIONIS)

      November 03, 2016; dan di

      3. http://landdestroyer.blogspot.com/2015/08/us-vs-china-us-mobs-seek-to-overthrow.html

      US vs China: US-Backed Mobs Seek to Overthrow Malaysian Government

      By Tony Cartalucci

      Land Destroyer Blogspot com
      August 24, 2015

      Padam
    3. Nota: BANGKAI2 ANJING Anwar PARIA HOMO/PARIAkr cuba MENIPU bangsa ORANG ASAL Islam/Melayu kita, kononnya si yiddin (yg. dah kena BLACKMAIL sampai MAMPOS oleh DAPembunuh - sbb. GILA SEKS dgn. BINI Cina HAKIM PARIA, si PELACUR Cina terKANGKANG hanyir berLENDIR, yg. disyaki EJEN DAPembunuh) atau husam HOMO Anjing akan jadi TPM dia!! Sdgkan SEBENAQnya , si guna eng BANGKAI ANJING yg. akan dilantik sbg. TPM oleh si anwar PARIA HOMO ni, yg. amat ANTI-UNDG2 PERLEMBAGAAN 153 dan DEB, terutamanya dlm. TEMURAMAH2 dajal dia dgn. MEDIA2 BARAT-ZIONIS, serta PKR PARIA HARAM JADAH dia amat MEMUJA identiti ZIONIS PENIPU DAP bangkai ANJING, ‘Bangsa Malaysia‘, yg. hendak mengHAPUSkan IDENTITI dan HAK bangsa BUMIPUTERA kita (bangsa BUMIPUTERA juga bermakna bangsa ORANG ASAL/PRIBUMI/INDIGENOUS-NATIVE-FIRST NATION-TRIBAL PEOPLES)!!!

      Padam
  2. PEMBETULAN:

    Si Bangkai2 ANJING PENDATANG Cina PEMILIK Kilang HARAM-EJEN DAPembunuh/anwar PARIA HOMO ni - nak MENGGULINGkan ADUN Melayu penyokong Azmin dan MENGALIH PERHATIAN dr. kes ROGOL SAMSENG DAP bangkai ANJING terhdp. AMAH INDONESIA amat MALANG tu!!! Lihat di -

    1. https://mindarakyat.blogspot.com/2019/07/kemelut-ph-perak-dedah-kes-rasuah-exco.html

    Kemelut PH Perak : Dedah kes rasuah Exco Melayu, tutup kes rogol Exco Cina DAP

    Oleh Executive Editor

    Minda Rakyat Blogspot com
    Julai 13, 2019; dan di

    2. https://www.utusan.com.my/berita/politik/8216-tuduhan-keji-untuk-bunuh-karier-politik-saya-8217-1.936240

    ‘Tuduhan keji untuk bunuh karier politik saya’

    Oleh Abdul Yunus Jamhari: Penulis merupakan EXCO Kerajaan Negeri Perak dan ADUN Kuala Kurau.

    Utusan Online
    13 Julai 2019:


    Saya menafikan sekeras-kerasnya segala tuduhan dan fitnah jahat yang dilempar terhadap saya seperti laporan polis yang dibuat dan ditularkan pada hari ini......

    Saya yakin, tuduhan keji ini dibuat untuk membunuh karier politik saya dan ianya telah bermula sejak Pemilihan Parti Keadilan Rakyat pada tahun lalu lagi semata-mata kerana pendirian teguh saya bersama Timbalan Presiden, YB Dato’ Seri Mohamed Azmin Ali......

    Saya ingin menegaskan bahawa Saudara Beh Yong Kean yang membuat laporan polis ke atas saya adalah pemilik kilang haram di Tanjung Piandang.....Saya yakin, beliau mempunyai motif dendam ke atas saya memandangkan saya juga tidak menyokong kelulusan beberapa permohonan tanah yang dipohon oleh beliau sejak tahun yang lalu......

    Untuk maksud itu, saya akan membuat laporan polis bersangkut tuduhan jahat dan laporan palsu yang dibuat oleh beliau ke atas diri saya.......



    BalasPadam
    Balasan
    1. Mana juga KEMENTERIAN ALAM SEKITAR DAP bangkai ANJING PENIPU dan POLIS - utk. MENYIASAT Kilang HARAM si PENDATANG Cina PKR bangkai ANJING ni dan TANGKAP dia oi?!!!!

      Padam
  3. Sesiapa shj yg mengkhianati rakyat,tak kira apa2 kesalahan@kes jenayah sekian2,maka hendaklah diadili oleh undang2 yg sepatutnya.Dan sekiranya tuduhan2 seperti yg ada n timbul diketika ini,betul/palsu biarlah pihak2 berkuasa yg berkenaan menyiasat hingga ke akar umbi.Bimbang seandainya berita2 ini cuma berita2 fitnah n palsu yg sengaja diada2kan,dijadikan senjata ampuh n berkesan utk menjatuhkan lawan politik mereka.Mungkin jg penyebar berita2 palsu ini mendapat upah yg tinggi sesuai dgn kerja2 kotor mereka,sebagai imbalan yg berbaloi(utk lari ke luar negeri) n sekiranya tertangkap,walau terpenjara sekian2 tahun pun,duit yg ada mungkin telah disimpan selamat@dilaburkan dlm fix-deposit n sebagainya oleh kroni kepercayaan n rakan subahat..siapa yg hendak buat kerja2 gila ni jika tiada upah yg setimpal n lumayan lg..dan rakyat jg yg berpecahbelah disbbkan adanya anasir2 licik yg menimbulkan serta mengwujudkan propaganda palsu n menyebarluaskan lg fitnah2 n berita2 palsu utk dikemudian waktu mengambil kesempatan kerana kelemahan kerajaan sekarang ini(menurut pandangan mereka yg buat onar).Namun bagaimanapun rakyat yg bijaksana n pemerhati2 yg waras tidak tergoda dgn pujukrayu manusia2 yg terdesak n kesuntukkan masa serta gelabah angkara sendiri...sama2 kita lihat permainan mereka,n hingga ke mana halatuju n keuntungan semaksimum mungkin utk mereka2 ini menggapainya kelak nt...

    BalasPadam