Header Ads

ads header

Flash News

Kemelut PKR tiada dalam fikiran Dr. Mahathir


PUTRAJAYA 18 Julai - "Saya tak perlu fikir. Banyak perkara lain saya nak fikir."

Itu reaksi Perdana Menteri yang juga Pengerusi Pakatan Harapan (PH), Tun Dr. Mahathir Mohamad ketika diminta mengulas kemelut yang berlaku dalam parti komponen PH, Parti Keadilan Rakyat (PKR) .

Ditanya sama ada masalah dalaman PKR itu akan menjadi liabiliti kepada PH, Dr. Mahathir berkata, terserah kepada pihak media untuk membuat penilaian.

Menjawab soalan sama ada kemelut dalaman PKR itu akan menyebabkan kelewatan peralihan jawatan Perdana Menteri kepada Presiden PKR, Datuk Seri Anwar Ibrahim, Dr. Mahathir berkata: “Perkara itu lambat lagi, bila tiba waktunya kita lihat macam mana.”

Kemelut dalaman PKR membabitkan Anwar dan Timbalannya, Datuk Seri Mohamed Azmin Ali dilihat semakin memuncak selepas kedua-duanya berbalas kenyataan membabitkan isu video seks sejenis yang dikaitkan dengan seorang menteri kanan.

Anwar dan beberapa pemimpin PKR dilaporkan turut mendesak Mohamed Azmin bercuti bagi membolehkan siasatan dijalankan. Beliau turut meminta Timbalannya itu meletakkan jawatan sekiranya video itu tulen.

Mohamed Azmin yang dikaitkan dengan video terbabit menafikan penglibatannya dan menyifatkan penyebaran video berkenaan berniat jahat untuk membunuh karier politik beliau.

Mohamed Azmin turut meminta Anwar melihat cermin.

Kemelut PKR semakin panas apabila terbaharu, seramai 28 Ahli Majlis Pimpinan Pusat (MPP) dan Ahli Parlimen PKR dilaporkan mendesak Anwar berhenti mengeluarkan kenyataan yang memecahbelahkan perpaduan parti dalam isu video lucah berkenaan.

Mereka juga tidak setuju dengan kenyataan Anwar semalam yang menyatakan Mohamed Azmin perlu melepaskan jawatan kerajaan sekiranya video berkenaan tulen.

Dalam satu kenyataan bersama pagi ini, mereka juga menegaskan kenyataan Anwar itu tidak berasas kerana hanya berdasarkan spekulasi. -UTUSAN ONLINE



Untuk dapatkan berita daripada kami secara terus,
sila subscribe via telegram
https://t.me/mindarakyat dan untuk forum sila ke https://t.me/mindarakyatt


-: Iklan Teks (hanya RM20 sebulan) :-
 Dapatkan MADU LEBAH ASLI Disini...Makanan Sunnah Terbaik. Beli Madu Online >>>>KLIK SINI<<<< Penghantaran PERCUMA Ke Seluruh Negara!
 Anda Peminat Kopi? Dapatkan Kopi Ginseng Tongkat Ali Disini >>KLIK SINI<< Sedap Pekat Melekat KAW KAW. PENGHANTARAN PERCUMA.
 Sakit BerTAHUN-TAHUN, Akhirnya SEMBUH apabila dia terjumpa SESUATU yang ...... >>KLIK SINI<< untuk info lanjut.
 Kelas Kek, Roti, Bun, Puff, Danish Dgn Video Chef. Belajar dari rumah. Klik Sini >>>






............oo000oo...........
MINDARAKYAT
http://mindarakyat.blogspot.com/
mindarakyat@gmail.com

Whatsapp Telegram Facebook Emel kepada MR Twitter RSS
©1439 Hakcipta Tak Terpelihara
Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami.

Tiada ulasan