Header Ads

ads header

Flash News

”Nampak Macam Nak Terkam, Rupanya Jilat Pipi,” Netizen Simpati Lihat Pak Belang Jinak Kelaparan


Nyawa seorang warga emas umpama berada di hujung tanduk apabila hampir diterkam oleh seekor harimau sesat dalam kejadian yang berlaku di Kampung Besul Lama, Bukit Besi, Dungun, hari ini.

Namun, menurut mangsa harimau berkenaan hanya menjilat pipinya dan kemudian beredar daripada situ. Malah, warga emas tersebut tidak menerima sebarang cakaran atau pun kecederaan lain di bahagian badan.

Difahamkan, kemunculan seekor harimau itu menjadi tular di media sosial sejak tengahari tadi menerusi dua rakaman video yang masing-masing berdurasi satu minit 25 saat dan 11 saat.

Ianya menjadi tular di Facebook apabila kelibat ‘Pak Belang’ itu menimbulkan rasa cemas orang ramai kerana dilihat berada di tengah-tengah jalan raya di Hulu Dungun.

Sementara itu, memetik Bernama, Pengarah Jabatan Perlindungan Hidupan Liar dan Taman Negara (Perhilitan) Terengganu, Dr Abdul Malek Mohd Yusof berkata, pihaknya telah menerima laporan rasmi berhubung kemunculan harimau itu pada pukul 11.30 pagi tadi.

Menurut Dr Abduk Malek, Kakitangan Perhilitan telah pun ke lokasi tersebut dan proses menangkap harimau itu sedang dilakukan.

Namun, pihak perhilitan sehingga kini masih menjalankan siasatan untuk mengenal pasti punca kemunculan harimau tersebut dan berharap orang ramai tidak menyebarkan sebarang maklumat yang tidak benar.

Pada masa yang sama, rata-rata netizen turut meluahkan rasa simpati mereka ke atas nasib ‘pak belang’ tersebut yang didakwa sesat dan meminta supaya orang ramai tidak mencederakannya.



Untuk dapatkan berita daripada kami secara terus,
sila subscribe via telegram
https://t.me/mindarakyat dan untuk forum sila ke https://t.me/mindarakyatt


-: Iklan Teks (hanya RM20 sebulan) :-
 Dapatkan MADU LEBAH ASLI Disini...Makanan Sunnah Terbaik. Beli Madu Online >>>>KLIK SINI<<<< Penghantaran PERCUMA Ke Seluruh Negara!
 Anda Peminat Kopi? Dapatkan Kopi Ginseng Tongkat Ali Disini >>KLIK SINI<< Sedap Pekat Melekat KAW KAW. PENGHANTARAN PERCUMA.
 Sakit BerTAHUN-TAHUN, Akhirnya SEMBUH apabila dia terjumpa SESUATU yang ...... >>KLIK SINI<< untuk info lanjut.
 Kelas Kek, Roti, Bun, Puff, Danish Dgn Video Chef. Belajar dari rumah. Klik Sini >>>






............oo000oo...........
MINDARAKYAT
http://mindarakyat.blogspot.com/
mindarakyat@gmail.com

Whatsapp Telegram Facebook Emel kepada MR Twitter RSS
©1439 Hakcipta Tak Terpelihara
Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami.

Tiada ulasan