Header Ads

ads header

Flash News

Adib mati kerana jenayah, Pemuda PAS desak pecat peguam negara


SHAH ALAM, 27 Sept — Pemuda PAS menggesa Peguam Negara Tan Sri Tommy Thomas meletak jawatan susulan keputusan Mahkamah Koroner hari ini.

Naib ketuanya berkata keputusan inkues yang mendapati Muhammad Adib Mohd Kassim dipukul mengembalikan keyakinan terhadap sistem kehakiman negara.

“Berdasarkan keputusan inkues hari ini yang memutuskan kematian Adib satu jenayah, kami meminta peguam negara dipecat atau sekurang-kurangnya dicutikan sehingga keadilan bagi pihak Adib dicapai.

“Kedua, peguam negara tidak perlu menyemak semula atau merayu keputusan inkues,” kata Ahmad Fadhli Shaari kepada pemberita hari ini.

Mahkamah Koroner hari ini memutuskan kematian Adib tahun lepas akibat perbuatan jenayah yang dilakukan lebih dua atau tiga individu yang tidak diketahui.

Koroner Rofiah Mohamad menyampaikan keputusan itu selepas 41 hari inkues yang melibatkan 30 saksi sejak Februari lepas.


Untuk dapatkan berita daripada kami secara terus,
sila subscribe via telegram
https://t.me/mindarakyat dan untuk forum sila ke https://t.me/mindarakyatt


-: Iklan Teks (hanya RM20 sebulan) :-


............oo000oo...........
MINDARAKYAT
http://mindarakyat.blogspot.com/
mindarakyat@gmail.com

Whatsapp Telegram Facebook Emel kepada MR Twitter RSS
©1439 Hakcipta Tak Terpelihara
Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami.

2 ulasan:

  1. Bah. 3:

    Maka, kita sbg. rakyat ORANG ASAL Islam/Melayu - nak juga dengaq KEBERANIAN, KEADILAN dan KETEGASAN dr. AGUNG!! Apalagi AGUNG juga adalah KETUA JPA, mengikut UNDG2 PERLEMBAGAAN Perkara 132. Perkhidmatan-perkhidmatan awam.

    Maka AGUNG mesti amat BERANI utk. MEMECAT segera si SAMSENG PEGUAM NEGARA paria PENJENAYAH/PENIPU ni - mengikut UNDG2 PERLEMBAGAAN Perkara 145. Peguam Negara (5):

    Tertakluk kepada Fasal (6), Peguam Negara hendaklah memegang jawatan selama diperkenankan oleh Yang di-Pertuan Agong dan boleh pada bila-bila masa meletakkan jawatannya dan, melainkan jika dia ialah anggota Jemaah Menteri, hendaklah menerima apa-apa saraan yang ditentukan oleh Yang di-Pertuan Agong.

    Lihat juga artikel amat BERNAS ni di -

    https://nthqibord.com/2019/09/24/tommy-letak-jawatan-atau-agong-tamatkan-kontrak/

    Tommy, letak jawatan atau Agong tamatkan kontrak

    Oleh Editor

    NTH Qiboard com
    24/09/2019

    BalasPadam
  2. RASISMA, DISKRIMINASI, PENGHINAAN, PENIPUAN, ROMPAKAN, GERTAKAN dan PROVOKASI yang makin MENINGKAT dan makin BUAS terhadap ISLAM/umatnya dan seluruh bangsa BUMIPUTERA kita, oleh puaka2 PENJAJAH/PENGGANAS/PEROMPAK/PERASUAH/PENIPU/PENYANGAK DAP HOMO JIJIK Zionis ISrael - TAK boleh diBENAQkan SAMA SEKALI - kerana JENAYAH2 ini MELANGGAQ UNDG2 PERLEMBAGAAN berkaitan hak/identiti/warisan/sejarah ISLAM/umatnya dan seluruh bangsa BUMIPUTERA kita, di Perkara-perkara 3(1), 8:5 (c), dan 153 serta MENDERHAKA kpd. DYMM YDPA sbg. KETUA UTAMA NEGARA, Per. 32; sbg. KETUA AGAMA ISLAM, Per. 3; dan sbg. PENJAGA (SEMUA) HAK BUMIPUTERA, Per.153!

    Maka, AGUNG mesti amat BERANI mengembalikan HAK dan KUASA EKSEKUTIF baginda - utk. MEMECAT segera PEGUAM NEGARA, dan mana2 MENTERI yg. TAK berINTEGRITI dan yg. ANTI-Islam/umatnya serta ANTI-BUMIPUTERA ini – berdasarkan UNDG2 PERLEMBAGAAN Perlantikan PM /JEMAAH MENTERI/TIMBALAN2 MENTERI, Per. Per 40:2(a) [telah diLESAPkan dr. laman web JPA)], 45(5), 43, 43(A); dan AGUNG sbg. KETUA PARLIMEN, Per- 44. Keanggotaan Parlimen:

    Kuasa perundangan Persekutuan hendaklah terletak hak pada Parlimen yang hendaklah terdiri daripada Yang di-Pertuan Agong dan dua Majlis Parlimen yang dikenali sebagai Dewan Negara dan Dewan Rakyat


    Nota: Perkataan "HENDAKlah", kalau sama MAKNA dgn. "MESTIlah" - cthnya dlm isu samada AGUNG "HENDAKlah" mendengar nasihat seorang atau Jemaah menteri, mengikut UNDG2 PERLEMBAGAAN 40 (yg. telah diLESAPkan di laman web JPA) – maka, SEBENAQnya telah diSABOTAJ dan diPALSUKan oleh DBP/PN PARIA DAPeliwat HOMO JIJIK Zionis amat BANGSAT tu!!

    Kerana SEBENAQnya, makna "HENDAKlah" adalah hanya "diHARAPkan atau SEHARUSnya", berDASARkan MAKNA dlm. Bahasa Melayu Klasik (yg. menggunakan partikel2 "pun" dan "lah"), pd. TAHUN 1956, sewaktu UNDG2 PERLEMBAGAAN kita diGUBAL!

    Lagipun, amat MUSTAHIL yg. Almarhum2 DYTM Tunku Abdul Rahman Putra Al-Haj ibni Almarhum Sultan Abdul Hamid Halim Shah dan Orang Kaya Indera Syahbandar ke -10 Pahang, YAB Tun Abd. Razak Ibni Dato Hussein Al-Haj, dr. KETURUNAN DYMM Almarhum Sultan Hasanuddin dr. EMPAYAR BUGIS GOWA, Sulawesi (yg. MENENTANG Penjajah LAKNAT Belanda Zionis Freemason di KEPULAUAN MELAYU kita) terCINTA kita - mahu MERENDAHkan apa2 KUASA dan HAK Agung dan MAJLIS RAJA-RAJA hanya sbg. SIMBOLIK semata2, sewaktu mengGUBAL UNDG2 PERLEMBAGAAN pd. 1956 itu!!

    INGAT:

    RAJA ADIL, RAJA diSEMBAH
    RAJA ZALIM, RAJA diSANGGAH

    *PENCINTA Hang Jebat!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    BalasPadam