Header Ads

ads header

Flash News

Balu Mejar Zahir Enggan Siasatan Kes Dibuka Semula


SHAH ALAM – Balu kepada Allahyarham Mejar Mohd Zahir Armaya membuat pendirian tidak mahu polis membuka semula siasatan kematian suaminya.

Namun, Nour Shafinar Harun, 31, berkata, adalah di luar kawalannya sekiranya ada pihak lain yang ingin membuka siasatan kes berkenaan.

“Sekali lagi saya tegaskan di sini saya tidak akan bertindak untuk membuka kertas siasatan berhubung kes ini.

“Sebagai seorang Islam yang percaya kepada Rukun Iman yang ke-6 (Percaya Kepada Qada dan Qadar) dan percaya setiap yang berlaku itu ada hikmahnya.

“Sekiranya ada pihak lain yang ingin membuka kes atau apa-apa tindakan undang-undang terhadap Angkatan Tentera Malaysia (ATM) itu adalah di luar kawalan saya,” katanya melalui kenyataan kepada Sinar Harian hari ini.

Semalam, bapa Mejar Mohd Zahir iaitu pelakon serta pelawak veteran, AR Badul dan ahli keluarganya tidak berpuas hati dengan kronologi sebenar kematian anaknya itu serta mahu inkues dijalankan bagi mencari punca kematian pegawai komando tersebut.

AR Badul atau nama sebenarnya Armaya Aman Ramlie, 70, menyifatkan penjelasan diberikan Tentera Darat Malaysia (TDM) berhubung siasatan kematian anaknya terlalu ringkas dan tidak menyeluruh.

Mengulas lanjut, Nour Shafinar berkata, beliau menerima berita kehilangan suaminya dan akur dengan qada dan qadar yang telah ditentukan ALLAH SWT.

“Saya telah menerima keputusan dari pihak tertinggi ATM mengenai kes yang melibatkan kematian suami saya.

“Seperti mana orang ramai yang sedia maklum, kematian suami saya tiada kaitan dengan unsur khianat dan dendam. Saya selaku balu Allahyarham sendiri akur dengan qada dan qadar yang telah ditentukan ALLAH SWT,” katanya.

Nour Shafinar juga memaklumkan beliau dengan hati terbuka menerima keputusan dari pihak tertinggi ATM memutuskan bahawa kematian suaminya adalah kes terpencil dan merupakan kemalangan dalam latihan.

“Saya dan pihak keluarga saya reda dengan pemergian Allahyarham sebagai Perwira Negara yang sedang menjalankan tugas,” katanya.

Mejar Mohd Zahir maut dalam insiden ketika membuat aksi gimik pada Pelancaran Divisyen Kelima Infantri Malaysia dan Briged Ke-13 Infantri Malaysia di Kem Lok Kawi, Sabah, awal bulan ini.

Mejar Mohd Zahir adalah Pegawai Tentera Pasukan 11 Rejimen Gerak Khas merupakan penembak tepat, meninggalkan seorang balu bersama lima orang anak berumur antara enam bulan dan 10 tahun.


Untuk dapatkan berita daripada kami secara terus,
sila subscribe via telegram
https://t.me/mindarakyat dan untuk forum sila ke https://t.me/mindarakyatt


-: Iklan Teks (hanya RM20 sebulan) :-


............oo000oo...........
MINDARAKYAT
http://mindarakyat.blogspot.com/
mindarakyat@gmail.com

Whatsapp Telegram Facebook Emel kepada MR Twitter RSS
©1439 Hakcipta Tak Terpelihara
Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami.

4 ulasan:

  1. Inilah kebanyakan ORANG Islam/Melayu kita! Kalau MANGSA diBUNUH pun termsk. dlm. KEMALANGAN2 JLNRAYA yg. BUAS, hanya BERSERAH pd. TAKDIR - sdgkan dlm. ISLAM pun, kita mesti tuntut keadilan utk. MANGSA2 JENAYAH!!

    Patutnya balu Allahyarham Mejar Mohd. Zahir ni HORMATlah pd. IBUBAPA Arwah, terutamanya SENIMAN AGUNG, AR BADUL terCINTA kita, anak kpd. SENIMAN AGUNG, Allahyarham AR Tompel terCINTA kita - yg. mahu INQUES diadakan kerana TAK puas hati dgn. cara KEMATIAN Arwah Zahir yg. amat TAK munasabah dan disyaki PEMBUNUHAN ni!! Bahkan IBUBAPA Arawah Mejar Zahir lebih BERHAK terhdp. nasib ANAK mereka yg. meninggal dgn. amat MENCURIGAkan ni!! Lihat di -

    https://www.hmetro.com.my/mutakhir/2019/09/501009/saya-mahu-inkues-kematian-anak-saya-ar-badul

    Saya mahu inkues kematian anak saya - AR Badul

    Harian Metro Online
    26 September 2019

    BalasPadam
    Balasan
    1. MMg. APA KEJADAHnya ATM menggunakan PELURU HIDUP dlm. DEMONSTRASI ATM ni?!! Ini disyaki PEMBUNUHAN oleh EJEN2 DAPpembunuh ke atas anggota ATM ISLAM/MELAYU kita!! SEDIHnya atas kejadian ni, terhdp. anak SENIMAN Agung AR Badul dan cucu kpd. SENIMAN Agung Allahyarham AR Tompel terCINTA kita ni!! POLIS mesti SIASAT latarbelakang si PENEMBAK yg. menembak MUKA Arwah Mejar Mohd. Zahir ni!! Subgguh MENCURIGAkan!!!
      Patutnya kELUARGA Allahyarham Mejar Mohd. Zahir ni SAMAN berJUTA2 terhdp. ATM yg. dah diKUASAI habis2an oleh si BANGKAI2 ANJING Zionis Parasit EKSTREMIS/RASIS/FASIS/SUPREMASIS sampah DAP PERASUAH/PEROMPAK/PENJAJAH/PENGGANAS/PENIPU/PENYANGAK bangkai ANJING homo jijik ZIONIS ISrael tu, yg. amat KOTOR dan BUSUK mcm. BANGKAI BABI!!!

      LAWAN habis2an - demi KESELAMATAN dan KEBAJIKAN seluruh anggota2 BUMIPUTERA ATM kita, terutamanya bangsa ORANG ASAL Islam/Melayu kita, yg. sdg. dlm amat BAHAYA, akibat PENGUASAAN DAP PENGGANAS/PENJAJAH ni, melalui PERASUAH/PEROMPAK mat sabu BANGKAI ANJING ke atas ATM kita ni!! Lihat di -

      https://mindarakyat.blogspot.com/2019/09/anak-ar-badul-maut-ketika-demonstrasi.html

      Anak AR Badul Maut Ketika Demonstrasi Tembakan Peluru Hidup

      Oleh Editor

      Minda Rakyat Blogspot com
      September 04, 2019

      Padam
    2. Itulah, TAK habis2 ATM kita, diSERANG/diSABOTAJ oleh MUSUH2 Islam/umatnya dr. si PENDATANG2 cina/paria-si PENYAMAQ2 ZIONIS bangkai BABI, dr. parti DAP ANJING Zionis Parasit EKSTREMIS/RASIS/FASIS/SUPREMASIS sampah-si PERASU-AH/PEROMPAK/PENJAJAH/PENGGANAS/PENIPU/PENYANGAK bangkai ANJING homo jijik ZIONIS ISrael tu, yg. mmg. amat KOTOR dan BUSUK mcm. BANGKAI ANJING!!!

      Sbb. tu DAP bangkai BABI ni mesti diHAPUSkan segera!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

      Haritu, KEMALANGAN TRAK; lepas tu 2 lagi anggota ATM kita HILANG (disyaki diBUNUH) di PULAU PERAK, lepas tu kemalangan HELIKOPTER pula!!!

      Lihat juga RASUAH dr. DAP PENGGANAS/PENJAJAH utk. mat sabu BANGKAI ANJING sebnyk $16,000 SEBULAN dulu - maka SAMPAH PENG-GANAS/PENJAJAH/PENIPU/PERASUAH/PEROMPAK/PENIPU/PENYANGAK DAP bangkai ANJING homo JIJIK Zionis ISrael ni dah berjaya MEN-GUASAI akan ATM kita sebenaqnya, kerana TIMBALAN MENTERI PERTAHANAN pun si puaka DAP ANJING ni!! Maka, mana si BETINA tipah koya/SPRM bangkai ANJING tu oi?!!! Di -

      https://www.thethirdforce.net/pendedahan-panas-tony-pua-lim-guan-eng-dan-agenda-anti-islam-anti-bahasa-melayu-pro-komunis-dan-pro-zionis-dap/
      PENDEDAHAN PENUH: TONY PUA, LIM GUAN ENG DAN AGENDA ANTI-ISLAM, ANTI-BAHASA MELAYU, PRO-KOMUNIS DAN PRO-ZIONIS DAP: Kenapa DAP tidak berani saman Mohamad Razali bin Abdul Rahman semenjak tahun 2011 sedangkan beliau telah membuat dakwa ini di merata-rata tempat di Malaysia?

      Oleh Raggie Jessy

      The Third Force net
      February 3, 2019

      Padam
  2. yang petikai bab peluru hidup tu tak cerdik...
    bukan dalam bidang dia pun nak komen.

    yang komen ni konpirasi lagi la bangang..
    sebelum tuduh, kemukakan la bukti dulu.

    ajal maut ditangan tuhan.. inkues atau siasatan tak dpt nak buktikan apa pun.
    zaman sekarang ramai yg bengong tk bertempat, contoh: beli insurans takaful untuk anak bini dapat duit bila kita mati.
    sedangkan rezeki itu juga kerja tuhan ,,..dan dh dijanjikan rezeki masing2 itu sudah ditentukan.

    masih lagi beli insurans nyawa..?

    BalasPadam