Header Ads

ads header

Flash News

Undur sebelum PRU15? Dr Mahathir pun lupa serah jawatan, kata Syed Husin


KUALA LUMPUR, 29 Sept — Hasrat Tun Dr Mahathir Mohamad mahu menyerahkan tampuk kepimpinan negara sebelum Pilihan Raya Umum ke-15 (PRU15) bakal membunuh kerjasama dalam Pakatan Harapan (PH).

Timbalan Pengerusi Majlis Penasihat PKR berkata sekiranya langkah itu dilaksanakan ia akan menyebabkan Datuk Seri Anwar Ibrahim tidak mempunyai banyak masa untuk melaksanakan tugas.

“Tidak ada masa untuk Anwar berkempen, dia mesti bersedia sekurang-kurangnya dua tahun untuk mengatur pelbagai rancangan dan kempen.

“Kalau PRU15 baru nak serah [kepada Anwar] itu nak membunuh parti, nak membunuh PH,” kata Syed Husin Ali seperti dilapor Malaysiakini.

“Saya memang tidak boleh pegang cakap dia. Dr Mahathir ini kadang-kadang dia buat keputusan bersama dengan pimpinan tapi nanti dia akan buat benda lain.

“Kemudian dia akan kata 'saya lupa'. Bukan Melayu sahaja lupa, Mahathir pun selalu lupa,” katanya.

Syed Husin berkata demikian ketika mengulas kenyataan Dr Mahathir Mohamad yang berucap pada dialog anjuran Majlis Hubungan Luar di New York tiga hari lalu.

Tun Mahathir dilapor menyatakan hanya akan berundur sebelum PRU15 dan mungkin ada tiga tahun paling lama untuknya berbuat demikian.

Mengikut perjanjian PH sebelum PRU14, Dr Mahathir akan dilantik sebagai perdana menteri dan kemudian menyerahkan teraju kepada Anwar. Namun tiada tempoh masa khusus dinyatakan.

Dr Mahathir sebelum ini berkata kepada media akan berundur selepas dua tahun memegang jawatan perdana menteri dan akan mengotakan janjinya.



Untuk dapatkan berita daripada kami secara terus,
sila subscribe via telegram
https://t.me/mindarakyat dan untuk forum sila ke https://t.me/mindarakyatt


-: Iklan Teks (hanya RM20 sebulan) :-


............oo000oo...........
MINDARAKYAT
http://mindarakyat.blogspot.com/
mindarakyat@gmail.com

Whatsapp Telegram Facebook Emel kepada MR Twitter RSS
©1439 Hakcipta Tak Terpelihara
Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami.

2 ulasan:

  1. Ha ha! PADAN MUKA lu jantan anwar PARIA HOMO dan BINI betina Penjajah Jepun lu tu, serta PKR paria amat CELAKA–si si PENYAMAQ2 Zionis PENJILAT DUB*Q DAP bangkai ANJING homo JIJIK Zionis ISrael ni!!!

    Mmg. demi ALLAH SWT, ISLAM/umatnya, seluruh bangsa BUMIPUTERA kita dan TANAH MELAYU/NEGARA ISLAM, pusaka nenek moyang BUMIPUTERA berzaman kita ni –pemimpin2 ORANG ASAL Islam/Melayu yg. TULEN kita dr. UMNO-PAS-PPBM-KEM AZMIN mesti BERSATU segera - utk. MENUBUHkan KERAJAAN baru SEKARANG juga, dan mengHALANG habis2an anwar PARIA HOMO jadi PM HOMO amat JIJIK dan KEJI yg. PERTAMA kat NEGARA ISLAM/TANAH MELAYU, pusaka nenek moyang BUMIPUTERA berzaman kita ni, dan TPM dia dr. TUAN guan eng bangkai ANJING dia, si bangkai SAMPAH DAP ANJING kurap HOMO jijik ZIONIS ISrael , dibawah hak asasi 'KESAMAAN' SAMPAH dan PENIPU Zionis depa - kerana PRU 15 dan masa hadapan, mmg. akan diSABOTAJ habis2an oleh PENGGANAS2 SPR-Bersih DAPpembunuh tu, mcm. PRU14 (apalagi pengganas MOSSAD/CIA-SOROS dan KULI2 DAPpembunuh

    BalasPadam
  2. Maka, APA KEJADAHnya POLIS BUKIT AMAN paling TAK guna ni ni nak MENANGKAP Whistleblower2 atau BLOGGER2 ISLAM/MELAYU kita yg. MENDEDAHkan ttg. 200,000 KERAKYATAN akan diberikan pd. 200, 000 PENDATANG2 ASING HARAM JADAH?!!!Sdgkan ini diLAPURkan sendiri di media bangkai BABI DAPpembunuh-PH KEPALA BUTOH dan si muhyiddin paling BANGSAT tu oi, yg. dah menJAHANAMkan KDN tu oi?!!! JAWAB Ketua Polis Negara paling TAK guna ni oi!!!! Lihat di -

    1. https://www.freemalaysiatoday.com/category/bahasa/2018/07/02/200000-dijangka-dapat-sijil-kewarganegaraan/ (AWAS: ini blog BANGKAI BABI DAPpembunuh)

    200,000 dijangka dapat sijil kewarganegaraan

    Oleh Khairil Ashraf
    July 2, 2018; dan di

    2. https://www.thethirdforce.net/police-looking-for-owner-of-twitter-account-tengkurajaalamshah-over-200000-new-citizens-claim/

    Police looking for owner of Twitter account ‘TengkuRajaAlamShah’ over ‘200,000 new citizens’ claim

    Oleh Raggie Jessy

    The Third Force net
    September 30, 2019.

    Jadi POLIS dan KETUA POLIS NEGARA serta KP JPN/KDN tu - baik lu JANGAN nak MENGALIH perhatian dr. kes BERIBU2 IC PALSU tu - dan PEMILIK2 IC2 PALSU ni, yg. terus BEBAS mcm. Pendatang2 HARAM KEPALA2 BUTOH!!!

    BalasPadam