Header Ads

ads header

Flash News

Tanjung Pia bukti Muafakat Nasional adalah inklusif dan pragmatik


Seperti yang dijangka, bekas ahli parlimen Tanjung Piai Wee Jeck Seng dicalonkan oleh BN dalam pilihan raya kecil Tanjung Piai.

Keputusan itu diumumkan oleh pengerusi Umno Johor Hasni Mohammad pada malam ini di Umno Pontian menerusi siaran langsung di Facebook BN.

Menurut Hasni, PRK kali ini merupakan satu referandum (untuk menunjukkan kemerosotan) sokongan rakyat kepada kerajaan Pakatan Harapan (PH) dan juga Muafakat Nasional yang dimeterai dengan PAS baru-baru ini.

“Kerajaan perlu sedar bahawa apa juga yang mereka lakukan dan katakan akan dinilai oleh rakyat di (PRK) Tanjung Piai ini.
Iklan

“Kita akan menjadikan Tanjung Piai ini sebagai pungutan suara rakyat untuk menyatakan kepada PH bahawa mereka telah gagal dan kecewakan rakyat.

“Dalam masa yg sama, PRK ini juga merupakan referandum terhadap Muafakat Nasioanal...Melalui Muafakat Nasional ini, kita akan pastikan bahawa kemenangan di Tanjung Piai sebagai satu endorsement (sokongan) rakyat yang ingin melihat perpaduan, keharmonian dan kemakmuran dalam masyarakat itu yang penting dipertahankan,” kata Hasni.

Apabila ditanya mengenai manifesto BN bagi PRK itu, Hasni berkata BN menumpukan pada rungutan dan isu yang dibangkitkan rakyat sebelum ini.

“Sebab itu, kita rasakan bahawa Tanjung Piai ini juga membawa maksud Tolak Pakatan Harapan,” kata Hasni disambut dengan tepukan gemuruh hadirin.

Selain Wee, pimpinan pembangkang yang turut hadir termasuk Presiden MCA Wee Ka Siong dan Timbalan Pesuruhjaya PAS Johor Dr Mohd Mazri Yahya.
Menurut Mazri, PAS tiada masalah dengan calon yang dikemukakan oleh BN di Tanjung Piai kerana mereka turut mendokong faktor kebolehmenangan.

“Kami akan dokong faktor tersebut sebab bagi kami, PRK ini merupakan satu cabaran kerana walaupun ia tidak ubah status quo kerajaan pusat, tetapi ia boleh memberi satu isyarat kepada masyarakat Malaysia bahawa kerajaan pada hari ini adalah kerajaan yang rapuh dan boleh dijatuhkan.

“Ini merupakan satu litmus test kepada kita semua dan kepada Muafakat Nasional. Sekiranya jika kita berjaya kalahkan PH insyallah pada pilihan raya umum ke-15 kita boleh jatuhkan PH,” jelas Mazri.

Sementara itu, Hasni turut menyifatkan pencalonan ini sebagai bukti Muafakat Nasional adalah inklusif dan pragmatik yang bukan hanya ketengahkan Melayu Islam tetapi seluruh masyarakat.

Meski tidak menafikan ada akar umbi Umno yang akan tidak berpuas hati, namun menurut Hasni, keputusan itu telah mengambil kira semua aspek dan dibuat secara teliti.

“Kita telah teliti semua perkara, dah teliti semua aspek...maka kita menterjemahkan segala kajian dan sentimen masyarakat yang di bawah dan membuat keputusan bahawa Wee Jeck Seng adalah calon yang paling sesuai dan terbaik untuk mewakili BN,” ulas Hasni.

Untuk rekod, Wee pernah menjadi anggota parlimen kawasan itu dua kali.

Wee gagal mempertahankan kerusi itu tahun lepas dan tewas dengan majoriti tidak sampai seribu undi kepada calon Pakatan Harapan Mohd Farid Mohd Rafik.

Wee akan bertembung dengan Pengerusi Bersatu Tanjung Piai Karmaine Sardini dan Timbalan Setiausaha Agung Gerakan Wendy Subramaniam.


MR :  Isu lebih penting rakyat menderita, dan setiasa kena kencing




............oo000oo...........
MINDARAKYAT
http://mindarakyat.blogspot.com/
mindarakyat@gmail.com

Whatsapp Telegram Facebook Emel kepada MR Twitter RSS
©1439 Hakcipta Tak Terpelihara
Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami.

3 ulasan:

  1. Tanpa Nama
    31 Oktober 2019 12:48 PTG

    TUMBANGkan zahid sbg. PRESIDEN UMNO!! PENIPU betul ejen2 anwar HOMO/DAP ni!!! BANGSAT betul UMNO ni dah dijadikan skrg!!!

    **Tumbangkan habis2an PENJAJAHAN amat RASIS/FASIS DAP/PKR-Anwar HOMO!!

    BalasPadam
    Balasan
    1. Percayalah, PRU15 juga akan diSABOTAJ oleh ’NGO‘ pengganas MOSSAD/CIA-SOROS dan KULI2 DAPpembunuh/PariaKR-anwar PARIA HOMO depa, yg. berPUSAT di SWITZERLAND, iaitu BERSIH DAPpembunuh yg. dah kuasai SPR baru haram jadah tu, mcm. PRU14 diSABOTAJ depa, utk. MENAKLUK habis2an SELAT MELAKA kita dan LAUT CHINA SELATAN kita yg. amat KAYA dgn. bahan2 KIMIA spt. ZIRCON/THORIUM/URANIUM, di GUNUNG2 BERAPI bawah laut (SUBMARINE VIOLCANOES), utk. pembuatan SENJATA2 NUKLEAR Barat-ZIONIS, hingga akhir zaman!!!!! Maka, kalau PRU14 dah TERANGAN diSABOTAJ oleh PENGGANAS BERSIH yg. mengHASUT POLIS/TENTERA dan disyaki PEKERJA2 SPR – tak kan si pemimpin2 ISLAM/MELAYU dr. PAS/UMNO, nak ‘BERHEMAH‘ konon dan TUNDUK mcm. KULI kpd. DEMOKRASI Zionis PENIPU, utk. TUNGGU shj. PRU15, mcm. si LEMBU2 diCUCUK HIDUNG oi?!! GILA BABI apakah ini?!!!

      **Tumbangkan habis2an PENJAJAHAN amat RASIS/FASIS DAP/PKR-Anwar HOMO!!

      Padam
    2. Lihat artikel BERNAS ini oleh Prof Dr Ridhuan Tee Abdullah terCINTA kita psl. KESILAPAN amat BESAR oleh UMNO bangang ni!!! Di -

      https://www.ismaweb.net/2019/10/31/umno-silap-besar-letak-calon-recycle-ultra-kiasu/

      UMNO silap besar letak calon ‘recycle’ ultra kiasu

      Politik bodoh akan berulang, yang rugi tentu orang Melayu Islam

      Oleh Siti Hafidah

      Isma Web net
      31/10/2019

      Di samping itu, TG. PIAI di JOHOR ni, yg. juga berhadapan dgn. SELAT JOHOR dan SINGAPURA, adalah amat STRATEGIK utk. laluan maritim SUBMARIN2 NUKLEAR HARAM rahsia US/UK-NATO/ISrael-India (yg. berPUSAT di SINGAPURA, PULAU DIEGO GARCIA dan KEPULAUAN ANDAMAN), dari LAUTAN HINDI dan SELAT MELAKA - ke SELAT JOHOR dan SINGAPURA, dan juga utk. masuk akhirnya, ke LAUT CHINA SELATAN kita serta ke BORNEO (yg.mana SUBMARIN2 NUKLEAR HARAM ni mmg. BERLEGAR2 bawah dasar laut NEGARA ISLAM kita ni yg. mana LAUT CHINA SELATAN kita, juga amat KAYA dgn. ZIRCON/THORIUM/URANIUM di GUNUNG2 BERAPI yg. BERATUS BILLION thn. di bawah LAUT amat DALAM) dan utk. PENYELUDUPAN oleh CIA/MOSSAD/DAPpembunuh dari SINDIKET2 DADAH Amerika Selatan/India dan PENGGANAS2/PEMBUNUH2 UPAHAN Tamil Eelam Sri Lanka depa (yg. menggunakan PASSPORT2 PALSU dr. INDIA dan NEPAL)!! Sbb. itu juga bangsa ORANG ASAL Islam/Melayu kita sdg. diBUNUH dlm. GENOSID2 melalui pembuangan SISA2 KIMIA TOKSID dan GAS BERACUN SIANIDA (CYANIDE – yg. juga Senjata Bio) di PASIR GUDANG, yg. juga berHADAPAN dgn. SELAT JOHOR ni!! Lihat bagaiman tentera Singapura diTUBUHkan dan dilATIH oleh tentera PENGGANAS/PEMBUNUH IDF ISrael, di -

      https://cs.uwec.edu/~tan/saf_israel.htm

      Singapore Armed Forces: A Deep, Dark, Secret Love Affair

      (A team of IDF officers, known as the ‘Mexicans’, helped Singapore establish an army. It was the start of a very special relationship)

      By Amnon Barzilai

      July 16, 2004.

      ****Tumbangkan habis2an PENJAJAHAN Zionis amat RASIS/FASIS DAP/PKR-Anwar HOMO!!

      Padam