Header Ads

ads header

Flash News

'Saya menteri, boleh beri sumbangan pada sekolah bila-bila masa'


Tiada undang-undang khusus di Malaysia menghadkan pemberian sumbangan oleh seorang menteri kepada sekolah pada waktu pilihan raya, kata Menteri Pertanian dan Industri Asas Tani, Salahuddin Ayub.

Salahuddin berkata demikian susulan pendedahan sebuah akaun Facebook bahawa ahli parlimen Pulai itu memberi sumbangan RM5,000 kepada Sekolah Rendah Jenis Kebangsaan (C) Pei Chio, Kukup Laut, di Tanjung Piai, Johor semalam.

"Tak ada undang-undang di negara kita menyatakan boleh memberi masa PRK atau tak boleh beri. Saya menteri, saya boleh (memberi sumbangan) bila-bila masa," katanya kepada pemberita di lobi parlimen hari ini.

Tambah Salahuddin, sumbangan berkenaan sudah dijanjikan sebelum PRK.

"Saya bertemu dengan PIBG (Persatuan Ibu Bapa dan Guru). Yang kebetulan saya menyampaikan beberapa sumbangan yang saya janjikan sebelum PRK. Itu sahaja.

"Sebab, surat (permohonan sumbangan) itu dihantar kepada saya beberapa bulan yang lalu.

"Seperti di parlimen saya parlimen Pulai termasuklah guru-guru di sana (Tanjung Piai) mengenali saya sebagai menteri anak tempatan Tanjung Piai. Mereka juga minta sumbangan dan saya bagi. Semalam sekolah itu dan kepada sekolah-sekolah yang lain," katanya.

PRK Tanjung Piai diadakan susulan kematian wakil rakyatnya Dr Md Farid Md Rafik, 42, dari PH pada 21 Sept lepas akibat komplikasi jantung.

SPR menetapkan 16 Nov sebagai hari mengundi PRK Tanjung Piai manakala 12 Nov bagi pengundian awal.

PRK itu akan menyaksikan pertandingan enam penjuru antara Wee Jeck Seng dari MCA yang mewakili BN, calon PH Karmaine Sardini , Wendy Subramaniam (Gerakan), Dr Badhrulhisham Abdul Aziz (Berjasa) serta dua calon bebas iaitu Dr Ang Chuan Lock dan Faridah Aryani Abd Ghaffar.




............oo000oo...........
MINDARAKYAT
http://mindarakyat.blogspot.com/
mindarakyat@gmail.com

Whatsapp Telegram Facebook Emel kepada MR Twitter RSS
©1439 Hakcipta Tak Terpelihara
Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami.

3 ulasan:

  1. apa lah perasaan kamu

    BalasPadam
  2. Sama macam cakap "Aku menteri ke kau menteri". Bila dah jadi Ikhwanul DAP cakap pun macam abang abang DAP dia.

    BalasPadam
  3. Nama saya SHARON LOGAN, saya dari Washington, DCUSA, saya ingin menggunakan media ini untuk menulis kepada orang-orang di internet yang membutuhkan pinjaman nyata, bahwa jika Anda memerlukan pinjaman tanpa ditipu, berlaku dari KARINA ROLAND LOAN COMPANY adalah perusahaan yang tepat untuk diterapkan dari saya seorang guru. Saya ditipu 2 kali oleh perusahaan palsu yang ingin menjadi pemberi pinjaman tetapi pada akhirnya scammed, tetapi sekarang saya tidak lagi khawatir karena KARINA ROLAND telah membantu saya jadi jika Anda memerlukan pinjaman mendesak untuk melakukan proyek atau bisnis apa pun yang akan membuat perusahaan ini tersenyum di wajah Anda. Saya juga telah memperkenalkan sebagian besar teman saya ke perusahaan ini dan hanya 2 teman saya yang mengatakan kepada saya bahwa mereka telah menerima pinjaman di sana, salah seorang teman saya menerima pinjaman $ 39.000,00 dolar dan yang lain dari teman saya menerima jumlah $ 65.000,00 dolar sehingga siapa pun yang membutuhkan pinjaman online berlaku dari perusahaan ini dan Anda akan yakinlah, karena perusahaan ini sangat membantu dan Tuhan akan terus menggunakannya untuk membantu orang yang membutuhkan loa n. Jika Anda memerlukan pinjaman online berlaku dari perusahaan ini dan hubungi mereka melalui ini berarti alamat email karinarolandloancompany@gmail.com atau whatsapp hanya +1(585)708-3478 dan Anda juga dapat menghubungi saya melalui email sharonlogan023@gmail.com untuk informasi , Terima kasih semua.

    BalasPadam