Header Ads

ads header

Flash News

Kemana hilang Husam and The Geng pada konvensyen Amanah 2019?



Amanah semalam menamatkan konvensyen keempatnya, yang menyaksikan parti itu buat julung kalinya membuat pemilihan sejak penubuhannya lima tahun lalu.

Konvensyen ini berjalan serentak dengan Kongres PKR dan Perhimpunan Agung Umno dan Amanah tak nampak isu yang jelas sehingga berita mengenai konvensyen nampak macam ada tak ada sahaja.

Seperti parti komponen PH yang lain tetap ada rasa tidak puas hati, seperti yang jelas dilihat dalam program PKR dan Umno, tetapi lebih tertutup. Perebutan kuasa yang berlaku sangat ketara sebelum ini dalam pemilihan bahagian nampak reda sedikit apabila team yang tak puas hati memecil diri.

Antara yang menjadi tanda tanya di mana Husam Musa? Perselihan dalam kepimpinan Amanah sama dengan PKR hanya berbezanya Azmin melawan, Husam menghilang diri.

Pendamaian pimpinan Amanah dan formula mengekal kepimpinan adalah penyeselaian sebelum konvensyen adalah disifatkan sebagai penyeselesaian sementara kerana rasa tak puas hati terhadap penguasaan IKRAM dalam parti dan menentukan hala tuju masih berbuku. Adakah ini kekal bertahan sebelum PRU-15 sama-sama kita lihat

MR :  Amanah ni makan semeja tapi hati lain-lain




............oo000oo...........
MINDARAKYAT
http://mindarakyat.blogspot.com/
mindarakyat@gmail.com

Whatsapp Telegram Facebook Emel kepada MR Twitter RSS
©1439 Hakcipta Tak Terpelihara
Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami.

1 ulasan:

  1. Nabi dihina, PAN tutup mulut
    DAP dikritik, cepat2 PAN bela

    BalasPadam