Header Ads

ads header

Flash News

PAU 2019: Umno Letak Islam di hadapan menolak tohmohan jahat PAN dan IKRAM


Sebelum ini parti AMANAH dan geng IKRAM banyak dalam kempen media sosial mereka mengatakan pendekatan PAS bersama UMNO salah kononnya UMNO tak akan berubah kepada Islam.

Padangan mereka meleset sama sekali.

Namun, apa yang paling menarik perhatian adalah apabila Umno meminda fasal 3 perlembagaan parti itu, apabila klausa agama (Islam) diletakkan di hadapan, dan diubah daripada "bangsa, agama dan negara" kepada "agama, bangsa dan negara".

Sama ada Umno sudah meninggalkan perjuangan kebangsaannya dengan pindaan perlembaagan itu masih menjadi persoalan.

Namun jika perlembagaannya diteliti, tiga asas tersebut sememangnya telah terkandung dalam perjuangan Umno sejak dahulu.

Perubahan itu mungkin dilakukan berdasarkan senario politik hari ini yang mana kaum Melayu dan Islam mahukan kedudukan mereka diberi perhatian serius orang kerajaan.

Bila ditanya kepada pimpinan PAS, mereka mengatakan kita tak tahu niat sebenar UMNO tetapi melihat kepada apa yang berlaku dan kita berhukum dengan apa yang nyata UMNO mula mengubah pendekatan kepada Islam. PAS kita terima perkara ini malah Tuan Guru Nik Abdul Aziz yang menjadikan hujah AMANAH dan IKRAM pun pernah bersetuju atas perkara ini.

Kesungguhan ini dinyatakan apabila perwakilan Umno juga lebih cenderung menumpukan hala tuju Muafakat Nasional dengan membincangkan bagaimana kerjasama itu mampu digarap untuk menggugat PH.

Selain isu kerjasama antara Umno dan PAS dibahaskan dengan hangat, isu agihan kerusi juga turut disentuh sehingga ada perwakilan yang meminta Umno supaya sedia mengorbankan kerusinya kepada PAS.

Akhirnya mereka yang lari daripada PAS kononnya PAS nak bergabung dengan UMNO dan mereka yang mengkhianati perjuangan Islam seperti AMANAH dan IKRAM, apa yang mereka boleh buat dalam PH sekadar menjadi melukut ditepi gantang, Islam makin terpinggir dan bukan Islam sudah naik ke junjung.

MR :  Bertawakal dan berserahj kepada Allah setelah kepimpinan membuat keputusan itu akan menghasilkan natijah yang baik




............oo000oo...........
MINDARAKYAT
http://mindarakyat.blogspot.com/
mindarakyat@gmail.com

Whatsapp Telegram Facebook Emel kepada MR Twitter RSS
©1439 Hakcipta Tak Terpelihara
Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami.

Tiada ulasan