Header Ads

ads header

Flash News

Sesuap Kasih 'Platform' Kebajikan Masyarakat


KUALA NERUS, 9 Januari –Penganjuran Program Sesuap Kasih yang menjadi ‘platform’ kerajaan negeri dalam melaksanakan kerja kebajikan di kalangan masyarakat umat Islam, kini berlangsung di peringkat Daerah Kuala Nerus.

Program itu dianjurkan melalui Jabatan Hal Ehwal Agama (JHEAT) dengan kerjasama Pejabat Daerah Kuala Nerus, Sabasun Sdn Bhd, Majlis Pengurusan Komuniti Kampung (MPKK), Pengurusan Masjid Wakaf Tembesu dan pihak swasta lain.

Timbalan Pengerusi Jawatankuasa Pembangunan Insan, Dakwah dan Penerangan negeri, Ustaz Ridzuan Hashim berkata, program itu merupakan platform kepada seluruh masyarakat untuk berbakti dan melakukan kebajikan dengan memberikan sumbangan makanan kepada penduduk di sekitar daerah ini.


Penduduk di sekitar Masjid Wakaf Tembesu menyertai Program Sesuap Kasih di perkarangan masjid itu hari ini.

Katanya, kerajaan negeri berhasrat mengadakan program ini seminggu sekali di setiap hari khamis di Perkarangan Masjid Wakaf Tembesu di sini, manakala di Kuala Terengganu akan dimulakan semula tahun ini pada setiap hari Rabu bertempat di Hentian Bas di hadapan JHEAT Kuala Terengganu.

“Paling kurang pun sebulan sekali bergantung kepada dana yang kita (kerajaan) ada.

“Sebab itu saya menyeru kepada umat Islam seluruh negeri Terengganu khususnya dan seluruh Malaysia amnya untuk sama-sama mengambil saham dalam menjayakan program yang sangat baik ini,” ujarnya.

Beliau berkata demikian kepada media selepas melancarkan program itu di Perkarangan Masjid Wakaf Tembesu di sini hari ini.

Polis Diraja Malaysia (PDRM) turut membuat kawalan agar penunggang motosikal menerima bungkusan makanan dari pihak penganjur ketika melalui jalan bersebelahan Masjid Wakaf Tembesu.

Sementara itu Ustaz Azmi Tengah ketika ditemui berkata, di Kuala Terengganu bermula Februari tahun lalu, hampir 200 orang diraikan dalam program tersebut setiap hari Rabu dengan menerima makanan disediakan di hadapan Hentian Bas berkenaan.

Katanya, program itu akan diteruskan di tempat yang sama mulai bulan ini.
https://www.teganukita.net





Untuk dapatkan berita daripada kami secara terus,
sila subscribe via telegram
https://t.me/mindarakyat dan untuk forum sila ke https://t.me/mindarakyatt




............oo000oo...........
MINDARAKYAT
http://mindarakyat.blogspot.com/
mindarakyat@gmail.com

Whatsapp Telegram Facebook Emel kepada MR Twitter RSS
©1439 Hakcipta Tak Terpelihara
Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami.

Tiada ulasan