Header Ads

ads header

Flash News

Tukang Saman Undang Hudud, Zaid Ibrahim dilantik pengerusi DAP Kelantan


Bekas menteri di jabatan perdana menteri, Zaid Ibrahim dilantik menjadi pengerusi protem DAP Kelantan.

Pelantikan itu diputuskan sebulat suara dalam mesyuarat yang turut melantik 16 anggota jawatankuasa (AJK) protem yang lain.

Perkara itu diumumkan dalam acara penyerahan cek peruntukan kepada pertubuhan-pertubuhan di Dewan Besar Tok Kong Mek, Kampung Cina, Kota Bharu, Kelantan.

Kata Zaid, penubuhan AJK protem itu adalah langkah bagi memperkuat kedudukan parti dalam mendekati rakyat di Kelantan dengan lebih rapat.

"Kami berpendapat DAP harus memberi penjelasan untuk lebih menjwab tuduhan dari parti politik lain kononnya ini parti Cina, rasis, komunis.

"Ini tak menguntungkan sesiapa, malah memberi mudarat kepada kita," katanya kepada pemberita

Tambah Zaid, dia akan memberi tumpuan untuk memberi penjelasan dan menjawab kebimbangan rakyat, khususnya orang Melayu di Kelantan dan menjelaskan mengapa mereka perlu berfikiran lebih terbuka serta lebih memahami keperluan masyarakat.

Zaid yang juga merupakan peguam, pernah menjadi menteri selama beberapa bulan pada 2008, dan pernah menganggotai Umno, PKR, Kita sebelum menjadi ahli DAP sejak 2017 hingga kini.

Sementara itu, menurut penyelaras organisasi komunikasi DAP untuk Kelantan dan Terengganu Lee Chin Chen, DAP tidak mempunyai jawatankuasa negeri di dua negeri pantai timur itu.

Beliau memberitahu Malaysiakini bahawa parti itu hanya boleh membentuk jawatankuasa negeri sekarang berikutan penambahan besar anggota di Kelantan selepas pilihan raya umum 2018.

Beliau berkata jawatankuasa protem akan mengendalikan perkara berhubung penubuhan kepimpinan negeri rasmi di Kelantan.




Untuk dapatkan berita daripada kami secara terus,
sila subscribe via telegram
https://t.me/mindarakyat dan untuk forum sila ke https://t.me/mindarakyatt




............oo000oo...........
MINDARAKYAT
http://mindarakyat.blogspot.com/
mindarakyat@gmail.com

Whatsapp Telegram Facebook Emel kepada MR Twitter RSS
©1439 Hakcipta Tak Terpelihara
Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami.

Tiada ulasan