Header Ads

ads header

Flash News

Perbandingan Yang Wajar: Antara Gaji Menteri PH Dengan Kereta Mercedes Benz MB Kelantan


Mereka begitu excited dengan Kerajaan kelantan membeli kereta Mercedes , bagi mereka  ia amat berguna untuk survival politik dalam keadaan politik begitu menekan kehidupan mereka. Ini adalah modal terbaik untuk pukul kerajaan kelantan. Tanpa menyebelahi kerajaan kelantan dan tidak juga dengki pafa kerajaan pusat , apa kata kalau kita bawa Perbincangan Kewangan ini secara lebih logik dan realistik dan sudut fikir yg berbeza.

Bagaimana kalau kita buat perbandingan begini :

 1- kerajaan PH membayar Gaji seorang menteri PH RM100k sebulan , bermakna kerajaan membelanjakan RM600k hanya dlm 6 bulan shj. Manakala kerajaan kelantan membelanjakan jumlah yg sama (600k) juga tetapi membeli kereta  utk kegunaan 10-15 tahun ( bkn 6 bln ).

2. 600k yg digunakan untuk membayar gaji menteri PH ( 6 bln gaji ) tu hanya akan jadi pemilikan individu iaitu menteri tersebut. Adapun kereta mercedes tu adalah milikan kerajaan , digunakan utk tujuan rasmi kerajaan ( bkn individu ).

Soalannya : Manakah antara 2 perbelanjaan kerajaan tersebut yg Paling membazir ?
 Dan Kalau kedua-duanya adalah perbelanjaan boros, yang Manakah diantara 2 perbelajaan boros tersebut yg paling ekonomik?

Fadh, Rembia,
Melaka.



Untuk dapatkan berita daripada kami secara terus,
sila subscribe via telegram
https://t.me/mindarakyat dan untuk forum sila ke https://t.me/mindarakyatt





............oo000oo...........
MINDARAKYAT
http://mindarakyat.blogspot.com/
mindarakyat@gmail.com

Whatsapp Telegram Facebook Emel kepada MR Twitter RSS
©1439 Hakcipta Tak Terpelihara
Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami.


Tiada ulasan