Header Ads

ads header

Flash News

SD sudah tak relevan, kata Anwar


KUALA LUMPUR: Akuan berkanun (SD) yang ditandatangani Barisan Nasional, PAS atau mana-mana pihak dalam soal pilihan perdana menteri sudah tidak relevan, kata Anwar Ibrahim hari ini.
“Agong bagi ruang kepada semua, maknanya dengan cara ini SD itu dah dianggap tak relevan.

“Kerana Agong lihat sendiri dan proses, dan kita sahkan pilihan kita tanpa kenyataan di luar, maknanya dia mungkin berbeza dengan kenyataan di luar,” katanya kepada pemberita di kediamannya selepas menghadap Sultan Abdullah di Istana Negara hari ini.
Sebelum ini dilaporkan 138 ahli Parlimen pembangkang dan kerajaan termasuk 26 ahli Parlimen PKR menandatangani SD menyokong Dr Mahathir Mohamad kekal sebagai perdana menteri sehingga tamat penggal pentadbiran kerajaan semasa.

Antara yang terlibat menandatangani SD itu ialah 18 ahli Parlimen PAS, 26 (PKR), 13 (Umno) dan 26 (PPBM).

Semalam, BN dan PAS menarik balik SD itu di mana Setiausaha Agung Umno Annuar Musa, berkata pendirian itu terpaksa dibuat berikutan wujud cadangan untuk membentuk kerajaan perpaduan daripada Mahathir.

Ditanya pemberita adakah beliau ada suatu persetujuan dengan Mahathir, Anwar jawab tiada.
“Kita akan bincang pada 4.30 petang,” katanya, yang bergegas ke ibu pejabat PKR untuk sidang media Pakatan Harapan yang dijadualkan pada waktu tersebut.





Untuk dapatkan berita daripada kami secara terus,
sila subscribe via telegram
https://t.me/mindarakyat dan untuk forum sila ke https://t.me/mindarakyatt





............oo000oo...........
MINDARAKYAT
http://mindarakyat.blogspot.com/
mindarakyat@gmail.com

Whatsapp Telegram Facebook Emel kepada MR Twitter RSS
©1439 Hakcipta Tak Terpelihara
Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami.


Tiada ulasan