Header Ads

ads header

Flash News

Kerajaan mungkin bukan pilihan anda tetapi ambil berat tentang anda


PUTRAJAYA - Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Yassin dengan rendah hati mengajak seluruh rakyat tanpa mengira bangsa dan agama untuk mengharungi krisis wabak koronavirus (Covid-19) bersama-sama.

Dalam perutusan khas Pakej Rangsangan Ekonomi Prihatin Rakyat (Prihatin), Muhyiddin berkata, negara kini sedang berperang dengan musuh yang tidak kelihatan.

Jelas beliau, kerajaan yang ada pada hari ini sebenarnya mengambil berat terhadap kebajikan seluruh rakyat walaupun kerajaan ini mungkin bukan kerajaan pilihan rakyat.

"Kami sedang berperang dengan musuh yang tidak kelihatan. Keadaan yang kita hadapi sekarang adalah sejarah yang belum pernah berlaku sebelum ini.

"Dan, kerajaan ini mungkin bukan kerajaan yang anda pilih tetapi saya mahu anda semua tahu bahawa kerajaan ini mengambil berat tentang anda.

"Saya minta sokongan saudara-saudara anda, marilah kita bekerjasama berganding bahu menghadapi krisis ini bersama-sama," katanya melalui satu pengumuman khas Pakej Rangsangan Ekonomi Prihatin Rakyat atau PRIHATIN berjumlah RM250 bilion hari ini.

Muhyiddin turut meluahkan keyakinan negara akan keluar dengan keadaan lebih kuat setelah krisis ini berakhir dan segala masalah selesai.

Beliau turut menerima hakikat dipilih sebagai Perdana Menteri bukan pada masa terbaik bukan sahaja isu kesihatan, malah masalah politik, krisis ekonomi dan masalah kesihatan pada masa sama.

"Kita tidak sempurna tetapi kita melakukan yang terbaik untuk mengatasi krisis ini bersama sebagai sebuah negara.

"Jadi saudara-saudara sekalian dan anak-anak di negara yang tercinta ini, sama ada anda seorang Melayu, Cina, India, Sikh, Iban, Kadazan, Hamlet, orang asli, tolong bersama dengan saya dan kawan-kawan saya di Kabinet dan kerajaan.

"Insya-ALLAH, kita akan keluar dengan lebih kuat apabila krisis ini berakhir dan segala masalah selesai. Insya-ALLAH," katanya.




Untuk dapatkan berita daripada kami secara terus,
sila subscribe via telegram
https://t.me/mindarakyat dan untuk forum sila ke https://t.me/mindarakyatt



............oo000oo...........
MINDARAKYAT
http://mindarakyat.blogspot.com/
mindarakyat@gmail.com

Whatsapp Telegram Facebook Emel kepada MR Twitter RSS
©1439 Hakcipta Tak Terpelihara
Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami.


Tiada ulasan