Header Ads

ads header

Flash News

Pemimpin DAP iktiraf Menteri PAS


BOLEH dikatakan hampir mustahil untuk seorang pemimpin DAP mengiktiraf seorang pemimpin PAS.

Tetapi inilah yang berlaku hari ini bila Jawatankuasa Eksekutif DAP Pusat, Ronnie Liu Tian Khiew, bergembira dengan tindakan Menteri Perusahaan Perladangan dan Komoditi dari PAS, Dato’ Dr Mohd Khairuddin Aman Razali.

Awal pagi tadi Ronnie Liu mengingatkan Perdana Menteri bahawa, walaupun ada sekatan bergerak sekarang, buah-buah kelapa sawit mesti dipetik dan kilang-kilang penapisan minyak sawit mesti dibuka.

Adalah difahamkan bahawa perkara ini ditimbulkan oleh Dato’ Dr Mohd Khairuddin dalam mesyuarat Kabinet hari ini yang bersetuju industri sawit beroperasi dengan disertakan langkah keselamatan.

Langkah ini diambil kerana minyak sawit adalah antara komoditi penting negara sekali gus bagi mengelakkan pengeluaran barang-barang berasaskan makanan tidak terjejas.

Selain Persatuan Minyak Sawit Malaysia, keputusan Kabinet ini nyata menggembirakan Ronnie Liu yang menulis “berita gembira untuk industri minyak sawit, kilang-kilang kini dibenar beroperasi”.

Satu permulaan yang agak baik untuk Dato’ Dr Mohd Khairuddin selaku seorang Menteri baru.

DR KAMARUL ZAMAN HAJI YUSOFF
– HARAKAHDAILY 18/3/2020

MR :  Akhir mereka mengenal mana intan


Untuk dapatkan berita daripada kami secara terus,
sila subscribe via telegram
https://t.me/mindarakyat dan untuk forum sila ke https://t.me/mindarakyatt





............oo000oo...........
MINDARAKYAT
http://mindarakyat.blogspot.com/
mindarakyat@gmail.com

Whatsapp Telegram Facebook Emel kepada MR Twitter RSS
©1439 Hakcipta Tak Terpelihara
Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami.


Tiada ulasan