Header Ads

ads header

Flash News

Teliti Belanjawan 2020: Biar saya masuk bertugas dahulu kata Tengku Zafrul


Meskipun bukan berlatar belakangkan seorang ahli politik sebelum ini, Menteri Kewangan Tengku Zafrul Tengku Abdul Aziz berharap isu politik tidak menganggu tugasnya di kementerian itu nanti.

Bercakap kepada pemberita selepas acara angkat sumpah sebagai senator di Dewan Negara pagi tadi, bekas CEO Kumpulan CIMB itu berkata apa yang perlu difokuskan adalah cabaran ekonomi yang sedang dihadapi negara.

"Saya harap begitu. Saya rasa apa yang kita perlukan sekarang adalah untuk fokus mengenai cabaran, dengan cabaran yang mendatang.

"Dan saya pasti kamu semua tahu apa cabaran-cabarannya dari segi ekonomi," katanya.

Tengku Zafrul berkata demikian apabila diminta mengulas sama ada beliau mampu mengasingkan politik daripada kementeriannya nanti dan sama ada beliau bebas untuk melakukan tugasnya seperti apa yang sepatutnya dilakukannya.

Pada masa sama, beliau enggan mengulas sama ada negara perlu meneliti semula Belanjawan 2020.

Katanya, beliau akan memulakan tugasnya di Kementerian Kewangan pada jam 4 petang ini selepas selesai majlis mengangkat sumpah di Istana Melawati di Putrajaya.

"Saya rasa benarkan saya mulakan tugas saya dahulu hari ini. Saya akan dapatkan kenyataan ringkas daripada KSP tengah hari ini," katanya.

Pagi tadi, Tengku Zafrul antara enam senator yang mengangkat sumpah di Dewan Negara sebagai Ahli Dewan Negara di hadapan Yang Dipertua Dewan Negara, Tan Sri V S Vigneswaran, susulan pelantikan mereka menyertai Kabinet.


MR :  Bagi dia lihat pejabat dahulu, lihat apa kerosakan PH buat... he he 


Untuk dapatkan berita daripada kami secara terus,
sila subscribe via telegram
https://t.me/mindarakyat dan untuk forum sila ke https://t.me/mindarakyatt





............oo000oo...........
MINDARAKYAT
http://mindarakyat.blogspot.com/
mindarakyat@gmail.com

Whatsapp Telegram Facebook Emel kepada MR Twitter RSS
©1439 Hakcipta Tak Terpelihara
Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami.


1 ulasan: