Header Ads

ads header

Flash News

Ini sebab mengapa Hadi Awang dilantik sebagai Duta Khas PM ke Timur Tengah


Haji Awang berucap di hadapan jutaan rakyat Turki
Semalam, seluruh dunia heboh tentang pelantikan Tuan Guru Dato' Seri Haji Abdul Hadi bin Awang, Presiden Parti Islam Se-Malaysia (PAS) sebagai Duta Khas Perdana Menteri ke Timur Tengah bertaraf Menteri.

Apakah kelulusan beliau? Layakkah beliau dilantik ke jawatan Duta Khas bertaraf Menteri sedangkan beliau NAMPAK seperti Pak Lebai kekampungan, tidak fasih Bahasa Inggeris?

Sebelum tu nak tanya pernah tak anda belajar di Universiti al-Azhar Mesir kemudian dipilih menganggotai badan perwakilan mahasiswa Arab mewakili orang Melayu di Nusantara disebabkan kepetahan berbahasa Arab anda?

Kedua, pernah tak anda dipilih mengiringi rombongan Presiden, Menteri-menteri Turki dan Parti Refah (parti Islam pertama di Turki) di bawah Almarhum Nechmettin Erbakan / Najmuddin Erbakan ke Pertubuhan Bangsa-nanga Bersatu (PBB) memperjuangkan isu semasa umat Islam ketika anda masih belajar?

Hadi Awang paling kanan
Ketiga, pernah tak anda diberi penghormatan menyuarakan pandangan berkaitan isu semasa umat Islam dan berjabat tangan dengan tokoh Muslim, Almarhum Saddam Hussein, bekas Presiden Iraq yang amat dibenci AS?

Hadi Awang bersama  Allahyarham Saddam Hussein
Keempat, pernah tak anda menulis lebih dari 300 kitab / buku, dan makalah / Kertas kerja (artikel tak perlu dicakap) dalam Bahasa Arab dan Melayu? Pernah tengok seorang ulama bentangkan Kertas kerja atau diberi penghormatan berucap di peringkat Antarabangsa? Nak dengar ucapan TGHH di pentas antarabangsa? Korang tekan link di bawah :







Kelima, pernah tak anda dipilih sebagai Timbalan Kesatuan Ulama Se-Dunia dipimpin oleh tokoh ulama Sedunia Syeikh Yusuf al-Qaradawiy (ketika itu) ? Nak jadi ahli kesatuan pun payah, di Malaysia hanya 3,4 orang sahaja yang dikenali sebagai ahli kesatuan ini.


Hadi Awang bersama Yusof Qardawi
Keenam, ada tak pimpinan dan bekas pimpinan organisasi hebat umat Islam Ikhwanul Muslimin dan HAMAS dari Palestin datang ke Malaysia untuk berjumpa dengan anda sebelum berjumpa dengan Perdana Menteri Malaysia?

Hadi Awang menerima kunjungan pemimpin Hamas, Palestine.
Ketujuh, pernah tak anda dilihat tokoh yang menyatupadukan pelbagai aliran mazhab dan aliran pemikiran dalam Islam yang masih mempraktikkan Tauhid kepada Allah di seluruh dunia? Seorang tokoh yang diterima oleh pihak Salafi dan Khalafi (pondok) berdasarkan pendidikan dan pandangan kontemporari yang dikemukakannya.

Kelapan, pernah tak anda lihat seorang tokoh agamawan yang dikunjungi hormat oleh para pendakwah Arab dan Nusantara yang lain di rumah kayu buruknya?

Menerima kunjungan Ulama terkenal Indonesia
Kesembilan, pernah tak anda lihat seorang tokoh politik yang menjadikan Islam sebagai hujah dan siyasah syar'iyyah sebagai kaedah berpolitik dan pemikirannya MENDAHULUI ZAMAN? Teringat isu PAS VS DAP, UNITY GOVERMENT (UG) dan KERAJAAN TEKNOKRAT sebagai contoh yang telah 'disentuh' oleh Tuan Guru 5,6 tahun sebelum 'difahami' oleh rakyat apabila kejadian sudah berlaku?

Bukan taksub, bukan ingin memuji-memuja namun inilah hakikat yang TAK RAMAI rakyat Malaysia tahu.

Semua kenyataan di atas merujuk kepada seorang ULAMA dari MALAYSIA iaitu DATO' SERI TUAN GURU HAJI ABDUL HADI BIN AWANG, PRESIDEN PAS atau nama timangan TUAN GURU AYOH CHIK.

Hadi Awang ketika di Lahore, Pakistan
Selain itu banyak lagi sumbangan beliau dalam misi keamanan dunia Islam yang tidak dapat saya catatkan di sini disebabkan TIADA PENGAKUAN RASMI daripada beliau NAMUN DIHIGHLIGHT oleh NGO dan INDIVIDU PERSEORANGAN yang terlibat dalam hal ini terutamanya berkaitan krisis umat Islam di Iraq, Filipina dan sebagainya.

Sekadar penulisan ringkas dari saya, seorang abnaul harakah, seorang yang berada dalam tarbiyah Tuan Guru Ayoh Chik dari kecil.

Walau pun tiada pertalian keluarga, tinggal jauh dari beliau, namun ketokohan, kredibiliti dan Ilmu beliau mempengaruhi jiwa kami anak-anak muda.

Artikel ini ditulis oleh Ciksu Hana Hadi 

Ulasan Tun Carlos:
Sebenarnya Haji Hadi mampu menarik pemimpin negara-negara yang menyokong gerakan Ikhwanul Muslimin (Muslim Brotherhood) seperti contoh Turki dan Qatar yang sememangnya kaya dengan sumber minyak untuk melabur dan menguatkan lagi hubungan diplomatik dengan Malaysia. 

Manakala Dato Seri Hishamuddin Hussein pula mempunyai hubungan baik dengan negara-negara yang lain termasuk negara timur tengah yang Pro-Arab Saudi. 

Video rasmi Biodata Peribadi TGHH ada dalam YouTube ini.


 Sumber : LINK





Untuk dapatkan berita daripada kami secara terus,
sila subscribe via telegram
https://t.me/mindarakyat dan untuk forum sila ke https://t.me/mindarakyatt



............oo000oo...........
MINDARAKYAT
http://mindarakyat.blogspot.com/
mindarakyat@gmail.com

Whatsapp Telegram Facebook Emel kepada MR Twitter RSS
©1439 Hakcipta Tak Terpelihara
Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami.


17 ulasan:

  1. Artikel begini elok di post dalam MK supaya para barua pakatan hancing terutamanya mahacai panpinpon tersedar dari mabuk, kerana selama 22 bulan minum kencing dog and pig dengan tagline yang tersohor " rahmatan fil alamin". Mereka ini sedang meracau racau seperti kena rasuk syaitan, memaki hamun TGHH kerana kepala mereka lebih teruk meroyan dari mat three four

    BalasPadam
    Balasan
    1. Bagus juga tu.
      Boleh tambah.
      Pernah ka kamu dengar ulama izin kan berbohong.
      Pernah kamu dengar ulama diam kan diri terima rasuah .
      Pernahkah kamu dengar ulama cautim org yg menuduh dia rasuah.
      Pernah kah kamu melihat ulama memfitnah & mereka cerita tentang bagaimana kerajaan tebuk atap mengkhianati undi takyat.

      Akhir sekali pernah kah ulama berdiam seribu bahasa tentang perlunya dalil khianat yg dihalalkan.

      Bencilah pengkhianat kerana dia adalah orang fasiq.
      (tuan guru nik aziz)

      Padam
    2. Seorang ulama yang benar tidak akan menerima bulat bulat berita pembohongan,dakyah serta tuduhan dari golongan fasiq, pelanggar baiah dan pengkhianat perjuangan jamaah Islam dan lebihlah lagi jika thomahan itu datangnya dari musuh Allah serta Rasulnya. Sesuatu tindakan ulamak biasanya telah dikaji, diselidik dan meminta petunjuk dan munajat kepada Allah supaya ianya adil kepada semua pihak yang menuduh atau dituduh dalam segenap sudut. Sepatutnya tuan arif muluk memberi hukum juga tentang kerajaan hancing yang mungkir janji serta kencing kepada rakyat. Tidakkah itu juga termasuk mengkhianati kepercayaan atau undi rakyat?.Jangan bersikap selektif hanya kerana tuan tidak suka kepada batang tubuh ulamak berkenaan

      Padam
  2. Min siarkan yg ni meroyan sakanla orang2 cap kuali ๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚

    BalasPadam
  3. Semoga Allah memberkati TGHH.Ada orang tidak boleh tidur apabila TGHH tetap seperti biasa walaupun fitnah,caci maki dan sendaan yang pelbagai. Mudah dapat pahala free hasil fitnah dan caci maki daripada musuhnya.Berbahagialah duhai TGHH.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Beberapa surah yg Allah bagi peringatan kepada orang-orang yg khinat :

      1. Surah AlHajj. Ayat 038.
      Sesungguhnya Allah membela orang-orang yang beriman; sesungguhnya Allah tidak suka kepada tiap-tiap seorang yang khianat, lagi tidak bersyukur.

      2. Surah AnNisaa'. Ayat 107.
      Dan janganlah engkau berbahas untuk membela orang-orang yang mengkhianati diri mereka sendiri. Sesungguhnya Allah tidak suka kepada orang-orang yang selalu melakukan khianat, lagi sentiasa berdosa.

      3. Surah Yusuf. Ayat 106.
      Dan (orang-orang yang beriman kepada Allah), kebanyakan mereka tidak beriman kepada Allah melainkan mereka mempersekutukannya juga dengan yang lain.

      4. Surah AlAnfaal. Ayat 058.
      Dan jika engkau mengetahui adanya perbuatan khianat dari sesuatu kaum (yang mengikat perjanjian setia denganmu) maka campakkanlah (perjanjian itu) kepada mereka dengan cara terus terang dan adil. Sesungguhnya Allah tidak suka kepada orang-orang yang khianat.

      5..Surah AlAnfaal. Ayat 027.
      Wahai orang-orang yang beriman! Janganlah kamu mengkhianati (amanah) Allah dan RasulNya dan (janganlah) kamu mengkhianati amanah-amanah kamu, sedang kamu mengetahui (salahnya).

      6. Surah AnNisaa'. Ayat 105.
      Sesungguhnya Kami menurunkan kepadamu (wahai Muhammad) Kitab (Al-Quran) dengan membawa kebenaran, supaya engkau menghukum di antara manusia menurut apa yang Allah telah tunjukkan kepadamu (melalui wahyuNya) dan janganlah engkau menjadi pembela bagi orang-orang yang khianat.

      7. Surah Ali'Imran. Ayat 057.

      Adapun orang-orang yang beriman dan mengerjakan amal-amal soleh, maka Allah akan menyempurnakan pahala mereka dan (ingatlah), Allah tidak suka kepada orang-orang yang zalim.

      8. Surah AlAnfaal. Ayat 071.
      Dan jika mereka (orang-orang tawanan itu) bertujuan hendak melakukan khianat kepadamu, maka sesungguhnya mereka telahpun melakukan khianat kepada Allah (dengan kekufuran mereka) sebelum itu, lalu Allah menjadikan (engkau) mengalahkan dan menundukkan mereka; kerana Allah Maha Mengetahui, lagi Maha Bijaksana.

      9. Surah Ali'Imran. Ayat 161.
      Dan tiadalah patut bagi seseorang Nabi itu (disangkakan) berkhianat (menggelapkan harta rampasan perang) dan sesiapa yang berkhianat (menggelapkan sesuatu), dia akan bawa bersama pada hari kiamat kelak apa yang dikhianatinya itu; kemudian tiap-tiap seorang akan disempurnakan (balasan bagi) apa yang telah diusahakannya, sedang mereka tidak akan dikurangkan sedikitpun (balasannya).

      10. Surah Ali'Imran. Ayat 032.
      Katakanlah (wahai Muhammad): Taatlah kamu kepada Allah dan RasulNya. Oleh itu jika kamu berpaling (menderhaka), maka sesungguhnya Allah tidak suka kepada orang-orang yang kafir.


      *Seharusnya sesiapapun yang dijulang selaku pemimpin perlu insaf perihal peringatan Rasulullah SAW yang bermaksud: “Apabila Allah menghimpunkan manusia yang terdahulu dan yang kemudian pada hari kiamat, tiap-tiap orang yang khianat akan diangkat satu panji-panji yang boleh dikenali ramai. Dikatakan kepadanya, Inilah pengkhianatan pulan bin pulan...”* (Hadis riwayat Imam Muslim)

      Jika rakyat tidak mampu menghalang pemimpin yang melakukan khianat, maka lakukan lah dengan membenci mereka@bukan menyokong, kerana kerja yg mereka lakukan itu adalah bersifat Fasiq.
      (Tuan Guru Nik Abdul Aziz)

      Padam
    2. Nk melalak p kt portal MK la,kt sana pn awak ada,kt sini pn awak ada jugak.. dahlah tuan hamba,yg khianati mandat rakyat siapa? Yg potong sana sini kebajikan utk rakyat siapa? Yg kata nak mansuhkan ptptn,tol dan nk kurangkan harga minyak dgn pelbagai formula pelik² siapa?? inilah bukti bahawa tumbangnya pahlawan pujaaaaaaaaaann hatimu kerana kecerdikannya sendiri!!!!!

      Padam
    3. Si muluk ni bagi ayat tu bagus tp penerangan x sampai. Bagi pencerahan yg mendalam setiap satu ayat tu. Aku tengok ni saja ayat yg dia pos tp dalilnya x ada.

      Padam
  4. RBA DA-Pigs dan barua Pakatan Hancing meroyan histeria sejak KERA jaan mereka tumbang baham tanah.

    RBA dan barua bahlol ini menjadikan ulama Islam dan parti Islam PAS dan kerajaan PN sebagai sasaran fitnah mereka setiap hari.

    Walaubagaimanapun, sihir, jampi serapah dan mantera berunsur fitnah yang menjadi amalan puak RBA dan barua ini tidak berkesan kerana rakyat telah tahu Pakatan Hancing suka kencing rakyat dari dulu, kini dan selamanya.

    BalasPadam
  5. RBA DAPigs peminum arak pemakan babi.

    BalasPadam
  6. semoga akan lahir lebih ramai lagi alim ulama seperti ini dsepanjang zaman

    BalasPadam
  7. Barua PH duduk dalam gua takut nak komen sebab faktanya lengkap dan bukan fitnah.. Tapi barua PH ni tak percaya sama seperti PELIWAT yang dihukum kerana meliwat tapi mereka tak percaya juga.. Mereka hanya buat fitnah adu domba sahaja untuk.percayakan rakyat bahawa semua itu betul..

    BalasPadam
  8. Fitnah dalam kain,fitnah rompak duit rakyat,fitnah bunuh altantuya
    22 bulan merintah tadakpun dijatuh hukuman bersalah olehmahkamah kecuali tarik balik dakwaan ke atas pemimpin PH.Minyak sentiasa naik,peruntukan rakyat susah ditamatkan.PN merintah 2 bulan beri eruntukan keada rakyat,tadak bunyi negara miskin.BODOH mesti penyokong PH

    BalasPadam
  9. Saudara arif muluk tu bagj ayat ayat quran jntuk dirinya dan ph.... Kalau dka seorang yang berilmu dan menjiwai ilmunya tentu allah beri dia hidayah dan petunjuk siapa pemimpin yan patut disokong dan siapa pemimpin yang patit dijauhi..... Beruntubg beliau jika lahir dalam islam dan tidak tercari cari arah tujuan....

    BalasPadam
  10. pendirian hadi mcm lalang. berubah ikut musim dunia dunia...

    BalasPadam